Indbinding af slægtsbøger - flot & billigt~
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 07-02-04 21:10

Jeg har set mange forskellige metoder til at "indbinde" sine slægtsbøger,
lige fra et ringbind, hvor siderne er placeret i plastlommer over
limindbindsomslag til rigtige bogbinderindbundne bøger.

Jeg bruger selv noget der hedder skinneindbindingsomslag (et langt ord, for
noget ret simpelt :)).

På denne side kan du se, hvorledes det ser ud, og der er også forklaret mere
om det:

http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/indbindingafbog/

Esselte er forhandler af systemet, og jeg har absolut intet med Esselte at
gøre, men synes bare systemet er ret genialt, men desværre ikke særligt
kendt.

De efterhånden hastigt voksende kopicentre, der "skyder op" i flere og flere
af de større byer, råder typisk over "systemet", men tager nok lidt mere for
at få bogen indbundet, end de 20-30 kr. selve bindet (omslaget) koster.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, skal du være mere end velkommen til
at kontakte mig i en privat E-mail.
___________________
Ole P. Bielefeldt,
Ry
Fjern FJERNMIG i min E-mail adresse
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-02-04 21:51

Undskyld min akavede citatteknik i dette indlæg, men jeg finder at
hele Ole P. Bielefeldts indlæg skal gengives i sit hele - ikke for at
give ham mere reklame, men for at udstille hvor rendyrket spam og
kommerciel virksomhed denne mand i lang tid har kunnet slippe afsted
med i denne usenetgruppe. Jeg har flere gange påpeget dette og fået et
par opbakninger i mit synspunkt, men manden bliver bare ved og ved.

Min tidligere trussel om en klage til hans udbyder gælder jo desværre
ikke denne gang, da det nu er et nyt produkt han reklamerer for. Nu må
jeg så udstede en generel bandbulle og sige, at næste gang - uanset
hvad - klager jeg til din/hans udbyder.

Skal jeg køre sagen solo, eller er der nogen der vil støtte, eventuelt
privat og anonymt? Nogen der har erfaring med proceduren?

Uvenlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 07-02-04 22:12

Hej Kurt,

Jeg synes så absolut du skal køre en "sag" på "dette".

Jeg tror næppe du vinder den (men det skal være dig vel undt, at prøve :)),
for nedenstående er ren information, som du selv kunne finde ud af, hvis du
surfede efter det på nettet :)

___________________

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-02-04 22:37

Sat, 7 Feb 2004 22:12:07 +0100, skrev Ole P. Bielefeldt:

> [...]

>for nedenstående er ren information, som du selv kunne finde ud af, hvis du

Hvad ville du sige til at jeg "surfer" lidt hjemme hos din kone, mens
du sidder ved computeren inde på kontoret?

Birgitte K. Bielefeldt
BKB Trading
Violvej 36
8680 Ry

Slår man Violvej 36 i Ry op på Krak får man:
Bielefeldt, Ole P, Tlf: 86890909
Bielefeldt, Ole Preben, Mob: 22772141

Kigger man på BKB Tradings hjemmeside om f.eks. foredrag om FTM får
man:

"Hvis du er medlem af en slægtshistorisk forening, kommer jeg gerne ud
og holder foredrag om programmets muligheder og anvendelsen af det".

[klip] Læg mærke til ordet "jeg".

"Ring og få en tid: 86 89 09 09 / 40 54 09 09
Ole P. Bielefeldt
Violvej 36
8680 Ry"

Vil du i dette forum benægte din direkte interesse i såvel Birgitte
som BKB Trading? Og din fraskrivelse af enhver interesse i Esselte, er
jo komplet latterlig og er naturligvis kun en plat finte.

Kurt Hansen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 07-02-04 22:59

> [...]
> som BKB Trading? Og din fraskrivelse af enhver interesse i Esselte, er
> jo komplet latterlig og er naturligvis kun en plat finte.

Jeg har aldrig "fraskrevet" mig mit ægteskab med min kone gennem 34 år, så
det gør jeg naturligvis heller ikke her.

Hun tager sig af salget af FTM, og jeg tager mig af "resten" , og det er der
vel ikke noget "forkert i".

Blot fordi du er "hooked" på TMG, betyder det vel ikke, at der ikke kan være
plads til det mest solgte slægtsforskningsprogram i verden, Family Tree
Maker (FTM)?

Eller?

Det er som om, du kører din egen personlige "vendetta" mod alle andre
programmet, specielt FTM.

Men om ikke andet, så giver dine indlæg "hit" på FTM siden, så det er jo
ikke så ringe, når det er det modsatte, du vil opnå :)
___________________

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-02-04 23:15

Sat, 7 Feb 2004 22:59:25 +0100, skrev Ole P. Bielefeldt:

> [...]
>det gør jeg naturligvis heller ikke her.
>
>Hun tager sig af salget af FTM, og jeg tager mig af "resten" , og det er der

Overhovedet ikke. Det du gør forkert er at poste kommercielle reklamer
i en usenetgruppe som denne og det tænder jeg på.

> [...]
>plads til det mest solgte slægtsforskningsprogram i verden, Family Tree

Har jeg nogensinde nævnt mit eget slægtsforskningsprogram i denne
forbindelse? Jeg er komplet ligeglad med hvilket program du reklamerer
for, du skal bare ikke gøre det her - inklusive tilbud om kurser,
indbinding af slægtsbøger m.m. sålænge du driver det som en kommerciel
virksomhed.

