Hjælp til Funktionen Highlight
Fra : Mike Toxværd

Dato : 08-02-04 20:35

Hej

Hvordan bruger jeg funktionen HighlightString?

kender allerede siden (
http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-string.php )

Men vil gerne have det skåret ud i pap.

Vil have det sådan her:

med linienummer.
php officelle farver.

$besked skal den hightlighte.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-02-04 21:03

On Sun, 8 Feb 2004 19:35:09 +0000 (UTC), Mike Toxværd <t0x23@msn.com>
wrote:

>Hvordan bruger jeg funktionen HighlightString?

Du skriver ikke noget om, hvad du har forsøgt. Og du skriver ikke
noget om, hvad der gik galt. Og du skriver ikke noget om, hvad du
havde forventet i stedet for hvad du fik ud af det.

Men følgende virker:

<?php
highlight_string("<?php print 'Hej'; ?>");
?>

Så må du blot arbejde videre ud fra den kode.

Husk, at den kode, du skal have highlightet skal starte med php-tags.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: I gang (og ikke igang)

Fra : Lars k.

Dato : 08-02-04 22:39

> [...]
>
> Så må du blot arbejde videre ud fra den kode.
>
> Husk, at den kode, du skal have highlightet skal starte med php-tags.

og at tegn som $ og " skal termineret med \ eller fungere det ikke. var det
ikke det svar du (Mike) fik sidste gang?

Det ville være godt hvis du skriver den kode som du ikke kan få til at
fungerer, så kan vi rettet i den i stedet for at gætte hvad du vil. Det er
ikke for at være sur eller noget, men det er meget svært at forstå hvad du
vil.

Er det selve "$besked" som du vil skrive eller er det indholdet i $besked?

Hvis det er indholdet af besked, hvad står der så i den?

Lars

Fra : Mike Toxværd

Dato : 09-02-04 07:41

> Er det selve "$besked" som du vil skrive eller er det indholdet i $besked?
>
> Hvis det er indholdet af besked, hvad står der så i den?

$besked = ($_Post[besked]);

Så det er fra en form.

og når den udskriver fra besked skal det være med linie nummer & officelle
farver.

Mvh

Mike

ps. har prøvet med $besked = highlightstring($_Post[besked]);

Fra : Lars k.

Dato : 09-02-04 10:13

> ps. har prøvet med $besked = highlightstring($_Post[besked]);

Nu tror jeg at jeg har forstået hvad du vil :) Du vil have gemme det som
funktionen farver i en variabel $besked.

Hvis du skal have dette til at fungere skal du følgende:
$besked = highlightstring($_Post[besked], true);

ellers returneres der kun 1 eller 0

læs:
If the second parameter return is set to TRUE then highlight_string() will
return the highlighted code as a string instead of printing it out. If the
second parameter is not set to TRUE then highlight_string() will return TRUE
on success, FALSE on failure.

Note: The return parameter became available in PHP 4.2.0. Before this time
it behaved like the default, which is FALSE

så hvis du ikke kan få det til at fungere er det nok fordi du bruger PHP 4.1
eller derunder :)

Lars

ps: det med linienummer må du selv se på, der er et eksempel på den side du
selv henviser til, men du skal have version 4.2 eller vil det ikke fungerer.

Fra : Mike Toxværd

Dato : 09-02-04 13:43

> $besked = highlightstring($_Post[besked], true);
får en fejl:

Fatal error: Call to undefined function: highlightstring() in
/usr/home/whitehat_dk/users/soucecodes/article/pages/add_article_php.php on
line 8

og under whitehat.dk står der at den bruger php 4.3.4

Mvh

Mike

Fra : Lars k.

Dato : 09-02-04 14:20

> [...]
>
> Fatal error: Call to undefined function: highlightstring() in
> /usr/home/whitehat_dk/users/soucecodes/article/pages/add_article_php.php

ok fejl fra min side. highlight_string() med _

lars

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 09-02-04 11:13

Mike Toxværd wrote:

> Hvordan bruger jeg funktionen HighlightString?
>
> kender allerede siden (
> http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-string.php )

Så syntes jeg du skal lære den, og dens relaterede sider bedre at kende.

Morten

--
Dagens undskyldning: "The co-locator cannot verify the frame-relay gateway
to the ISDN server."