Slægtsbøger
Fra : Jørgen Kobel

Dato : 08-02-04 14:54

Er der nogen som kan henvise til en bogbinder som
tager sig af indbinding af slægtsbøger.
Jeg har printet en masse sider ud som jeg gerne vil have
indbundet til mine efterkommere i familien.

Mvh.J.Kobel

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 08-02-04 16:55

Kære Jørgen Kobel,

Det er nemt nok. Her finder du 128 bogbindere:

http://firma.eniro.dk/query?what=cs&header_code=30116&dir_area=&header_name=Bogbinderier

Jeg har fået bundet bøger ind forskellige steder, alt efter om det skal
være fornemt, eller det blot skal være et slidstærkt "biblioteksbind",
som ikke er ret dyrt.

Men find nogle bogbindere i nabolaget og se på deres arbejde og deres
priser.

Venlig hilsen

Erling Vester Jacobsen

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 08-02-04 17:30

"Erling Vester Jacobsen" <erling@public3.bta.net.cn> skrev i en meddelelse
> [...]
> som ikke er ret dyrt.
>
> Men find nogle bogbindere i nabolaget og se på deres arbejde og deres

Tak for dine oplysninger, jeg vil straks gå i gang

Venligst

Jørgen Kobel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 17:33

Sun, 8 Feb 2004 14:53:50 +0100, skrev Jørgen Kobel:

>Er der nogen som kan henvise til en bogbinder som
>tager sig af indbinding af slægtsbøger.
>Jeg har printet en masse sider ud som jeg gerne vil have
>indbundet til mine efterkommere i familien.

"Jørgen Kobel" er vel ikke et synonym for Ole P. Bielefeldt?
Der har jo lige været en lang tråd der tog sit udspring i sammes
reklame for et produkt i den genre.

Nej, men en anden mulighed er, hvis man skal have lavet (slægts)bøger
i et lidt større oplag end printeren eller kopimaskinen kan klare til
en fornudftig pris og uden at skulle have det lavet som traditionelt
bogtryk, finder du hos BookPartner i København.

Jeg var med på en rundvisning i forbindelse med den seneste bogmesse
og her fik vi at vide, at de kan trykke og indbinde bøger-on-demand i
små oplag og med individualiserede omslag og enkeltsider. Man sender
en PDF og to dage senere har man 100 bøger, eller hvor mange nu og til
en utrolig lav pris. Eksempel: 300 stk., 170 sider, A5-format med det
hele: 8.000 + moms. Lederen fortalte, at de faktisk laver en del
slægtsbøger.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 08-02-04 17:45

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen Kobel" er vel ikke et synonym for Ole P. Bielefeldt?
> Der har jo lige været en lang tråd der tog sit udspring i sammes
> reklame for et produkt i den genre.

Klip>

Jeg har ingen forbindelse med eller til Ole P. B.
Jeg er "sgu" min egen og har været med her i gruppen de sidste mange
år. Jeg er amatørslægtsforsker og nyder det program som jeg startede
med for 6-7 år siden.
Jeg har godt nok moret mig meget over det tråd som ingen ende vil tage
men nu går jeg i gang med at finde en bogtrykker her i Brøndby, hvor
jeg er bosat på 46. tyvende år.

Spar mig venligst for uforskammetheder i anledning af mit indlæg.

Med hilsen fra

Jørgen Kobel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 18:07

Sun, 8 Feb 2004 17:45:20 +0100, skrev Jørgen Kobel:

> [...]
>Jeg er "sgu" min egen og har været med her i gruppen de sidste mange
>år. Jeg er amatørslægtsforsker og nyder det program som jeg startede

Ifølge Google har du haft to indlæg i denne gruppe i 1997, så du må da
meget undskylde at jeg ikke lige genkendte dit navn.

Du fik en henvisning til en aktuel tråd som kunne hjælpe dig, samt
oplysninger om en billig måde at få trykt slægtsbøger på.

At humor optaffes forskelligt og at du ikke kender de der små smileys,
må jeg tage til efterretning.

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 08-02-04 18:44

> [...]
> oplysninger om en billig måde at få trykt slægtsbøger på.
>
> At humor optaffes forskelligt og at du ikke kender de der små smileys,

Jeg havde ikke lagt mærke til din smiley, det må du undskylde.
Jeg kan god se at jeg er et fjols i denne gruppe og nu kan vi
så se hvor lang " vores " tråd så bliver.
Der er det der er så underholdende ved daglig læsning men det
er synd for dem som næsten ikke kan finde plads til at stille for-
nuftige spørgsmål. Man hva' (;--))

Fra : Bent Fleron

Dato : 08-02-04 23:10

Jørgen Kobel wrote:
> [...]