>Det er som om, du kører din egen personlige "vendetta" mod alle andre
>programmet, specielt FTM.

Nej, du er den eneste fladpande der trodser mange advarsler og det er
jeg træt af.

>Men om ikke andet, så giver dine indlæg "hit" på FTM siden, så det er jo
>ikke så ringe, når det er det modsatte, du vil opnå :)

Nåja, og når Nazi-Johnny i Greve er i TV, får han også nye medlemmer.
Om jeg indirekte medvirker til at nogle stakler, der har siddet skævt
på potten som lille, får skrårem på, eller om du og konen får forøget
omsætningen i virksomheden, rager mig sådan set en papand, når blot
det ikke sker som følge af reklamer her.

Fra : rk

Dato : 07-02-04 23:35

Det er muligt vi er en del fladpander i gruppen - men du er et brokkehoved.
Har du ikke noget slægtsforskning at tage dig af ? Så vidt jeg kan se har
Esselte og FTM ikke noget med hinanden at gøre og hvis der skulle være en
forbindelse er jeg flintrende ligeglad. Et godt tip er et godt tip selvom
det evt. i den sidste ende er kommercielt. Jeg har fået et godt råd og det
er jeg ikke bare udemærket tilfreds med, og det ville være rart hvis det
kunne fortsætte uden uvedkommende brok. Vi er stadig nogen der ikke er helt
færdige med vores hobby.

RK

Fra : Gerda Svane

Dato : 07-02-04 23:53

Hr. Kurt Hansen
Det er dog et meget kedelig sprogbrug du har, vi er nogle der glade for gode
råd og gennem mange mange år har deltaget i denne gruppe, men som ofte
holder op netop på grund af sådan nogle som dig, vær dog lidt positiv, hvad
vil du opnå med din trussel om at klage, vi er nogle stykker der ikke bryder
os om din facon.
G.Svane

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 00:16

Sat, 7 Feb 2004 23:52:45 +0100, skrev Gerda Svane:

> [...]
>vil du opnå med din trussel om at klage, vi er nogle stykker der ikke bryder

Kære G.

Jeg har mange faconer. Een er at forfølge de formastelige, der uden
respekt for Usenettets regler, poster kommercielle reklamer i en
nyhedsgruppe.

De andre faconer er at hjælpe andre mennesker i denne nyhedsgruppe,
når der er noget jeg mener at vide noget om, samt at bruge 1-2 timer
af mine sparsomme dage på landsarkivet i Viborg på at hjælpe dem der
ikke har lejlighed til at komme der overhovedet.

Desuden er jeg god ved dyr og holder min have eksemplarisk i sæssonen
og så elsker jeg en god frokost med hele batteriet af vore egne
kryddersnapse. Mere du vil vide?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : aafe

Dato : 08-02-04 02:29

On Sun, 08 Feb 2004 00:15:41 +0100, Kurt Hansen wrote:

>Desuden er jeg god ved dyr og holder min have eksemplarisk i sæssonen
>og så elsker jeg en god frokost med hele batteriet af vore egne
>kryddersnapse. Mere du vil vide?

Jeg synes du glemmer noget af det vigtigste, nemlig din aldrig
svigtende humor, der efter min mening er guld værd, og som ihvertfald
mangen en gang har sat mit humør adskillige grader i vejret.

Og herregud Kurt, det er da også en direkte falliterklæring, at det
eneste spammeren kan mønstre mod dig, er et par anonymer, der lige så
godt kan være spammeren selv fra et offentligt bibliotek eller
lignende. Og så gudhjælpemig fru Svane, der jævnligt skriver
afskedsbreve til newsgruppen her, og hver gang sværger, for evigt at
ville berøve newsgruppen sin værdifulde deltagelse, men som alligevel
vender tilbage igen og og igen, for at fyre de samme trivielle
jeremiader af.

Og så ham Sørensen - LOL.

Men, nok om det, for anledningen til at jeg reagerer her, er det med
de gode frokoster og de herlige kryddersnapse:

Hvor er det dog en skam du ikke bor her på Frederiksberg, altså hvis
det med frokosterne og kryddersnapsene er noget du byder på, og kun
såfremt jeg ville være velkommen i dit hjem ved sådanne lejligheder
Dog skal du ikke for alvor regne med mig som gæst, med mindre du
også servere nogle gode sild, og rigeligt af dem.

Men, ikke noget med industrielle syresild fra supermarkedet. Nej, gode
gammeldags hjemmemodnede sild skal det være.

Tak for din indsats mod spam, men husk, at ord alene ikke gør det!

Med venlig hilsen
Arne

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 10:36

Sun, 08 Feb 2004 02:28:54 +0100, skrev aafe:

>Jeg synes du glemmer noget af det vigtigste, nemlig din aldrig
>svigtende humor, der efter min mening er guld værd, og som ihvertfald
>mangen en gang har sat mit humør adskillige grader i vejret.
[klip]
> [...]
>
>Men, ikke noget med industrielle syresild fra supermarkedet. Nej, gode
>gammeldags hjemmemodnede sild skal det være.

Min i alle andre måder fortræffelige viv lider af den skavank, at være
opvoxet på et hønseri udi Midtjylland og savner derfor ganske
forudsætningerne for tilberedelse af sild. Men min mor er nærmest
blevet udstoppet med fisk som barn i et fiskerhjem i Sillerslev på
Mors, så hvis ellers ikke hun får kvababbelser, vil hun kunne forsyne
selskabet med den rette vare.

Flere undskyldninger for ikke at komme til Jylland?

