Indstignings lys i Mercedes
Fra : Jan

Dato : 08-02-04 16:48

Er der nogen der har erfaringer med at montere indstignings lys i en
Mercedes C220CDI? Jeg forstiller mig at tage de 12v fra dørkontakten,
men er i tvivl om det har nogen indflydelse på strømnettet i bilen ?
På dør kontakten er der 3 ledninger hvilke skal bruges Brun/gul
Brun/grå og Brun..

Jan

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-02-04 22:21

"Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med at montere indstignings lys i en
> Mercedes C220CDI?

Køb en Scorpio Ghia - den har det fra fabrikken

Sorry - kunne ikke lade være ;)
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : claus b. p.

Dato : 09-02-04 02:32

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> "Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Køb en Scorpio Ghia - den har det fra fabrikken

> [...]
Det har Mercedes E220CDI også! Men jeg vil da også hellere køre i en C-model
end en Scorpio, som er en tæt efterfølger af en T-model.

/Claus
PS: Dørkontakten bærer sikkert ikke 12V, men slutter lampen til stel. Den 3.
ledning ved jeg ikke med, men måske er ledningsnettet forberedt for noget
ekstra. Prøv evt. at spørge hos Mercedes, de er så flinke....

/Claus

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-02-04 07:11

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> wrote in message

> "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> Det har Mercedes E220CDI også! Men jeg vil da også hellere køre i en C-

For et par år siden, havde jeg en ´86 300 E som var købt ny i Norge, 320.000
km (med komplet servicehæfte hos MB hele vejen!), sort metallic, creme
læder, automatgear, automatisk klimaanlæg, el-sæder, niveauregulering, el.
skyve/hævetag, lygtevaskersystem, fartholder, el-vinduer, ekstra leselys
bagi og... indstigningslys i dørene :) Det havde jeg ellers ikke ventet på
en så gammel bil. Må godtnok ha været en fed vogn i sin tid.

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com