MS Windows
briani 27239
Whrite cache
Fra : Kristian F-P

Dato : 08-02-04 16:11

Har problemer med at overføre data til en 160gb extern harddisk ( maxtor )
Nogle gange flytter den 2gb andre gange 50 før at den kommer med fejlen
"anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en i/o enhedsfejl"
Har prøvet at formatere slette og opretter partioner osv.

Jeg søgte så i indlæg på google at det kunne hjælpe at slå whrite cache fra,
men hvor går jeg det ?

Hvilken funktion har whrite cache eller ?

Kører xp og harddisken kører via USB 2

Håber på hurtigt svar.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-02-04 16:24

Kristian F-P skrev:

> Jeg søgte så i indlæg på google at det kunne hjælpe at slå whrite
> cache fra, men hvor går jeg det ?

Under egenskaber for drevet inde i Enhedshåndtering.
(Fanebladet 'Policies').

> Hvilken funktion har whrite cache eller ?

Bedre ydelse generelt, men det gør også, at du ikke længere blot kan
fjerne disken ved at rykke USB-kablet ud. Når write cache er slået
til, bliver du nødt til at frakoble disken med det der 'Safely remove
hardware'-ikon nede ved siden af uret, inden du trækker stikket ud.
Jeg tror ikke på, at write cache vil løse dit problem, men det er
selvfølgelig værd at prøve.

> Kører xp og harddisken kører via USB 2

Har du mulighed for at koble den på via Firewire i stedet?
Grunden til jeg spørger er, at jeg også har en ekstern Maxtor-disk
(5000 XT)og havde ikke andet end bøvl med den, da den kørte USB2.
Jeg fik det råd at koble den på via Firewire i stedet og har ikke
haft problemer siden. (Jeg kører i øvrigt også med write cache
slået til pt.)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-02-04 16:33

Thomas Madsen skrev:

> Grunden til jeg spørger er, at jeg også har en ekstern Maxtor-disk
> (5000 XT)og havde ikke andet end bøvl med den, da den kørte USB2.

En rettelse. Det er faktisk stik modsat. Jeg oplevede problemer da
den kørte Firewire, men problemet forsvandt, da jeg skiftede over
til USB2. Undskyld.

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns9382A504ADC45.thomas@madsen.tdcadsl.dk

Madsen.