Fra : rk

Dato : 08-02-04 11:11

Her sad jeg og troede at du ikke bryder dig om emner som er OT - men jeg må
jo have taget fejl, når en diskussion om sild åbenbart er tilladt. Kan du
ikke lige opklare hvad det har med slægtsforskning at gøre.

RK

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 11:24

Sun, 8 Feb 2004 11:11:08 +0100, skrev rk:

> [...]

>jo have taget fejl, når en diskussion om sild åbenbart er tilladt. Kan du
>ikke lige opklare hvad det har med slægtsforskning at gøre.

Off-topic er ikke det samme kom kommercielt spam, men er naturligvis
et (mildt) brud på etiketten og derfor pricipielt uønsket. jeg
tildeler hermed mig selv og Arne Eckmann en begmand.

OG KA' VI SÅ FÅ MADRO?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-02-04 12:11

"rk" <reko_01@hotmail.com> skrev Sun, 8 Feb 2004 11:11:08 +0100

>Her sad jeg og troede at du ikke bryder dig om emner som er OT - men jeg må
>jo have taget fejl, når en diskussion om sild åbenbart er tilladt. Kan du
>ikke lige opklare hvad det har med slægtsforskning at gøre.

Og jeg spørger igen: Hvad har du selv bidraget med, udover en række
annonyme indlæg hvor du kritiserer navngivne personer.?

Har du tænkt over, at ikke engang i Ekstra Bladet ville du kunne få
optaget læserbreve af den karakter.?

Gå efter bolden ikke efter manden, og fej for egen dør først.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : aafe

Dato : 08-02-04 11:45

On Sun, 08 Feb 2004 10:36:05 +0100, Kurt Hansen wrote:

>Flere undskyldninger for ikke at komme til Jylland?

En af mine gamle venner/kolleger arbejder som kameramand i
Nordjylland, og bor idag i Frederikshavn, hvorfor jeg mindst et par
gange om året er et smut i Frederikshavn

mvh
Arne

Fra : Gerda Svane

Dato : 08-02-04 10:37

Efter som jeg meget sjældent ser i denne gruppe på grund
en meget dårlig stemning, for et par år siden stoppede jeg, men det sker jeg
kigger for at se om siden er blevet ændret for det med høg over høg er ikke
mig, vi skal alle være her, mig bekendt skrev jeg farvel for nogle år siden,
da jeg modtog ubehagelige breve via min private mail, det vil jeg byde mine
omgivelser.
Det er sprogbruget jeg er imod, hvad det har med dyr osv. at gøre ved jeg
ikke.

Jeg bruger selv mange timer ugentlig på at slå op i mine indkøbte mikrokort
fra personer der kontakter mig via mails, det er en god ting at hjælpe
andre, der ikke selv kan komme på arkiverne.
Jeg er ikke set i mine øjne et værdifuldt menneske, men een person der
holder fast i en god tone.

Med venlig hilsen
Gerda Svane

.. Mere du vil vide?

Fra : Knud Aagaard

Dato : 08-02-04 11:57

Hej
On Sun, 08 Feb 2004 00:15:41 +0100, Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Kære G.

>Jeg har mange faconer. Een er at forfølge de formastelige, der uden
>respekt for Usenettets regler, poster kommercielle reklamer i en
>nyhedsgruppe.
En gang imellem kunne man godt ønske sig "de gode gamle" FIDO - Net dage tilbage med
en moderator, der kunne lukke munden på reklamefolk og hvad deraf fulgte. :-|

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 12:13

Sun, 08 Feb 2004 11:56:47 +0100, skrev Knud Aagaard:

>En gang imellem kunne man godt ønske sig "de gode gamle" FIDO - Net dage tilbage med
>en moderator

Gulp, nej tak!!! Jeg var på nippet til at blive udelukket fordi jeg
kaldte moderator for en ¤%#§/. En sygelig pedant, der nidkært vogtede
over det mindste tegn på optræk til divergenser. Moderation kan være
en god ting, men i moderate mængder - og kun hvis det er mig der kan
få lov at være moderator

Gu' ve' hvad der er blevet af Ivar Thuesen? Han sidder sikkert i dag
som embedsmand i et ministerium, fjernt fra virkeligheden.

Nå ja, jeg må jo så konstatere - efter således at være blevet bibragt
et dejavu - at min adfærd nok er rimelig konstant

Og konstanter er jo netop konstante og det kan der ikke ændres på -
sagde Einstein.... eller var det Bormann.... eller...? Nå, pyt

Fra : Knud Aagaard

Dato : 08-02-04 12:48

Hej
On Sun, 08 Feb 2004 12:12:42 +0100, Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Gulp, nej tak!!! Jeg var på nippet til at blive udelukket fordi jeg
>kaldte moderator for en ¤%#§/.
Jeg husker det med fryd. )))

>En sygelig pedant, der nidkært vogtede
>over det mindste tegn på optræk til divergenser. Moderation kan være
>en god ting, men i moderate mængder - og kun hvis det er mig der kan
>få lov at være moderator
Ja, det er jo nok der problemet ligger.

>Gu' ve' hvad der er blevet af Ivar Thuesen?
Jeg ved det faktisk ikke, det var jo en turbulent måde vi kom derfra på.

>Nå ja, jeg må jo så konstatere - efter således at være blevet bibragt
>et dejavu - at min adfærd nok er rimelig konstant
Ak ja.

