lave knapper med menycreator
Fra : kp

Dato : 08-02-04 11:43

Hej.
Jeg er ved at lave min nye hjemmeside.
Jeg har hentet en program der hedder
DMTML Menycreator v2.9.6
Øverst på hjemmesiden har jeg lavet en
logo.Lige neden under logoet vil jeg
placere en række vandrette knapper .
Når man så fører musen hen over en af
knapperne skal der komme undermenuer frem.
Er der en der kender noget til denne program??
Bl.a hvordan man gemmer det osv.
Hilsen Kim

Fra : Jens Lassen

Dato : 09-02-04 08:51

kp wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Når man så fører musen hen over en af
> knapperne skal der komme undermenuer frem.
> Er der en der kender noget til denne program??

Jeg har anvendt v.2.8.0 på min homepage, og der kan man lave det
på den måde du beskriver, man skal bare vælge menuen til at være
horisontal i stedet for vertikal, der er en autofunkion til at
indsætte den i dine sider, ellers skal du bare kopier nogle få
linier ind i dine sider, den er tydligt beskrevet i din filer
dhtml slev sætter det ind i.

Webmaster Indaba
www.dds.dk/troldhoej/indaba

Jens Lassen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : kp

Dato : 09-02-04 15:59

"Jens Lassen" <jl@cyncrona.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jens Lassen
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Tak for svaret.
Det er lige nøjagtig sådan som på din side, at jeg vil
lave det. Jeg har lavet de knapper der sidder
vandret. Og også de fleste af dem der skal komme
frem når musen kører over dem.
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvor
jeg skal gemme det bagefter.
Hilsen kim

Fra : Jens Lassen

Dato : 10-02-04 16:23

> [...]
> vandret. Og også de fleste af dem der skal komme
> frem når musen kører over dem.
> Men jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvor

Du skal ikke gemme det men integrer det i din homepage, jeg kan ikke
helt huske hvordan man gør, men jeg skal kigge efter det onsdag, nar
jeg kommer til den pc hvor det er installeret på

Webmaster Indaba

Fra : Jens Lassen

Dato : 11-02-04 08:32

Jens Lassen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
>
> Jens Lassen
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Du skal bare gå ind i tools, og anvede menupunktet menu integreter, så
går det af sig selv

Fra : kp

Dato : 11-02-04 20:47

> [...]
>
> Jens Lassen
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Hej igen.
Jeg kan bare ikke få det til at fungere.
Men når jeg går ind i menu integrator
så kan jeg ikke følge med længere.
Hilsen kim

Fra : kp

Dato : 11-02-04 21:09

"kp" <kongstad@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Lassen" <jl@cyncrona.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen.
> prøver lige igen.
Jeg har lavet alle knapperne og det virker
i preview. Og så er det at jeg står af. Eller
nærmere bliver smidt af i fuld fart.

Fra : Jens Lassen

Dato : 12-02-04 08:30

> Jeg har lavet alle knapperne og det virker
> i preview. Og så er det at jeg står af. Eller
> nærmere bliver smidt af i fuld fart.

Når du går ind i menu integreter skal du først vælge sti til de filer du vil
indføje menuen i, du kan vælge flere filer, derefter skal du fortælle hvor
din menufil er og din script fil ligger, det er en god ide at ligge dem i
roden på homepagen. til sidst trykker du bare udfør, og så skulle det virke,
jeg har lige prøvet. i i v. 2.8.0

Fra : kp

Dato : 12-02-04 09:36

> [...]
>
> Jens Lassen
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Hej.
Jeg er ikke så dygtig til det her.
Hvad og hvor mener du, når du skriver i
roden af hjemmesiden?

Fra : Jens Lassen

Dato : 12-02-04 13:29

kp wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
Ok så tager vi det fra bunden. Når du har lavet din menu, skal du gemme
den,jeg ville gemme den i den mappe som homepagen ligger i, samme mappe som
din index fil ligger i.
> Hvad og hvor mener du, når du skriver i
> roden af hjemmesiden?
Der hvor index filen ligger er roden på homepage
> de filer du vil indføje menuen i ??
Du gå ud i den mappe hvor homepage ligger, og vælger den filer du vil have
menuen ind i, måske har du lavet siden således at det kun er index filen, så
vælger du den.
> derefter skal du fortælle hvor din menufil er og din script fil ligger ??
step 2 går på at fortælle programmet hvor menufilen og script filen ligger,
der er den mappe hvor du gemte menuen i.

Håber at dette var udybende nok, ellers prøver vi bare igen

Webmaster Indaba

Jens Lassen

Fra : kp

Dato : 12-02-04 14:52

> [...]

ligger,
> der er den mappe hvor du gemte menuen i.
>
> Håber at dette var udybende nok, ellers prøver vi bare igen

Jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har lavet dette:

13 hovedknapper vandret.(Add menu item)
5 knapper lodret under hver hovedknap (Add submenu item)

Hver hovedknap har fået et navn.
F.eks:
Menu Description Serie 5
URL/Javascript ingenting.
Target frame ingenting.

Hver underknap har fået et navn.
F.eks :
Menu Description : Træningstider
URL/javascript : http://www.kikope.dk
Target frame : _blank

Er det rigtig lavet.???

Fra : Jens Lassen

Dato : 12-02-04 19:55

> [...]
>
> Jeg har lavet dette:
>
> 13 hovedknapper vandret.(Add menu item)
> 5 knapper lodret under hver hovedknap (Add submenu item)

Det ser rigtigt ud, som du beskriver det her, så skal du bare have den
intergret i din homepage.

Du kan e.v.t prøve at sende mig de filer som menuprogrammet har lavet, så kan
jeg lige kigge dem igennem, for at se om jeg kan finde nogle fejl.

Fra : kp

Dato : 12-02-04 20:12

> [...]
kan
> jeg lige kigge dem igennem, for at se om jeg kan finde nogle fejl.

det at integrere dem i hjemmesiden ?
Hilsen kim

Fra : kp

Dato : 12-02-04 20:17