Kan man selv lave et spejl?
Fra : Søren Christensen

Dato : 25-01-04 17:39

Hej

Kan man selv lave et spejl hvis man har noget glas?
Hvis ikke hvordan virker det så?

Venligst

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 25-01-04 20:40

"Søren Christensen" wrote:

> Kan man selv lave et spejl hvis man har noget glas?

Jeg véd ikke hvor godt det bliver, men du kan jo prøve at sætte noget
metalfolie på bagsiden af glasset.

> Hvis ikke hvordan virker det så?

Det virker ved at der er en metalbelægning på bagsiden. Belægningen
kan dog være lavet ved at metallet er »dampet« på i stedet for bare
at være et metalfolie der er klæbet på som jeg foreslog.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-01-04 22:22

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4013f122$0$27421$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan man selv lave et spejl hvis man har noget glas?
> Hvis ikke hvordan virker det så?
>
> Venligst

Hej

Du skal da bare igen med sølv sprayen fra jul. Det fungere sikkert fint.

Hilsen Mikkel

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 26-01-04 08:59

hejsa....

ja, man kan bruge noget der heder sølv-nitrat. det er en væske, som
udfælder rent sølv, naar den bliver varm. Da jeg var knægt lavede vi
masser af 'sølvpære' dvs, en alm pære, som vi stak ned i væsken, og saa
tænte den.... og efter ganske kort tid bliv den total blank..... Jeg kan
ikke lige huske den eksakte blanding. men den kan du sikkert finde paa
nettet et sted....

/f

Fra : Vidal

Dato : 25-01-04 23:52

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man selv lave et spejl hvis man har noget glas?
> Hvis ikke hvordan virker det så?

Der er noget med, man kan udfælde sølvnitrat på glas, ved ikke
nøjagtig hvordan, men det kan vel findes på nettet.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-01-04 22:16

> [...]
> Hej
>
> Kan man selv lave et spejl hvis man har noget glas?

Sølv-nitrat skriver flere af jer...
Det lyder dyrt...
Har nemlig noget glas fra et kæmpe stort billed jeg godt
ville have lavet om til et spejl hvis det var muligt.

Venligst