Ang. omregistrering
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 17:44

Hej til gruppen.

Jeg har solgt en bil og i den forbindelse
vil jeg gerne kunne søge oplysning om
den nye ejer har foretaget omregistrering.

Mente jeg have en side på nettet hvor man
kunne finde den oplysning, men kan ikke
finde den.....Anyone der har et link?

--
/Gevaldi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-02-04 17:52

Gevaldi wrote:
> [...]
> vil jeg gerne kunne søge oplysning om
> den nye ejer har foretaget omregistrering.
>
> Mente jeg have en side på nettet hvor man

Den findes ikke.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-02-04 18:37

Hejsa,

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> wrote in news:402667b8$0$259
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> vil jeg gerne kunne søge oplysning om
> den nye ejer har foretaget omregistrering.
> Mente jeg have en side på nettet hvor man

Det findes ikke - men hvis du ringer til CRM så kan de oplyse dig om bilen
er omregisteret eller ej.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 18:53

Ok, tak for svarene til
Lars & Morten.

--
/Gevaldi

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 21:29

> Jeg har solgt en bil og i den forbindelse
> vil jeg gerne kunne søge oplysning om
> den nye ejer har foretaget omregistrering.

fatter ikke at du tør. Han kører jo videre på DIN forsikring...........

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 21:33

On Sun, 8 Feb 2004 21:28:35 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>fatter ikke at du tør. Han kører jo videre på DIN forsikring...........

Som nævnt utallige gange - det er ikke rigtigt.

Vel kører køber videre i 3 uger på eens forsikring, men i tilfælde af
skade belaster det ikke eens egen forsikring, men en pulje.

Og husk så at ringe din afmeldelse ind, såsnart bilen er solgt - så
tæller det kun 3 uger fra dét tidspunkt.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 21:57

> [...]
>
> Og husk så at ringe din afmeldelse ind, såsnart bilen er solgt - så
> tæller det kun 3 uger fra dét tidspunkt.

hmmm det hænger så ikke helt sammen med det politiet skriver på deres
hjemmeside.

http://www.politi.dk/p39/Vejledninger/Motorkontor/Vejledning_Registrering_Motor.htm
Manglende ejerskifte.

HUSK ALTID AT FÅ NAVN OG ADRESSE PÅ DEN DU SÆLGER DIN BIL TIL.

Motorkontoret har desværre rigtig mange kunder, der har solgt deres bil til
ukendt person.
Dette er et stort problem, idet (sidste registrerede ejer) tidligere ejer
hæfter for vægtafgift og forsikring til bilen er blevet omregistreret eller
afmeldt.

Tag derfor nummerpladerne(den) af køretøjet og indlever disse omgående til
motorkontoret når du sælger, eller tilbyd køberen at gå med på motorkontoret
og (hjælpe) tilse at der bliver foretaget ejerskifte af køretøjet

Hvis du har solgt en bil, som efterfølgende ikke bliver omregistreret, skal
du henvende dig på motorkontoret.
Her udfyldes der en blanket vedrørende manglende ejerskifte.
Motorkontoret forsøger herefter med politiet´s hjælp at inddrage nummerpla-
derne(den).
BEMÆRK: En sådan sag er ikke let for politiet at arbejde videre med, hvis
man hverken har navn eller adresse på køberen.

Vær ligeledes opmærksom på, at disse sager ikke har den højeste prioritet
hos politiet, så man må forvente, at der kan gå længere periode, inden sagen
afsluttet.

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 22:04

On Sun, 8 Feb 2004 21:57:21 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>hmmm det hænger så ikke helt sammen med det politiet skriver på deres
>hjemmeside.

Det skyldes, at du blander tingene sammen. Forsikring har intet med
dit clip at gøre. Ring ind og sig, at du har solgt bilen - så er du
FORSIKRINGSMÆSSIGT ude af den historie. Du replicerede vedr.
forsrikring...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:12

> [...]
> dit clip at gøre. Ring ind og sig, at du har solgt bilen - så er du
> FORSIKRINGSMÆSSIGT ude af den historie. Du replicerede vedr.

Der nu ikke mig der blander tingene sammen men i givet fald
politiet/motorkontoret og det fdm anbefaler. Hvis det ikke er rigtig hvad de
skriver så..?

De skriver jo at man hænger på både vægtafgit og forsikring til bilen er
afmeldt eller omreg.

Jeg husker også Thomas Strandtoft havde lignende problemer for et par år
siden

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 22:22

On Sun, 8 Feb 2004 22:12:11 +0100, "Tom"
> [...]

>afmeldt eller omreg.
>Jeg husker også Thomas Strandtoft havde lignende problemer for et par år

Muligt, men på baggrund af den sidste gang, emnet blev vendt i
gruppen, havde jeg fat i forsikringsselskabet for at få klarlagt
sammenhængen. Den ér, som jeg beskriver

/Mogens

Fra : Ted

Dato : 09-02-04 09:48

> Vel kører køber videre i 3 uger på eens forsikring, men i tilfælde af
> skade belaster det ikke eens egen forsikring, men en pulje.

Hmm.. det vil jeg gerne høre lidt mere om.. Jeg har lige tabt en sag mod
Tryg.

Jeg skal betale ca 160.000,- til dem. så hvis de tager dem fra en pulje
til dette formål, så ville det da være rart for mig.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 19:53

On Mon, 9 Feb 2004 09:48:20 +0100, "Ted" <salg@smallblock.dk> wrote:

> [...]
>Jeg skal betale ca 160.000,- til dem. så hvis de tager dem fra en pulje
>til dette formål, så ville det da være rart for mig.

Næppe det samme vi taler om - kaskoforsikringsudbetalinger betaler man
jo ikke af egen lomme. Sig frem

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 21:37

Nej du skal henvende dig til dit motorkontor, de er de eneste der kan hjælpe dig
med det.

MVH
jes

"Ang. omregistrering"