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : support@bk6.dk

Dato : 08-02-04 15:17

> Gulp, nej tak!!! Jeg var på nippet til at blive udelukket fordi jeg
> kaldte moderator for en ¤%#§/. En sygelig pedant, der nidkært vogtede

Håber ikke at det var mig du kaldte det den gang !

Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk -
support@brotherskeeper.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 17:24

Sun, 8 Feb 2004 15:16:53, skrev Chris Gade Oxholm Sørensen:

>Håber ikke at det var mig du kaldte det den gang !

Ih ned da, jeg var på Frog BBS og moderatoren på
slægtsforskningsgruppen hed Ivar Thuesen. Med Skam at melde, havde han
vist rødder på Mors

Fra : support@bk6.dk

Dato : 08-02-04 15:16

> En gang imellem kunne man godt ønske sig "de gode gamle" FIDO - Net dage
tilbage med
> en moderator, der kunne lukke munden på reklamefolk og hvad deraf fulgte.
:-|

Det kan jeg godt huske - var selv moderator på FIDO - slægtsforskning

Fra : Peter R. Jacobsen

Dato : 08-02-04 13:15

HØRT, gå dog væk herfra og find dig et brokke forum
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

------------------------

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 13:20

Sun, 8 Feb 2004 13:14:46 +0100, skrev Peter R. Jacobsen:

>HØRT, gå dog væk herfra og find dig et brokke forum
>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ikke om du så kildrer mig på ryggen. Dette er en usenetgruppe og ikke
et anarkistisk forum på WWW (læs venligst http://www.usenet.dk/). Her
gælder der regler og de skal overholdes. Allerede i denne tråd har
flere bifaldet Ole P. Bielefeldts spam og på den måde får reklamer og
andet kommercielt bras lige så langsomt lov til at oversvømme
nyhedsgrupperne.

Dem der ikke vil overholde reglerne må finde sig et andet sted - ikke
mig!

Og hermed slut fra min side i denne debat.

Kurt Hansen

Fra : p.s.

Dato : 08-02-04 13:32

opsøg en læge, du ER jo syg.

-------------------------------

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 08-02-04 17:12

"p.s." <@> skrev i en meddelelse
> opsøg en læge, du ER jo syg.

Anonyme ytringer om noget den formummede slet ikke har forudsætning for
at bedømme - ja, det burde der måske være en moderator der kunne pille
fra.

Det er heldigvis/desværre ikke tilfældet, alt efter temprament - men
lægger man ikke navn til sine ytringer, så udstiller man sig selv som
fej og uden væsentlig betydning for debatten.

Kurt og Gerda (m.fl.) er det muligt at respektere, for selv om de ikke
deler mening, så tør de dog lægge navn til det de skriver.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : p.s.

Dato : 08-02-04 19:04

Det er du forøvrigt også !!!
------------------------------------

Fra : rk

Dato : 07-02-04 22:02

Det er da et fremragende produkt. Tak for oplysningen - det er da rart at
der er nogen der stadig gider dele deres erfaringer med os andre.

RK

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@FJERNMIGadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:402545fe$0$95090$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Peter

Dato : 07-02-04 22:13

rk wrote:

> Det er da et fremragende produkt. Tak for oplysningen - det er da
> rart at der er nogen der stadig gider dele deres erfaringer med os
> andre.
>
> RK
-------------------------

Helt enig, et godt produkt og fin oplysning !!!!!!!!!!!!!

MVH

Fra : Gerda Svane

Dato : 07-02-04 23:20

Jeg vil meget gerne deltage med en tak til Ole Bielefeldt, en rigtig god
oplysning, det er altid godt med et godt råd.

Gerda Svane

Fra : support@bk6.dk

Dato : 08-02-04 00:33

"Gerda Svane" <svane@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil meget gerne deltage med en tak til Ole Bielefeldt, en rigtig god
> oplysning, det er altid godt med et godt råd.

Helt enig med Gerda
Og tak til Ole

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-02-04 01:44

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@FJERNMIGadslhome.dk> skrev Sat, 7
Feb 2004 21:09:33 +0100

>Jeg bruger selv noget der hedder skinneindbindingsomslag (et langt ord, for
>noget ret simpelt :)).

Forhåbentligt uden igen at få ørerne i maskinen vil jeg lige knytte en
enkelt kommentar til dette.

Systemet (som jeg iøvrigt selv har brugt lige siden det blev lanceret i
1997) har een åbenlys ulempe, som jeg synes bør nævnes her. Nemlig at
man i sagens natur ikke kan folde siderne helt ud, sådan som man kan med
feks. spiralindbinding eller limindbinding.

Man skal faktisk bruge begge hænder til at holde siderne mens man læser.
Men hvis man kan leve med det, så er det en nem og billig metode.

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 08-02-04 07:40

On Sun, 08 Feb 2004 01:44:08 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>
>Man skal faktisk bruge begge hænder til at holde siderne mens man læser.
>Men hvis man kan leve med det, så er det en nem og billig metode.

Helt enig. Vi bruger det på arbejdet, og de _er_ vanskelige at læse -
de klapper hele tiden i [1]. Vi skulle nok bruge noget ringere
papir...

mvh
Bjarne Damsgaard
SogneTræf: http://www32.brinkster.com/sognetraef

[1] Det er ellers i nogle sammenhænge en god egenskab - f.eks. kunne
man ind imellem ønske sig at den i større udstrækning blev praktiseret
her på nyhedsgruppen... (smiley)

Fra : JB

Dato : 08-02-04 08:26

Jeg synes at Kurt Hansen og Arne Feldborg skulle lave deres egen
nyhedsgruppe, nu når de går og keder sig så meget, vi kan godt være
foruden dem.

