Hvordan binder man en bold fast?
Fra : Jimmy

Dato : 06-02-04 11:58

Hej

Først: Hvis dk.teknik fandtes havde det være der jeg postede, men i mangel
af bedre bliver det her.

Jeg ønsker at sætte en bold fast i to kraftige elastikker (f.eks. dem i
forskellige farver og med en krog i hver ende som man typisk bruger i
bilen).
Den ene skal sidde i bunden, den anden i toppen af bolden og fastgøres til
gulv og loft.

Formålet er at have en bold at slå og sparke på.

Det går ikke at punktere bolden, ej heller kan jeg forestille mig, at en
stofpose omkring vil holde ret længe.

Hvordan ville I fastgøre bolden?

Mvh
Jimmy

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 06-02-04 12:10

Hvad med noget groft fiskenet, det må da kiunne holde til noget !! og så
giver knuderne lidt extra smerte..

MVH
Kasper malmberg

Fra : Jimmy

Dato : 06-02-04 12:25

"Kasper Malmberg" <kryton-nospam@tiscali.dk> wrote in message
> Hvad med noget groft fiskenet, det må da kiunne holde til noget !! og så
> giver knuderne lidt extra smerte..

Har ingen erfaring med den slags net, men det lyder umiddelbart som en god
ide.
Er det noget man kan få i enhver velassorteret sportsbutik?

Mvh
Jimmy

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 06-02-04 13:21

> Er det noget man kan få i enhver velassorteret sportsbutik?

Mon ikke du skal til en sejlmager.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 06-02-04 23:18

> Mon ikke du skal til en sejlmager.

Laver sådan en fiskenet ??

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-02-04 00:34

> Laver sådan en fiskenet ??

Nu skal jeg nok passe på ikke at generalisere, da du uden tvivl vil
smide et eller andet i hovedet af mig( ), men nogle gør, ja. Jeg har
fået et lavet hos en sejlmager til at holde min affaldssæk på plads.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 07-02-04 09:48

Det var skam ikke for at smide med ting,, jeg undrede mig bare, jeg har selv
ingen anelse om hvor man kan skaffe net (måske hos en af de marine butikker
der ser ud til at have alt)..

MVH
Kasper Malmberg

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:40242476$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-02-04 12:55

> Det var skam ikke for at smide med ting

Fair nok =)

Fra : arc@na

Dato : 10-02-04 17:31

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in

> Har ingen erfaring med den slags net, men det lyder umiddelbart som en
> god ide.

Hvis det er for at lære at slå, er en wall-bag bedre. Laves af meget svært
lærred med messingøskener i hjørnerne (til montering på kroge) og fyldes
med tørrede bønner eller lignende. Dimensioner ca. 80*50 cm. De kan også
købes færdige via WT-center (http://www.wingtsun.dk).

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Kim Noer

Dato : 06-02-04 13:24

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message

> Hvordan ville I fastgøre bolden?

Du kan måske prøve med sækkelærre - det kan holde til en hel del.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jimmy

Dato : 06-02-04 18:10

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message

> Du kan måske prøve med sækkelærre - det kan holde til en hel del.

Ja - god ide - eller et par aflagte cowboybukser må da også kunne holde til
en del.

Jeg takker for alle svarene.

God weekend,
Jimmy

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-02-04 18:22

Jimmy skrev:
> Ja - god ide - eller et par aflagte cowboybukser må da også
> kunne holde til en del.

Øv!
Er der virkelig ikke en eller anden snedig, videnskabelig måde
at binde knuder på de dér elastiksnore, så bolden kan sidde
grundigt fast?

--
'rluf

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 06-02-04 13:59

Jimmy wrote:

> Først: Hvis dk.teknik fandtes havde det være der jeg postede, men i mangel
> af bedre bliver det her.

Det går nok også, men der er også fx dk.fritid.hus-og-have.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Lars Svane

Dato : 07-02-04 09:10

Jeg har næsten lige købt en basketball med et snorehåndtag i begge
ender, hundelegetøj. 50 kr. i OBS.

Det kunne være en nem løsning. Trods hårde kampe fra en stædig hund
med stor ødelæggetrang er opfindelsen stadig god og brugbar.

Her havde de syet/limet kraftige "stof" strimler rundt om bolden så
snorehåndtagene havde noget at sidde fast i.

Mvh
Lars

On Fri, 6 Feb 2004 11:57:43 +0100, "Jimmy"

Fra : Jimmy

Dato : 07-02-04 12:08

"Lars Svane" <ccc30994@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg har næsten lige købt en basketball med et snorehåndtag i begge
> ender, hundelegetøj. 50 kr. i OBS.

Hej

Det lyder som en fin ide - Jeg ser om jeg kan finde en OBS i nærheden der
har det.

Takker,
Jimmy

Fra : Lars Svane

Dato : 07-02-04 13:14

Jeg har lige postet et billede af den i dk.binaer.

Mvh
Lars

On Sat, 7 Feb 2004 12:07:34 +0100, "Jimmy"

Fra : Jimmy

Dato : 07-02-04 15:03

> Jeg har lige postet et billede af den i dk.binaer.

Super - Tak for det - Det ser ikke umiddelbart holdbart ud, men til 50
kroner kan jeg vist ikke lade være med at prøve.

Mvh
Jimmy