MS Windows
briani 27239
Ændre XP's serienummer
Fra : Olsen

Dato : 08-02-04 22:12

Jeg har købt en brugt computer hvor XPpro + sp1 var installeret.

Jeg har dog selv en installerings-cd til XPpro +sp1 men keynumrene er
selvfølgelig ikke ens, hvilket giver problemer når den beder mig isætte
cd'en til ex rettelser.

Kan jeg ændre keykoden så den passer med koden til min egen CD?

\Olsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 00:12

Olsen skrev:

> Kan jeg ændre keykoden så den passer med koden til min egen CD?

<http://support.microsoft.com/?kbid=328874>.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-02-04 00:16

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cd'en til ex rettelser.
>
> Kan jeg ændre keykoden så den passer med koden til min egen CD?

Det hjælper ikke. Det må være 2 forskellige versioner af xp.
Den key du har er til en version, ej til en specifik cd. Så skulle de jo
lave alle cd.er forskelligt. Det gør de ikke. Til hver version passer
x-antal keys.
Det kunne tyde på, at den ene er en pro corporate, og den anden en alm. pro
version.

Kurt

Fra : Olsen

Dato : 10-02-04 02:07

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Det kunne tyde på, at den ene er en pro corporate, og den anden en
alm. pro
> version.

Hvad er forskellen?

Fra : Noggy Lee

Dato : 11-02-04 17:15

Glem alt om WPA eller Windows Aktivering, læs lige det link:
http://xpkey.cjb.net/

Vh,
Noggy

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 02:29

Olsen skrev:

> Hvad er forskellen?

Corporate-versionen kræver ingen aktivering hos MS for at fungere
og vil derfor heller ikke brokke sig når du skifter for meget af
dit hardware ud, men corporate edition er mig bekendt heller ikke
en version, du som privatperson kan gå hen og købe. Det er vel kun
firmaer der kan få lov til at købe den(?).

Hvis det er Corporate-versionen der er installeret på den computer
du har købt, og din egen installerings-CD ikke er corporate-versionen,
så er det muligt at du ikke kan bruge serienummeret fra din CD på den
installerede version. Du kunne jo evt. eksportere OOBETimer-nøglen
inden du ændrer i den. Hvis Windows ikke accepterer nøglen fra din
CD, kører du blot den gemte OOBETimer-nøgle og genstarter.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-02-04 17:42

Noggy Lee skrev:

> Glem alt om WPA eller Windows Aktivering, læs lige det link:
> http://xpkey.cjb.net/

Læs lige <news:4026a659$0$1644$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> igen.

Madsen.