Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billede informationer
Fra : GreatDane

Dato : 08-02-04 19:28

Hvilket program kan vise hvordan et digitalt billede er taget. Det jeg vil
er, at kunne se på de gode billeder hvordan instillingerne stod på kameraet
(blænde, lukkehastighed m.m.).

Jeg har på et tidspunkt brugt et program (jeg tror at det var ACDSee 6.0)
som viste det i højre side. Men jeg er gået tilbage til en tidligere version
af dette program, af andre årsager - så den mulighed har jeg ikke længere.

--
Mvh.
Mikkel

Fra : Jens Christensen

Dato : 08-02-04 19:39

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> wrote in message
> Hvilket program kan vise hvordan et digitalt billede er taget. Det jeg vil
> er, at kunne se på de gode billeder hvordan instillingerne stod på
kameraet
> (blænde, lukkehastighed m.m.).

Irfanview kan!
Det er freeware og fungerer som en fin (gratis) erstatning til ACDsee

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-02-04 19:49

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program kan vise hvordan et digitalt billede er taget. Det jeg vil
> er, at kunne se på de gode billeder hvordan instillingerne stod på
kameraet
> (blænde, lukkehastighed m.m.).

Prøv ExifRead - som er freeware.

http://www.tawbaware.com/exifread.htm

Mvh. Tommy

Fra : Lars

Dato : 08-02-04 19:52

> [...]
version
> af dette program, af andre årsager - så den mulighed har jeg ikke længere.

Et program som er dediceret til den opgave du nævner er Exifer.
http://www.exifer.friedemann.info/

Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-04 20:01

On 2004-02-08, GreatDane <mikkel@thrane.dk> wrote:
> [...]
> af dette program, af andre årsager - så den mulighed har jeg ikke længere.

Windows XP. Højreklik på filen, egenskaber, og så er der et faneblad
der hedder "Summary" på min engelske udgae. Her vælges avanceret.
Voila... uden brug af extra programmer.

Elleras er Irfanview som nævnt gratis og godt.

Fra : GreatDane

Dato : 08-02-04 23:10

Mange tak for de gode svar. Specielt det sidste her med XP var en stor
hjælp.

Takker.

--
Mvh.
Mikkel

Fra : Lars

Dato : 09-02-04 19:33

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse
> Mange tak for de gode svar. Specielt det sidste her med XP var en stor
> [...]

Jeg vil mene at XP's informationer er få i forhold til hvad Exifer giver.

Lars

Fra : GreatDane

Dato : 09-02-04 20:53

Det kan du have ret i, men jeg går udelukkende efter lukkehastighed/blænde
og det er meget nemt at se i XP

Mikkel