JB

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:161b20947djdmcer708o3ro9njobof57hm@news2.tele.dk...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-02-04 09:35

"JB" <oz7aik@mail.dkx> skrev Sun, 8 Feb 2004 08:26:27 +0100

>Jeg synes at Kurt Hansen og Arne Feldborg skulle lave deres egen
>nyhedsgruppe, nu når de går og keder sig så meget, vi kan godt være
>foruden dem.

Hvem er "vi" når man er man optræder annonymt.?

Og hvad har du selv bidraget med, udover at komme med angreb på
navngivne personer.?

Fra : rk

Dato : 08-02-04 11:17

Tja, jeg har bestemt ikke bidraget med ligeså meget som dig - og slet ikke
om sild - kan du ikke finde en sildegruppe ?

Og om man står frem med eget navn eller anonymt er jeginderligt ligeglad
med - sådan er www indrettet.

Iøvrigt tak for dit oprindelige indlæg om det denne tråd egentlig startede
med - det var da informativt.

RK

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 11:28

Sun, 8 Feb 2004 11:16:34 +0100, skrev rk:

>Tja, jeg har bestemt ikke bidraget med ligeså meget som dig - og slet ikke
>om sild - kan du ikke finde en sildegruppe ?

Arne Feldborg har aldrig udtalt sig om sild i denne gruppe. Det har
jeg (og Arne) derimod!!!

Dette er IKKE www. Dette er Usenet!!!!

>Iøvrigt tak for dit oprindelige indlæg om det denne tråd egentlig startede
>med - det var da informativt.

Det var heller ikke Arne - det var storspammeren Ole

Læs dog indlæggene - hvem du svarer og hvad du svarer på.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-02-04 12:48

"rk" <reko_01@hotmail.com> skrev Sun, 8 Feb 2004 11:16:34 +0100

>Tja, jeg har bestemt ikke bidraget med ligeså meget som dig - og slet ikke
>om sild - kan du ikke finde en sildegruppe ?

Det ved jeg faktisk ikke og emnet interesserer mig heller ikke
syndeligt. Jeg bryder mig faktisk ikke særligt meget om fisk. Men en god
kryddersild og den dertil hørende snaps er jo dog ikke at foragte.!

Eller som vi siger her på egnen: Snapsene skal komme som haglbyger. De
skal være iskolde og de skal falde tæt.

Det er derimod så heldigt, at der blandt de ca. 40.000 Usent grupper
findes een som er specielt indrettet til dig: dk.snak.mudderkastning.
Men selv dér vil du få problemer hvis du bliver ved med at optræde
annonymt.

>Og om man står frem med eget navn eller anonymt er jeginderligt ligeglad
>med - sådan er www indrettet.

Nu har jeg jo altså været med på Usenet før der overhovedet var noget
der hed www. Og jeg kan forsikre dig for at det generelt ikke er velset
at skive annonymt på Usenet. Og specielt ikke her i gruppen.

>Iøvrigt tak for dit oprindelige indlæg om det denne tråd egentlig startede
>med - det var da informativt.

Tja. Jeg gjorde opmærksom på en enkelt uheldig detalje ved et ellers
godt system.

Men hvorfor harcelerede du så så voldsomt over det.?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 13:15

Sun, 08 Feb 2004 12:47:55 +0100, skrev Arne Feldborg:

> [...]
>syndeligt. Jeg bryder mig faktisk ikke særligt meget om fisk. Men en god
>kryddersild og den dertil hørende snaps er jo dog ikke at foragte.!

For nu at komme "rk" i forkøbet, må jeg hellere tildele dig en begmand
også, så nu er vi tre om (det kolde) bord:

Arne 1
Arne 2
Undertegnede

Jeg tro et par velvoxne dramme vil kunne fjerne det sure fjæs på en
del i denne gruppe. Jeg gi'r de første 5 omgange

Og hermed en festen slut i denne omgang - jeg stopper i denne tråd.
Ikke at jeg foragter pjat og udvexling af muntre bemærkninger, men vi
er - igen - røget ud over det oprindelige emne, som var Ole P.
Bielefeldts skammelige og ulovlige spamming af en usenetgruppe. Ingen
snaps til ham!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-04 09:38

Sun, 8 Feb 2004 08:26:27 +0100, skrev JB:

> [...]

>Jeg synes at Kurt Hansen og Arne Feldborg skulle lave deres egen
>nyhedsgruppe, nu når de går og keder sig så meget, vi kan godt være

Det synes jeg ikke var pænt sagt om Arne Feldborg. Han kom med en
kritisk bemærkning til indbindingssystemet - ikke til Ole P.
Bielefeldts spam.

Kurt Hansen

Fra : Show The Andersens

Dato : 08-02-04 11:20

Til Ole P. Bielefeldt: Efter min mening er produktets art og kvalifikationer
totaltr ligegyldige i denne sammenhæng. Du må ikke reklamere - og hvis din
husstand forhandler produktet er det reklame.

Til Kurt: Indholdsmæssigt har du ret - helt ret. Men du kunne da godt
formulere dig så vi snerpede kan tåle at læse dine indlæg ;-((

Til RK: Hvis man fyrer sådan en svada af er det uanstændigt at være anonym.
Ellers synes jeg personligt det er ligegyldigt om folk er anonyme. De første
år i NG var jeg selv anonym, fordi det hele dels var så nyt og dels fordi
jeg følte mig så uvidende og ny indenfor slægtsforskningen så jeg ikke helt
turde stå frem. Og hvis andre i dag er aninyme af den årsag har jeg helt
forståelse derfor.
Og dine beskyldninger mod Kurt er efter min mening helt grundløse. Kurt er
en erfaren og hjælpsom slægtsforsker.

