Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Compactflash kort
Fra : Kjeld Thomsen

Dato : 08-02-04 11:27

Hej !
Jeg har et canon PowerShot G1 hvortil jeg har et 128 mb kort til , men jeg
kunne godt tænke mig et på 256 mb, er der grænser for hvor stort kort man må
sætte i uden at kameraet tager skade.
Hilsen
Kjeld

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-02-04 11:38

Kjeld Thomsen wrote:

> [...]
> kunne godt tænke mig et på 256 mb, er der grænser for hvor stort kort man må

Når kortet bliver så stort, at der skal bruges en hammer for at
få det ind i kameraet, så går det galt...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-02-04 15:18

On Sun, 08 Feb 2004 11:38:29 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:
klip

>Når kortet bliver så stort, at der skal bruges en hammer for at
>få det ind i kameraet, så går det galt...)

Hej Niels,
er du ikke nervøs for at trampe på
alle de ligtorne her i gruppen.
mvh Ebbe

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-02-04 15:44

Ebbe Hansen wrote:

> Hej Niels,
> er du ikke nervøs for at trampe på
> alle de ligtorne her i gruppen.

Hvis det hele skal være så gravalvorligt, så bør folk nok bruge
søndagen til en tur på kirkegården...))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-02-04 16:01

On Sun, 08 Feb 2004 15:43:55 +0100, Niels Ebbesen

Da capo, humoren lever,
er Jørgen Ryg vågnet op igen
pragtfuldt !!
mvh Ebbe

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 08-02-04 11:40

"Kjeld Thomsen" <kjeldh@thomsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne godt tænke mig et på 256 mb, er der grænser for hvor stort kort man

Hej

Ja, det må ikke være større end hullet i kameraet

I din manual står der hvor stort et kort dit kamera understøtter, men 256MB
er ikke noget problem i mit G2, så det kører nok også i en G1 !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-02-04 11:50

"Kjeld Thomsen" <kjeldh@thomsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kunne godt tænke mig et på 256 mb, er der grænser for hvor stort kort man

Dit kamera vil ikke tage skade, men måske bare opføre sig lidt underligt.
265 MB undestøtter de fleste kameraer, jeg har selv et 512 siddende i mit
A40 og der er ingen problemer.

Mvh
Simon

Fra : PJ

Dato : 08-02-04 11:55

> [...]
jeg
> kunne godt tænke mig et på 256 mb, er der grænser for hvor stort kort

Jeg har lige erhvervet en 2.2 Gb IBM Microdrive
og det kører mit G1 fint med, det viser 999 billeder
efter at jeg har taget adskillige, men der kan vist også være
over 1500 superfine .jpg. jeg har ikke regnet det ud endnu.
men det er rigtig mange

Jeg ved selvfølgelig ikke om det helt kan sammenlignes med flashkortet.

Mvh.
Peter