M=E5nefup igen
Fra : Lars

Dato : 07-02-04 18:08

Blot en kort kommentar

Det er ganske utroligt at nogle foredragsholdere, i dette tilfælde Henrik Melvang fortsætter
med at demonstrere deres uvidenhed om fysik, ved at fastholde at mennesket ikke landede på
månen.

http://www.radiosilkeborg.dk/billetsalg/?artID=1755&artType=4

Er der nogen af gruppens læsere der ved mere om hvilken vidensmæssig baggrund, eller rettere
mangel på samme Henrik Melvang har?

Det kunne være skægt at møde op.

--
Best regards

Lars

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-02-04 18:26

Scripsit Lars <ls@No_Email.com>

> Det er ganske utroligt at nogle foredragsholdere, i dette tilfælde
> Henrik Melvang fortsætter med at demonstrere deres uvidenhed om
> fysik, ved at fastholde at mennesket ikke landede på månen.

Jeg under mig lidt over hvorfor det specielt er *fysik* du tror
uvidenheden drejer sig om.

--
Henning Makholm "En tapper tinsoldat. En dame i
spagat. Du er en lykkelig mand ..."

Fra : Lars

Dato : 07-02-04 19:29

In article <87broaer89.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net>, henning@makholm.net says...
> Jeg under mig lidt over hvorfor det specielt er *fysik* du tror
> uvidenheden drejer sig om.

Det er ganske enkelt. Moon-hoax tilhængernes argumenter er baseret på fejlbehæftet viden om
fysik.

-
Best regards

Lars

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 07-02-04 19:03

Lars skriver:

> [...]
>
> Er der nogen af gruppens læsere der ved mere om hvilken vidensmæssig baggrund, eller rettere

Det fremgår af linket at det er pjat

"Ved indgangen vil alle med billet, modtage en cd-rom med fakta og afsløringer af Henrik
Melvang."

Det er altså Henrik Melvang som bliver afsløret.

Fra : Lars

Dato : 07-02-04 19:31

In article <40252849.E492EA92@vip.cybercity.dk>, dsl90720@vip.cybercity.dk says...
> Det fremgår af linket at det er pjat
>
> "Ved indgangen vil alle med billet, modtage en cd-rom med fakta og afsløringer af Henrik
> Melvang."
>
> Det er altså Henrik Melvang som bliver afsløret.

Hmm, du har tildels ret idet forumleringen rent faktisk kan forstås på to måder.
Men det er helt oplagt at der er tale om afsløringer udført af Henrik Melvang. Tror du at han
frivilligt vil gøre sig til grin?
Noget andet er at han reelt gør det grundet uvidenhed.

--
Best regards

Lars

Fra : Pongo

Dato : 07-02-04 19:51

Lars wrote:

> [...]
> Melvang. Tror du at han
> frivilligt vil gøre sig til grin?
> Noget andet er at han reelt gør det grundet uvidenhed.

Mon ikke også der er en smule forretning i det.
Jeg er sikker på, at et sådant foredrag kan virke meget underholdende og
en del tilhørere vil sikkert også lade sig overbevise. Jeg tvivler dog
på, at han vil udvise stor interesse for de eventuelle kritiske
spørgsmål.
Det kunne være interessant at vide hvad han mener om Mars-missionerne.
Det er sikkert noget med at NASA tilbageholder oplysninger om tidligere
civilisationer der har hugget ansigter ud i bjergene på Mars.
/Klaus

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 10-02-04 12:25

Peter Ole Kvint wrote:
> [...]
> afsløringer af Henrik Melvang."
>
> Det er altså Henrik Melvang som bliver afsløret.

Hans uvidenhed udstrækker sig tilsyneladende også til det danske sprog.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
I want to die in my sleep like grandpa, not terrified and screaming

Fra : Anonym

Dato : 08-02-04 13:01

Lars wrote:

> [...]
> Henrik Melvang fortsætter
> med at demonstrere deres uvidenhed om fysik, ved at fastholde at

Henrik Melvang mener, at Newtons love er forkerte. Og at al fysik derfor er
forkert, da det baserer sig på Newtons love. Og at kun en lille håndfuld
mennesker verden over har været geniale nok til at indse det - heriblandt
HM.