Google er så helt klart forkert på den. Jeg kan bekræfte Jørgen Kobel
har været med i det mindste et par år og alene her i gruppen ligger der
omkring 10 meddelelser fra 2003 og intil i dag.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 09-02-04 08:42

"Jørgen Kobel" <jkobel@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan god se at jeg er et fjols i denne gruppe og - - - -
********************'
Hej Kobel.
Hva' er det for noget sludder? Du er aldeles ikke noget fjols, men jeg har
katten knurre me' set et par stykker her der jokker rundt i spinatbedet med
store træsko på.
Kom du bare ud af busken med hvis du har kommentarer, vi sidder her for at
hjælpe hinanden og ikke for at kaste mudder og "jeg ska' komme efter dig" .
.. .

Hilsen Flemming Svendsen.
Korsør Giraffabrik. - Du ved.

Fra : Chr. Wirenfeldt

Dato : 09-02-04 14:32

"Flemming Svendsen" skrev:

> Hilsen Flemming Svendsen.
> Korsør Giraffabrik. - Du ved.

Kunne det tænkes, at der er en slægtsforbindelse til
Helsinge Kameludlejning? )

Christian W.

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 09-02-04 14:43

"Chr. Wirenfeldt" <christian.wir@fjerndette.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:d3MVb.3762$1o.2255@news.get2net.dk...

> Kunne det tænkes, at der er en slægtsforbindelse til
> Helsinge Kameludlejning? )
>
> Christian W.

Jeg har Flemming som personlig ven og jeg er lige ved at tro
at han også er med på Kamelerne. ! (;--)))

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 09-02-04 14:45

> [...]
meddelelse news:d3MVb.3762$1o.2255@news.get2net.dk...

> Kunne det tænkes, at der er en slægtsforbindelse til

Jeg svarede dig og glemte at skrive

Mvh. J.Kobel

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 09-02-04 17:44

> Kunne det tænkes, at der er en slægtsforbindelse til
> Helsinge Kameludlejning? )
>
> Christian W.
***************'
Så udpræget!

Faktisk var det os der tidligere importerede kamelerne til omtalte firma fra
"The Saudi Arabian Camel Keepers", men behovet for omtalte produkt var jo
begrænset, så trods det at vi p u k l e d e fra morgen til aften måtte vi
se i øjnene at forretningen til sidst løb ud i s a n d e t.
I stedet helliger vi os nu de langhalsede, selv om den forretning ikke er
helt pletfri . . . . .

Jeg kan dog stadig anbefale vort udmærkede produkt hvis interesseret.
Ærbødigst
Flemming Svendsen . . .

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-02-04 18:02

Mon, 9 Feb 2004 17:44:17 +0100, skrev Flemming Svendsen:

> [...]
>helt pletfri . . . . .
>
>Jeg kan dog stadig anbefale vort udmærkede produkt hvis interesseret.

Har I et par stykker af de der krydsninger mellem ål og kameler i en
lille størrelse, så de kan gå gennem et nåleøje? Hvis ikke, efterlyses
hermed et firma der handler med kæmpenåle, hvor øjet er ca. 1½ meter
bredet og mindst 2 meter langt.

Fra : Chr. Wirenfeldt

Dato : 09-02-04 20:47

Flemming Svendsen skrev:

> [...]

Tak for et herligt grin. Mine øjne er ikke tørre endnu. Vil gerne bestille 1 stk.
med minimale pletter i blåt og grønt, leveret pr. cykelbud.

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> lille størrelse, så de kan gå gennem et nåleøje? Hvis ikke, efterlyses
> hermed et firma der handler med kæmpenåle, hvor øjet er ca. 1½ meter

Husk venligst,, at promovering af firmaer og kommercielle
interesser ikke er velset i dette forum. Du kan risikere at få på puklen

Venlige hilsner
Christian Wirenfeldt

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 09-02-04 21:55

"Chr. Wirenfeldt" <christian.wir@fjerndette.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:QtRVb.9601$xP7.8411@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Husk venligst,, at promovering af firmaer og kommercielle
> interesser ikke er velset i dette forum. Du kan risikere at få på puklen

Nu er der virkelig noget ved at være i denne NG
Mvh, J.Kobel
I skolen blev jeg kaldt for Ko ben

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-04 06:37

Mon, 9 Feb 2004 21:55:01 +0100, skrev Jørgen Kobel:

>Nu er der virkelig noget ved at være i denne NG

Ja, la' anarkiet og de brede grin brede sig - der er jammer nok i
denne gruppe op humoren har trange kår. Blot synes jeg det er
løjerligt, at kameler, ål, giraffer og andre krybdyr er topic, mens
sild er blevet stemplet off-topic