Til G.Svane: Bortset fra Kurts sprogbrug kan du da ikke bebrejde ham at han
ønsker de officielle regler overholdt. At du så til gengæld takker for
formentlig kommerciel reklame, nåh jahh.....

Til "MVH ": Når nu emnet er ved at være kontroversielt - så undlad dog
at være anonym.

Til Arne og Bjarne: "Utak er verdens løn." ))

Til JB: Også du kommer med anonyme stærkt kritiske personlige bemærkninger.
Hvis Arne Feldborg og Bjarne Damsbgaard tager dig på ordet, vil du så
overtage ansvaret for den hjælp de giver mange i gruppen????

Konklusion: Unfskyld jeg blander mig, jeg har ellers de seneste år holdt mig
ude af disse diskussioner - det er nok derfor jeg havde så mange
kommentarer. Der var imidlertid nogle ting her som jeg ikke bare kunne vende
det døve øre til.

Annette Jordan Andersen

--
For at undgå spam bedes du ved direkte svar skrive til:
Afsenderens tre forbogstaver @bear.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-02-04 12:57

In article <40260d16$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
ingen@svarmulighed-se-signatur.dk says...
> Til Ole P. Bielefeldt: Efter min mening er produktets art og kvalifikationer
> totaltr ligegyldige i denne sammenhæng. Du må ikke reklamere - og hvis din
> husstand forhandler produktet er det reklame.

Gå da lige i små sko..

Det vil sige at jeg i en anden gruppe heller ikke må anbefale petroleum
eller tændvæske til at fjerne asfaltpletter på bilen, da det er reklame
for nævnte produkter?

Jeg synes hellere at i skulle være glade for at nogle mennesker her i
landet stadig deler deres erfaringer med os andre på trods af den
modvilje de møder!

Mvh
Brian Jensen

Fra : Arne Gamst

Dato : 09-02-04 13:26

"Brian Jensen" <suntrip@INGENSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In article <40260d16$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> ingen@svarmulighed-se-signatur.dk says...
---
> Gå da lige i små sko..
>
> Det vil sige at jeg i en anden gruppe heller ikke må anbefale petroleum
> eller tændvæske til at fjerne asfaltpletter på bilen, da det er reklame
> for nævnte produkter?

Problemet er ikke at Ole P. Bielefeldt fortalte om produktet men at han
henviste til sin egen kommercielle hjemmeside, havde han henvist til
Esseltes hjemmeside www.esselte.dk/ havde det været forbrugeroplysning og
der var ikke blevet gøet så meget.

> Jeg synes hellere at i skulle være glade for at nogle mennesker her i
> landet stadig deler deres erfaringer med os andre på trods af den
> modvilje de møder!

Når oplysningen er formuleret som det oprindelige indlæg, er formålet ikke
forbrugeroplysning, men et forsøg på, at få mange hits på hjemmesiden (det
kan nemlig betale sig)

Mvh
Arne Gamst

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 09-02-04 14:48

"Arne Gamst" <a.gamst@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Problemet er ikke at Ole P. Bielefeldt fortalte om produktet men at han
> henviste til sin egen kommercielle hjemmeside, havde han henvist til

Nu er det ret svært, for ikke at sige umuligt, for mig, at lægge billeder op
på Esseltes hjemmeside, og der var også en henvisning til Esseltes
hjemmeside.

___________________

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-02-04 15:16

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@FJERNMIGadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:40278f91$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu er det ret svært, for ikke at sige umuligt, ....

Jamen, det _er_ og _bliver_ en overtrædelse af de regler, som du ideligt
af flere skribenter er blevet gjort opmærksom på eksistere - og
tilsyneladende er fuldstændig ligeglad med at overholde.

Det er naturligvis smart nok at finde et eller andet relevant produkt og
promovere det på din egen (eller konens) side, og dermed indirekte
skaffe sit eget produkt den ønskede reklame. Men den går ikke - det er
alligevel for smart.

Det eneste sted du har lov til at reklamere er i de 4 linier af 72
karakterer efter den korrekte afslutning af selve indlægget.
Citat:
Bemærk at det traditionelt på Usenet er accepteret at afslutte indlæg
med en kort signatur med et indhold, der isoleret set er underlagt andre
konventioner end resten af indlægget.
Citat slut.
Læs på: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 08-02-04 20:22

Problemet er ikke produktet, problemet er, at Ole Bielefeldt bruger
nyhedsgruppen bevidst til salgspromovering af produkter fra "hans" kones
firma, han tager rundt på både det ene og det andet møde og promoverer sin
kones varer, det vil så sige, at ole Bilefeldt absolut bevidst bruger NG som
reklamesøjler, det er muligt at i ikke kan se problemet, men har man
personlig vinding ved at reklamere for produktet, så hører det ikke hjemme
som sådan i NG.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 09-02-04 21:22

Hvori består forskellen mellem Chris Gade Oxholm,. der "promoverer" BK og
undetegnede, der "promoverer" FTM?

Hvornår er den ene "information" og den anden "kommersiel"?

Debatten om det kommercielle i BK har været oppe tidligere.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry, Denmark

Fra : Arne Gamst

Dato : 09-02-04 21:51

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvori består forskellen mellem Chris Gade Oxholm,. der "promoverer" BK og
> undetegnede, der "promoverer" FTM?

