Bios-opdatering
Fra : J W Nielsen

Dato : 08-02-04 16:38

Kan ikke se, at denne er kommet på serveren, så jeg prøver igen:

Hej...
Skal for første gang prøve at opdatere BIOS.
Mb er et Soltek 75KAV: Jeg har en AMD 2400+ som ifølge producentens hp kan
bruges hvis man opdaterer BIOS og mb er en ver. F1 eller senere.
Mb er en F5 og jeg har downloadet et BIOSopdatering der hedder Q11: I den
ligger der en 75kavq11.bin, awdflash.exe samt en "how to update"...
Det første problem jeg løber ind i er:

---
Step 2. Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace*.bin
file, Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette. This program only works
in pure DOS environment, the utility can not be worked in win95/98/
ME/NT/2000/XP.
---

Hvad og hvordan gør jeg for at lave en sådan ???

Mvh
Jørgen

Fra : Leony

Dato : 08-02-04 18:58

In news:402657e6$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
J W Nielsen <jwnsletdette@tdcadsl.dk> typed:

> [...]
> be worked in win95/98/ ME/NT/2000/XP.

> Hvad og hvordan gør jeg for at lave en sådan ???

Download DR DOS' BIOS opgraderingsdiskette:
http://www.abitfaq.it/Files/drdflash.exe
Så er du i sikre hænder. Når disketten er kreeret, så kan du kopiere
BIOS update og AWDFLASH over på den.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : J W Nielsen

Dato : 08-02-04 19:16

Hej...
- og tak for respons...

> Download DR DOS' BIOS opgraderingsdiskette:
> http://www.abitfaq.it/Files/drdflash.exe
> Så er du i sikre hænder. Når disketten er kreeret, så kan du kopiere
> BIOS update og AWDFLASH over på den.

- downloader jeg den bare til disketten og kører den der eller hvad ?

/Jørgen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-02-04 23:12

"J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - downloader jeg den bare til disketten og kører den der eller hvad ?
>
> /Jørgen

Du downloader den, isætter en tom diskette i dit Arev, og kører .exe
filen
Den laver en boot disk til dig, hvor du kopiere dit flash-program og BIOS
fil til
Booter fra den, og følger vejledningen som du har hentet.
-Held & Lykke..

--
Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk

Fra : thomas

Dato : 09-02-04 05:15

> [...]
> ME/NT/2000/XP.
> ---
>
> Hvad og hvordan gør jeg for at lave en sådan ???

prøv at søg på google om opdatering af bios du kan hurtig få lavet lort i
den det er bedst hvis du har en kammerat der har prøvet det og som gider
hjælpe dig

Fra : J W Nielsen

Dato : 09-02-04 17:43

Hej igen...

Vil blot sige tak for hjælpen til jer...
Et Soltek SL75KAV F5 med en AMD XP1700+ blev til en AMD XP2600+ uden
problemer af nogen art...
Det største problem var faktisk at få køleren af den gamle CPU...

Takker
/Jørgen

Fra : J W Nielsen

Dato : 09-02-04 18:46

> Vil blot sige tak for hjælpen til jer...
> Et Soltek SL75KAV F5 med en AMD XP1700+ blev til en AMD XP2600+ uden
> problemer af nogen art...
> Det største problem var faktisk at få køleren af den gamle CPU...

Hvor længe var Adam i Paradis ?
Når jeg tænder den, starter den op i 1 ud af 5 gange...ca...
Der kommer lys foran på kabinettet, men skærmen forbliver sort - der er
ingen bip...
Har prøvet at flå og rykke i kabler og kort !
Hvorfor er den blevt ustabil ?

Hulk, hulk...

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 23:59

J W Nielsen wrote:

> [...]
> ingen bip...
> Har prøvet at flå og rykke i kabler og kort !

Måske en (halv-)død PSU?

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 15:01

In news:4027c771$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
J W Nielsen <jwnsletdette@tdcadsl.dk> typed:

> Hvor længe var Adam i Paradis ?

Lige ind til kællingen blandede sig (bibelhistorie er ikke min stærke
side, men det forekommer mig at det var sådan det var).

> Når jeg tænder den, starter den op i 1 ud af 5 gange...ca...

Har du loadet "setup defaults" eller "optimal defaults" efter
opdatering?

Fra : J W Nielsen

Dato : 10-02-04 15:31

Optimal!

/Jørgen

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 20:54

In news:4028eb1b$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
J W Nielsen <jwnsletdette@tdcadsl.dk> typed:

> Optimal!

OK, mange glemmer nemlig dette.

Fra : J W Nielsen

Dato : 10-02-04 15:50

Kom lige til at tænke på noget:
Hvad med FSB og multiply factor... ?

De skal vel ændres når jeg går fra en 1700+ til en 2600+ - skal de ikke ?
Hvad skal de i så fald stå på...

Jørgen

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 21:00

In news:4028efa8$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> Kom lige til at tænke på noget:
> Hvad med FSB og multiply factor... ?
> De skal vel ændres når jeg går fra en 1700+ til en 2600+ - skal de

Multiplieren indstiller vist sig selv automatisk - med mindre din CPU er
låst op.
FSB skal stå til 133 eller 166 afhængig af processor.

Ved du hvilken RAM du kører med, for det kan være at du clocker RAM, så
meget at computeren nægter at starte. Dette er dog bare et forsigtigt
gæt.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-02-04 12:01

J W Nielsen wrote:

> Hvorfor er den blevt ustabil ?

Hvilken processor har du sat i?
- I første post skriver du 2400 og nu skriver du 2600,
overclocker du den eller hvad?
Overclocking kan nemlig nemt føre til ustabilitet, især
hvis rammene også får et hak opad og de ikke kan klare
det.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : J W Nielsen

Dato : 11-02-04 15:07

Hej igen...

> [...]
> Overclocking kan nemlig nemt føre til ustabilitet, især
> hvis rammene også får et hak opad og de ikke kan klare

Ja, det er rigtigt nok - aftalen med min kammarat var, at han købte en
2400+, men det viser sig at den under Win/System registrerer den som 2600+.
Ifølge soltek.de har det dog intet at sige, at opdateringen Q11 både dækker
2400 og 2600...

Mvh
Jørgen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-02-04 15:14

J W Nielsen wrote:
> han købte en 2400+, men det viser sig at den under
> Win/System registrerer den som 2600+. Ifølge soltek.de
> har det dog intet at sige, at opdateringen Q11 både
> dækker 2400 og 2600...

Jeg tænkte også mere på, at hvis det virkelig _er_ en
2400, så overclockes den måske til 2600 og derfor er
maskine ustabil.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen