Længde på vogne.
Fra : J S L

Dato : 08-02-04 11:18

Hej!

Et hurtigt spørgsmål. Hvordan ser man hvor lang en cv er? Er der sammenhæng
mellem cv nr. eks. 495 el. 520. el. er det blot en betegnelse?

Efer at have set et program på dk4 med Per N, hvor han kørte med en Adria
745, mener jeg det var,på ca. 9m længde. Hvordan hænger det sammen.

Mvh
Jaime

Fra : Jørgen L

Dato : 08-02-04 12:25

> [...]
>
> Efer at have set et program på dk4 med Per N, hvor han kørte med en Adria
> 745, mener jeg det var,på ca. 9m længde. Hvordan hænger det sammen.

Det er lidt op til det enkelte mærke,

eks. så var min knaus 530 tk ca 5,4 m i indvendig gulvmål
min LMC 510 var ca. 5,2 m. i gulv længde
og min nu værende vogn er en LMC 545 med gulv længde på 5,73 m
det er så det samme som en LMC 560 men den er en 2,48 m bred mens min er en
2,3 m bred.
altså kan målet i langt de fleste vogne betragtes som indvendig størrelse
men selvfølgelig med en grand salt.

til de mål er så også som regel en gaskasse, træktøj og bagkofanger osv.
så du i mit tilfælde kommer op en total længde på 7,51 m

Hilsen Jørgen

---

Fra : Jack

Dato : 20-02-04 23:57

Hej....

CV længde er fra Trækøjet til bagerste punkt, som regel skubbehåndtagne...

Det er denne, incl. bil længde du skal gå ud fra ved udregning om du må køre
med den.

Men der er llaaaaaaangt til 18,75 meter i samlet vogntogslængde..

Jack

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-02-04 12:25

"J S L" <J S L@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Et hurtigt spørgsmål. Hvordan ser man hvor lang en cv er? Er der
sammenhæng
> mellem cv nr. eks. 495 el. 520. el. er det blot en betegnelse?

Hej.
Du kan desværre ikke udlede så meget af fabrikanternes typebetegnelser.
F.eks. er min Knaus 495 væsenligt længere end de 495. De 495 er længdemålet
på gulvet i vognen, men det er det ikke altid på andre vogne - nogle måler
den indv.længde hvor vognen er længst - andre måler gaskassen med o.s.v.
Hvis du vil have det korrekte udvendige totalmål er du nødt til at se i
vognens specifikationer.

--
Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth - mest om camping

Fra : Gismo

Dato : 08-02-04 12:36

J S L wrote:
> Hej!
>
> Et hurtigt spørgsmål. Hvordan ser man hvor lang en cv er? Er der
> sammenhæng mellem cv nr. eks. 495 el. 520. el. er det blot en
> betegnelse?

Ja, men det er tit også = med målet på "kassen" der til kommer længde
på trækstangen, altså fra gaskassen til spidsen af trækket.

> Efer at have set et program på dk4 med Per N, hvor han kørte med en
> Adria 745, mener jeg det var,på ca. 9m længde. Hvordan hænger det
> [...]

Gismo.

Fra : J S L

Dato : 08-02-04 15:08

Hej!