Der er for mig at se ingen forskel, I er begge dygtige til at promovere
jeres produkter.

> Hvornår er den ene "information" og den anden "kommersiel"?

Det her spørgsmål er noget vrøvl - men jeg tror nok at du mener - hvornår er
det information og hvornår er det kommercielt. Svaret blæser i vinden, men
prøv at spørge på en avis om hvornår en tekst er journalistik og hvornår den
er reklame.

Mvh
Arne Gamst

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 09-02-04 22:35

> "Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der er for mig at se ingen forskel, I er begge dygtige til at promovere
> jeres produkter.

OK, så blev jeg så meget klogere.

> [...]
> prøv at spørge på en avis om hvornår en tekst er journalistik og hvornår

Det kan godt være, at spørgsmålet blev opfattet som "noget vrøvl", men det
blev da forstået.

Jeg er ikke journalist, så jeg kan ikke svare på spørgsmålet, men kan
fornemme. at vi bevæger os på en "grænseverden", selvom andre mener, at det
skulle være "ret klart"!

--
Ole P. Bielefeldt
Ry, Denmark

Fra : aafe

Dato : 09-02-04 22:04

On Mon, 9 Feb 2004 21:21:34 +0100, "Ole P. Bielefeldt" wrote:

>Hvori består forskellen mellem Chris Gade Oxholm,. der "promoverer" BK og
>undetegnede, der "promoverer" FTM?

Hvad det kommercielle element angår, er der heller ingen forskel på
dig og Sørensen, ligesom Sørensen jo også er helt pjattet med at
solidarisere sig med dig, mens du ikke har noget til overs for ham (en
sjov situation iøvrigt).

Men, hvorfor nyder BK så goodwill, for det gør BK jo?

Hvis vi der ser bort fra, at BK (når vi skal være helt ærlige) er et i
særklasse godt program, så stammer goodwill'en fra Sørensens
forgænger, der nemlig helt og aldeles havde distanceret sig selv fra
det kommercielle element. Og den goodwill du nu er vidne til, skyldes
simpelthen inertien - altså den tid der hengår, indtil folket
(gruppens deltagere) opdager, at tingene har ændret sig.

Man kan så gradbøje problematikken og sige, at Sørensen ikke på
nuværende tidspunkt er helt så uforskammet i sin markedsføring som du
er. Men, nøgternt betragtet er der faktisk ingen forskel på Sørensen
og dig.

Arne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-02-04 22:43

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår er den ene "information" og den anden "kommersiel"?

Ja, det er lige det du åbenbart ikke har vid til at skelne, hvilket
bevirker, at det du ser som information af flere opfattes som rendyrket
kommercialisme. Det er der så nogen der er ligeglad med at få serveret -
ja måske ligefrem ønsker - og så er der dem der ikke ønsker at usenet
skal oversvømmes af kommercielt spam. Det er så din opgave at balancere
herimellem, og altså er tilbøjelig til at dumpe til den forkerte side
alt for tit.

Når du kort informere om en ny version af produktet eller svarer på
direkte spørgsmål til dette, så er du kun lige på den rette side af
"stregen i sandet". Når du derimod, uopfordret, svarer på et indlæg med
information eller debat om et konkurrerende produkts funktionalitet med
"Det kan mit produkt da også" el.l. udsagn - så har du klart overtrådt!

Svar kun hvis der bli'r spurgt om netop dit produkt og informér kun i
rimeligt omfang - og ikke som modpol til dine konkurrenter hver gang et
tilfældigt program nævnes.

Indtil nu har Chris ikke været tilbøjelig til at overtræde, selv om jeg
i princippet er enig med Arne (aafe), at der ikke er større forskel. Men
Chris lytter til og retter sig tilsyneladende efter venlig henstilling -
det er det du tilsyneladende ikke kan/vil.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 09-02-04 00:41

Problemet er, ar du bevidst sætter link, det sker hver gang i har gang i
forretningen, til jeres egen hjemmeside, havde du for eks. bare skrevet om
produktet, så kunne vi jo gå til vor boghandler og høre ad.

Godt nok står din kone for forretningen, men min egen personlige mening er,
at du er chefen i foretagenet, og dermed er det markedsføring, og det er jo
ikke tilladt her i NG, så langt jeg har forstået. Min påstand om, at det er
dig der er den egentlige leder af fa. er jo, at når der ringes til din kones
firma, så er det dig vi skal tale med.

At du har en forretning, er for mig helt ok, men altså bevidst markedsføring
i NG er ikke tilladt, så nøjes dog med, at informere om produkterne, og
undlad henvisning til jeres forretning.

Fra : Arne Gamst

Dato : 09-02-04 14:59

> [...]
meddelelse news:40278f91$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu er det ret svært, for ikke at sige umuligt, for mig, at lægge billeder

Nu var dine billeder ikke ret gode, så de kunne nok undværes.

og der var også en henvisning til Esseltes
> hjemmeside.

Nej der var ikke!! - den kommer først på din hjemmeside og så har du jo
allerede fået hittet.

Mvh

Arne Gamst

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-02-04 13:30

"Brian Jensen" <suntrip@INGENSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Gå da lige i små sko..