Fra : aafe

Dato : 10-02-04 07:08

On Tue, 10 Feb 2004 06:36:34 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
>denne gruppe op humoren har trange kår. Blot synes jeg det er
>løjerligt, at kameler, ål, giraffer og andre krybdyr er topic, mens

Ja, dobbeltmoralen har fine kår

Men, det kan vi vel kun grine højt og og længe over, når først vi
mødes og får skyllet sildene ned med rigeligt af de gode morsingske
kryddersnapse ))

mvh
Arne

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 10-02-04 23:50

Hej
Den morsingske kryddersnaps er Offtropic. Men lad den komme en tur omkring
troperne evt over linien så må den jo også være tropic. ))

Niels Gjermandsen

Fra : aafe

Dato : 11-02-04 03:13

On Tue, 10 Feb 2004 23:50:18 +0100, "Niels Gjermandsen" wrote:

>Hej
>Den morsingske kryddersnaps er Offtropic. Men lad den komme en tur omkring
>troperne evt over linien så må den jo også være tropic. ))

Hej Niels,

Ja, humoren skulle der helst være plads til, men det giver så
problemer for de der ikke ejer humoristisk sans.

Den gode nyhed er så, at den manglende humoristiske sans jo heldigvis
ikke er vores problem

mvh
Arne

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-02-04 08:56

Blot synes jeg det er
> løjerligt, at kameler, ål, giraffer og andre krybdyr er topic, mens
> sild er blevet stemplet off-topic
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
***********
Måske skyldes det at svenskerne i fordums tid truede med at bombardere os
fra luften med surströmning ?
FS

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-04 14:57

Tue, 10 Feb 2004 08:56:18 +0100, skrev Flemming Svendsen:

>Måske skyldes det at svenskerne i fordums tid truede med at bombardere os
>fra luften med surströmning ?

Det var da en trussel der var til at tage og føle på.
Surströmning er jo perverst. Adr!!!

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-02-04 15:15

"> Det var da en trussel der var til at tage og føle på.
> Surströmning er jo perverst. Adr!!!
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
***************
Så vidt een husker kom truslen i de dage hvor "de jäkla danska" kæftede op i
tide og utide om at få lukket Barsebäk, - og hvis vi ikke snart holdt
tjäft, - så . . . .
Siden har lugten af fisk vel siddet i næseborerne.
FS

Fra : aafe

Dato : 10-02-04 15:49

On Tue, 10 Feb 2004 15:15:15 +0100, "Flemming Svendsen" wrote:

>Siden har lugten af fisk vel siddet i næseborerne.

Hvis ellers der er tale om gode og gammeldags modnede sild, har jeg
det sådan, at jeg både starter og slutter det kolde bord, med sildene
Og, selvom jeg heldigvis aldrig har været udsat for
surstrømninger, og således ikke kan udtale mig om dem, opfatter jeg
dem ikke desto mindre som en fornærmelse mod de gode sild

mvh
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 10-02-04 16:17

aafe wrote:

> Hvis ellers der er tale om gode og gammeldags modnede sild, har jeg
> det sådan, at jeg både starter og slutter det kolde bord, med sildene

Jeg synes I skulle 'futte' over i mad+drikke. Her udgør I et
længerevarende støjniveau, og så kan man ikke længere tage jeres
fortørnelse over lidt skjult reklame særlig alvorligt.

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 10-02-04 19:34

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Med venlig hilsen Bent Fleron.
> For den der orker at sende en returmeddelelse
> privat, benyt venligst bent at fleron efterfulgt af dotdk

Jeg er helt enig, lad os slutte nu.

Mvh. Jørgen Kobel

Fra : aafe

Dato : 11-02-04 03:19

On Tue, 10 Feb 2004 19:34:22 +0100, "Jørgen Kobel" wrote:

>"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse

Skratskratskrat - hovsa, der smuttede sandelig lidt støj igennem fra
en af de gamle støjsendere, som jeg eller er lykkeligt fri for. så,
jeg må nok hellere også putte dig i kill-fileret.

Arne

Fra : support@bk6.dk

Dato : 08-02-04 23:52

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> Sun, 8 Feb 2004 14:53:50 +0100, skrev Jørgen Kobel:
>
> bogtryk, finder du hos BookPartner i København.

Som forlægger kender jeg godt BookPartner - ok til MEGET små oplag 2-50
eksemplar - men der findes flere andre der er billigere og lige så gode -
specielt hvis oplaget er over 50 styk. I øvrigt er deres trykmaskine (læs
printer) ikke den bedste i verden.
Så under søg flere muligheder - gerne i nabolaget til dig selv.

m.v.h
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk -
support@brotherskeeper.dk