> Er der nogen af gruppens læsere der ved mere om hvilken vidensmæssig
> baggrund, eller rettere
> mangel på samme Henrik Melvang har?

Han har tidligere studeret jura, men droppede ud. Men han har læst "mere end
tusinde bøger om fysik", så han ved, hvad han taler om.

> Det kunne være skægt at møde op.

Ja, det kunne det. Men af hensyn til folkeoplysningen vil jeg opfordre alle
til at undlade at møde op. Så længe HM bliver ved med at sende
pressemeddelelser ud, vil der være journalister, der er dumme nok til at
viderebringe hans afsindige feberfantasier. Vi kan kun forsøge at tie ham
ihjel.

Fra : desilva

Dato : 09-02-04 11:11

> Han har tidligere studeret jura, men droppede ud. Men han har læst "mere
end
> tusinde bøger om fysik", så han ved, hvad han taler om.

Men hvad gavner det ham hvis han mener at
"...Newtons love er forkerte. Og at al fysik derfor er forkert, da det
baserer sig på Newtons love. "
Så er alle de bøger, han har læst, baseret på fejl, og derfor værdiløse.

Fra : Anonym

Dato : 09-02-04 11:24

desilva wrote:

> [...]
> baserer sig på Newtons love. "
> Så er alle de bøger, han har læst, baseret på fejl, og derfor

Ja, undtagen de bøger, han nåede at læse, inden de blev "konspirativt
fjernet" fra alverdens biblioteker af den verdensomspændende konspiration af
frimurere.

HM er en meget karismatisk person, som nemt imponerer journalister, men så
snart man går ham på klingen, vælter det ud med alle hans
paranoid-skizofrene forestillinger.

HM har f.eks. tidligere argumenteret for, at relativitetsteorien skulle være
forkert, fordi det pga. tidsdilationen er muligt at blive ældre end sin
tvilling. Da dette - ifølge HMs logik - muliggør et liv uden Kristus -
hvilket naturligvis er umuligt! - er relativitetsteorien umulig. Dette har
han sagt offentligt under et interview af Poul Erik Skammelsen i TV2s "Dags
Dato", så vidt jeg husker en gang i efteråret 2002.

Fra : Lars

Dato : 09-02-04 15:51

In article <402624f1$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, virker@ikke.invalid says...
> [...]
> viderebringe hans afsindige feberfantasier. Vi kan kun forsøge at tie ham

Tak for info'en. Jeg er ret rystet over at nogle mennesker som HM kan være så fantasifulde

Endnu mere rystende er at nogle mennesker seriøst tror at Jorden er hul og at der er
intelligent liv på den indvendige side, se her:
http://www.selvet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1941

Jeg kunne ikke dy mig for at blande mig lidt i deres debat for at give deres "verdens-billede"
et par hug, ud fra nogle logiske betragtninger

--
Best regards

Lars

Fra : Michael Vittrup

Dato : 09-02-04 16:35

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 10-02-04 12:54

Lars wrote:
<snip>
> Endnu mere rystende er at nogle mennesker seriøst tror at Jorden er
> hul og at der er
> intelligent liv på den indvendige side, se her:
> http://www.selvet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1941

Skal man le eller græde?

> Jeg kunne ikke dy mig for at blande mig lidt i deres debat for at
> give deres "verdens-billede"
> et par hug, ud fra nogle logiske betragtninger

Din indsats er heroisk, men (formodentlig) virkningsløs. Vi har af og til
flygtninge fra dk.livssyn her i gruppen og når de viser sig her, gør jeg
min del af arbejdet med at tilbagevise dem med sunde videnskabelige
argumenter - og ikke mindst at forklare dem (som du også gør) hvad den
videnskabelige metode går ud på. De plejer at holde en uges tid.

Ligefrem at opsøge den type mennesker i deres hule er nærmest dumdristigt.
Så vidt jeg kan se har de da heller ikke tænkt sig at svare på dine
argumenter.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
Conway's Law: In any organization there will always be one person who