Se, det er noget både du og en hel del andre i gruppen har fået helt
galt i halsen. Det handler ikke om smålighed, men om at overholde de
grundliggende regler der gælder for Usenet i dk.hierakiet. Regler, der
ellers ikke er særligt firkantede, er på netop det punktet reklame ikke
til at misforstå. Det er generelt ikke tilladt, hverken direkte eller
indirekte. Punktum.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk
Citat:
Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål at reklamere
for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt eller en tjeneste,
hvori afsender har økonomiske eller anden særlige interesse, tillades
ikke uden for de kommercielle grupper.
Citat slut.

http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html#begrundelse

Det handler heller ikke om en enkelt smutter, men om bevidst, gentagende
og provokerende at finde måder at overtræde disse regler på, som man som
kunde hos de fleste internetudbydene i Danmark har accepteret at
overholde.

Det kan ikke diskuteres. Slet ikke her! FUT

Yderligere debat foregår i dk.admin.netikette

Fra : H.H Jacobsen

Dato : 08-02-04 15:44

Huleme NEJ. Men måske kunne reklamesenderne der udnytter muligheden der
skulle slå sig sammen. Oplysningen om indbinding af slægtsbøger kunne vi
godt have fået UDEN reklamer, - og hvornår har Ole B. egentlig sidst
bidraget med
noget alment brugbart ?

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 08-02-04 18:10

"JB" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse
> Jeg synes ....

> JB

Hvorfor nøjes med initialer, blot fordi du kommer med et indlæg der
udtrykker en kontroversiel holdning?
Med afsenderadressen er det jo nemt at finde ud af, at du hedder Jørgen
Bodholdt - og hvorfor dog dølge det?
Når du beder om hjælp gemmer du dig jo ikke - hvorfor har du to
identiteter?

Der er en tiltagende tendens til at gemme sig bag anonymitet - eller
(halv)sløret identitet, alt efter det emne man kommentere, hvilket er en
uskik.
Som spam- eller flamestopper er navnefeltet ganske underordnet, der er
det alene mailadressen der behøver invalidering.

BMR (Bent Melholt Andersen) PM (Preben Müller) og aafe (Arne Eckmann)
kunne uden risici skrive deres navn i afsenderfeltet, præcis lige som
RK, twinie, Eva, Peter, Varla, Christina, Lars O, erik, HLI, jomo,
Søren, CFS2280, HR, J.k. burde skrive deres fuldt ud.

Fra : aafe

Dato : 08-02-04 19:38

On Sun, 8 Feb 2004 18:10:22 +0100, "Poul Erik Jensen"
<noreply@null.dk> wrote:

>Som spam- eller flamestopper er navnefeltet ganske underordnet, der er
>det alene mailadressen der behøver invalidering.

Der tager du ganske og aldeles fejl, Jensen! Men, for nu ikke at give
svage og ubefæstede sjæle ideer, vil jeg nu ikke forklare nærmere her.

Med hensyn til Jensen vil jeg sige, at det i sig selv svarer til
anonymitet, og at Jensen naturligvis ikke indebærer nogen
spamningsrisiko: Den omstændighed er noget du ved og har forstand på,
og sågar også har ret i!

Konsekvenserne af at hedde Vuptihapsenberg, kender du imidlertid ikke
noget til, og der udtaler du dig således om noget du ikke ved nok om.

For mit vedkommende kan jeg ikke identificere nogen på hverken Poul
Erik eller Jensen, hvorimod jeg med usvigelig sikkerhed genkender
initialerne JEP.

Sådan er det, JEP!

mvh
Arne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 08-02-04 22:49

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 8 Feb 2004 18:10:22 +0100, "Poul Erik Jensen"

> Sådan er det, JEP!

Ja, ja, Arne, som kendt og elsket skribent i dette forum er du tilgivet
at formumme dig bag det velkendte synonym, der jo ikke anonymiserer dig
for gruppen. Og jo, det er nok et problem at have et genkendeligt
familienavn, men at Jensen skulle beskytte imod fare for spaming eller
det der er værre - det må du bestemt have misopfattet.

Søger man dig på navn er der "kun" ca. 174 hit, mens jeg må sorteres ud
af 2950.
Vi er dog begge at finde øverst i første link )

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-02-04 12:53

In article <4025e46d$0$27420$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
oz7aik@mail.dkx says...
> Jeg synes at Kurt Hansen og Arne Feldborg skulle lave deres egen
> nyhedsgruppe, nu når de går og keder sig så meget, vi kan godt være
> foruden dem.

Mht. til Kurt Hansen er jeg helt enig, men at du vil have Arne Feldborg
til at tie stille blot fordi han pointerer en enkelt mangel ved systemet
forstår jeg ikke. Det ser jeg blot som velkommen forbrugerinformation.

Det ville svare til at en person i en gruppe om biler roste Opel Kadett
til skyerne som bilen alle burde køre og jeg så blev bedt om at tie
stille fordi jeg pointerede at den har nogle problemer med f.eks. rust
[1].

Mvh
Brian Jensen

[1] Jeg bør lige nævne at jeg selv kører Kadett, er træt af
rustproblemerne, men stadig ufortrødent holder ved modellen da den
iøvrigt er nemt og billig at vedligeholde. Noget andet end man kan sige
om andre "forchromede" biltyper. (Ja, der er en vis sammenligning her
til emnet bogindbinding).

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-02-04 14:28

> Mht. til Kurt Hansen er jeg helt enig, men at du
> vil have Arne Feldborg til at tie stille ....

Aha! Du skeler nok småligt til faconen uden at skele til indholdet. Går
efter manden, men ikke bolden!

Det kan virkeligt ikke tages seriøst Brian Jensen!