Opdatering af BIOS
Fra : J W Nielsen

Dato : 08-02-04 10:31

Hej...
Skal for første gang prøve at opdatere BIOS.
Mb er et Soltek 75KAV: Jeg har en AMD 2400+ som ifølge producentens hp kan
bruges hvis man opdaterer BIOS og mb er en ver. F1 eller senere.
Mb er en F5 og jeg har downloadet et BIOSopdatering der hedder Q11: I den
ligger der en 75kavq11.bin, awdflash.exe samt en "how to update"...
Det første problem jeg løber ind i er:

---
Step 2. Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace*.bin
file, Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette. This program only works
in pure DOS environment, the utility can not be worked in win95/98/
ME/NT/2000/XP.
---

Hvad og hvordan gør jeg for at lave en sådan ???

Mvh
Jørgen

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-02-04 11:27

J W Nielsen wrote:
[...]
> Hvad og hvordan gør jeg for at lave en sådan ???

Du skal lave en boot-diskette.
Er du i Windows 9x starter du en dosprompt (start>kør>command) og skriver
"sys a:" med en diskette i drevet. Du kan også skrive "format a: /q /s" - så
formatteres disketten (hurtigt) og de angivne systemfiler kopieres med. Er
du i WinXP smider du en diskette i drevet, dobbeltklikker "denne
computer">højreklikker på diskettedrevet>formatter...>sætter kryds i
"ekspresformattering" og "opret en MSDOS-startdiskette". Så kopieres
systemfilerne.

Når disketten således er oprettet vil du ikke kunne se *alle* de filer, som
din vejledning angiver - ingen panik - nogle af dem er skjulte - men de er
der.

Så genstarter du din maskine, og sikrer dig i BIOS (tryk DEL under opstart)
at din computer FØRST booter fra diskettedrevet, og ikke fra harddisken. Når
dette virker starter din maskine op med en prompt, og så kan du udføre det
næste trin i din vejledning. HUSK at vælge at backup'e din BIOS før du
skriver den nye BIOS-version.

/Chr

Fra : Lars K.

Dato : 08-02-04 13:22

hvis du vil opdatere bios, kan du lige så godt bruge V. q12, den
understøtter xp2600+ ved 266fsb