50 l akvarium
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-02-04 15:06

Hej

Jeg ved godt at jo større jo bedre. Jeg har da også et 240 liters akvarium
til at køre med lidt Malawi Chiklider i. Jeg bor i lejlighed og kan derfor
ikke udvide vildt, derfor ville jeg egentligt godt benytte mit 50 liters
akvarium også. LIge nu står det med en masse planter, og planen er at det
skal have lov at gro fuldstændig til. Jeg regner så med at kunne have et par
dværgchiklider til at gå der, og så en enkelt malle eller to.

Selv om det er et lille akvarium, skulle det så ikke godt kunen gå, uden at
man ville sige det var decideret synd for fiskene. Jeg ved at spørger man i
en akvaributik, så kan alt jo gå, fik endog at vide at der sagtens kunne gå
5 Golden SPec....hmmm det fik de nu ikke lov til, så de går i mit 240 L.

Men hvad siger, og nogen ide til hvilket dværgchiklide par der skal have lov
at gå der`???

Mvh. BRian

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 08-02-04 17:41

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Men hvad siger, og nogen ide til hvilket dværgchiklide par der skal
> have lov at gå der`???

Et enkelt par dværgcichlider kan såmænd godt trives i 50 liter vand.
Et godt beplantet akvarium er velegnet til de mindre Apistogrammaarter.
En anden mulighed er vestafrikanske dværge: Pelvicachromis eller
Nanochromis.

--
Volds
aequam servare mentem

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-02-04 21:47

Brian, Rikke & Kristian skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> spørger man i en akvaributik, så kan alt jo gå, fik endog at vide at
> der sagtens kunne gå 5 Golden SPec....hmmm det fik de nu ikke lov

Det burde snildt kunne lade sig gøre

Mit første forsøg med kribensis var i et 20 liter akvarie, hvor et par
trivedes meget fint og fik masser af unger.

De voksne blev dog så flyttet over i et selskabsakvarie efter de havde
ynglet, så ungerne fik det lille akvarie for sig selv.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk