Sofienberg slot ved Rungsted
Fra : bente vinding jensen

Dato : 07-02-04 09:25

Er der nogen der kan henvise til bøger /link der omhandler slottes historie.
TAK
Med venlig hilsen
Bente Vinding Jensen
www.hundeuld.dk
bente@rokken.dk

Fra : Erik R.N.

Dato : 08-02-04 00:59

Hej
kan du vente til imorgen (søndag) så skal jeg scanne nogle sider til dig

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : bente vinding jensen

Dato : 08-02-04 09:47

Helt bestemt, det er særlig Sofienberg historie jeg er nysgerrig for at
læse. Om der evt. har været et mord der oppe.
med venlig hilsen
Bente
Erik R.N. <fox44FJERN-DETTE@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40257bc7$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Olav Rye Hintze

Dato : 08-02-04 19:58

Hej Bente
Jeg var også lige som dig meget interesseret i Sofienbergs historie. Også
fordi jeg kender lidt til den da jeg som dreng boede i Hørsholm. Dengang var
familien på Sofienberg og Karen Blixen blandt de "fine" familier i byen.
Hvor der er mange gode historier mere eller mindre sande.

Der er faktisk skrevet en bog om Sofienberg som er meget interessant. Det
omhandler helt op til den nye tid hvor den ene af de 2 sønner kæmpede for at
bevare slottet i familien.
Jeg kan kun anbefale dig at kontakte biblioteket. Hørsholm bibliotek har
bogen

Med venlig hilsen
Olav Rye Hintze