Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
software til Pentax Optio 430rs?
Fra : Peter T.

Dato : 08-02-04 11:57

En af mine venner, som desværre ikke er så specielt teknisk funderet, ejer
et Pentax Optio 430rs. Og hendes problem er at hun selv skal finde og
overføre sine fotos fra kamera til pc i stifinder, når kameraet er koblet
til pcen som removable drive. Pentax har ikke lavet noget software, som
har automatiseret denne proces. Desuden bruger hendes pentax åbenbart
heller ikke en twaindriver, så man kan bruge ACDsee.

Findes der et program ala Canons Zoombrowser og andre lignende programmer,
som kan overføre fotos fra kamera til pc ved hjælp af 1-2 museklik?

Et kig på cnet.com gav desværre ikke noget resultat.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-02-04 12:31

"Peter T." skrev
> Findes der et program ala Canons Zoombrowser og andre lignende programmer,
> som kan overføre fotos fra kamera til pc ved hjælp af 1-2 museklik?

Hvis hun bruger Win XP kan man specificere en handling
når kameraet kommer op som et "ikke-permanent drev".
F.eks. kan XP åbne Guiden Scanner og Kamera, som gør
det nemt at overføre og gemme billeder.
Acdsee kan også bruges. Hun skal bare finde det drev
som udgør kameraet istedet for at lede i Hent.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Peter T.

Dato : 08-02-04 16:18

Peter Schrøder wrote:

> Hvis hun bruger Win XP kan man specificere en handling
> når kameraet kommer op som et "ikke-permanent drev".
> F.eks. kan XP åbne Guiden Scanner og Kamera, som gør
> det nemt at overføre og gemme billeder.

Muligvis. Men hendes laptop er født med win2000.

> Acdsee kan også bruges. Hun skal bare finde det drev
> som udgør kameraet istedet for at lede i Hent.

Det har jeg prøvet og er alt for teknisk til hende. Hun kan dårligt nok
finde vej til mappen "mine billeder" i "mine dokumenter", som jo er på
skrivebordet. :)

Jeg vil se om jeg ikke kan overtale en af mine kodervenner til at scripte
nogle linier, som kan overføre billeder i en ny mappe i "mine billeder" ved
at dobbeltklikke på et ikon på skrivebordet. Det burde ikke være specielt
avanceret...

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]