Ny udgave af OSS/FAQ lagt paa nettet.
Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-04 15:46

Forsinket og knap saa fyldig som man kunne oenske sig.

      http://a.area51.dk/sikkerhed/

8. feburar 2004

Reviderede afsnit:

* Hvornår er der ikke behov for en personlig firewall? - Et kort og
et langt svar skulle være mere læsbart for de som bare vil have et
brugbart svar uden en masse detaljer.
* Jeg har et trådløst netværk. Hvad skal jeg vide? - uddyb i et
forsøg på at rette op på den skade og frygt som Station 2s latterlige
dækning af trådløse netværk har forårsaget.
* Er ADSL eller kabelmodem usikkert? - beskriv lidt tydligere
hvorfor svaret er nej.
* Hvordan kan jeg beskytte email jeg sender og modtager? - PGP 8.0
er ude.
* Er det farligt at bruge kreditkort på nettet? - SET er på vej ud.

Nye afsnit:

* Vigtig information om chokolade!
* Er der forskel på netværksfirewalls og personlige firewalls?
* Hvornår kan der være behov for en personlig firewall?
* Kan en personlig firewall beskytte mig hvis malware er aktivt på
min PC?
* Hvilket program eller server benytter port X?
* Hvordan brydes krypteringsværktøjer?
* Jeg har modtaget en mystisk email. Hvad skal jeg gøre?
* Der har været indbrud på min server! Hvad gør jeg nu?
* Hvad skal jeg vide om at lade mine børn bruge nettet?
* Hvad betyder beskederne i min webservers logfiler?
* Hvordan kan jeg vælge og håndtere alle mine kodeord?
* Hvordan skrives en sikkerhedspolitik?
* Evaluering af personlige firewalls

Fra : Niels Callesøe

Dato : 08-02-04 18:12

Alex Holst wrote:

> Forsinket og knap saa fyldig som man kunne oenske sig.
>
> http://a.area51.dk/sikkerhed/

Fremragende. (Selvom den beskedenhed ikke klæder dig. ;))

> [...]
> kort og et langt svar skulle være mere læsbart for de som bare
> vil have et brugbart svar uden en masse detaljer.

Obs: Det lange svar gentages 2 gange, fra "En firewall virker som
beskrevet" til "1000 linier kode).".

--
Niels Callesøe - dk pfy
Peddling Ourselves To Death, an essay by Fred:

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-04 19:24

Niels Callesøe wrote:

> Fremragende. (Selvom den beskedenhed ikke klæder dig. ;))

Det er ikke beskedenhed. Det er irritation over at diskussionerne i
gruppen er saa kedelige at jeg ikke kan tage mig sammen til at skrive i
OSS'en ret tit -- og at der nu gaar 2-3 uger mellem at jeg orker at
laese indlaeg herinde.

> Obs: Det lange svar gentages 2 gange, fra "En firewall virker som
> beskrevet" til "1000 linier kode).".

Whoops, det var en lille fejl da jeg merged from current. Rettet, tak.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 08-02-04 23:29

Alex Holst wrote:

> [...]
> i gruppen er saa kedelige at jeg ikke kan tage mig sammen til at
> skrive i OSS'en ret tit -- og at der nu gaar 2-3 uger mellem at

Så forstår jeg bedre. Hvorom alting er, er det nogle gode tilføjelser.

Så lidt. Resten ser godt ud.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-02-04 18:54

Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

>Forsinket og knap saa fyldig som man kunne oenske sig.
>
>      http://a.area51.dk/sikkerhed/

Det ser flot ud. En enkelt rettelse. Smart questions er flyttet til:
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Derudover savner jeg en eller anden form for navigation, i det mindste
et link der kan returnerer mig til indholds-siden.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-04 19:28

Lars Kim Lund wrote:

> Det ser flot ud. En enkelt rettelse. Smart questions er flyttet til:
> http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Tak for det, og jeg har tilfoejet nogle navigation links i top og bunden
af hvert dokument.