Harepiks
Fra : Popeye

Dato : 25-01-04 14:32

Er der nogle af jer kloge hoveder der ved hvad der kan opløse harpiks på
tøj?

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-04 14:56

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> skrev:

>Er der nogle af jer kloge hoveder der ved hvad der kan opløse harpiks på
>tøj?

Terpentin eller petroleum kan gøre det. Jeg kan ikke huske om
sprit kan.

--
Bertel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-01-04 15:10

> Terpentin eller petroleum kan gøre det. Jeg kan ikke huske om
> sprit kan.

Sprit er nummer 1 til harepis...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-04 16:17

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Terpentin eller petroleum kan gøre det. Jeg kan ikke huske om
> sprit kan.

Ihvertfald er cellulosefortynder eller ACETONE(neglelaksfjerner) supergodt

Fra : Klaus G.

Dato : 25-01-04 21:59

> Terpentin eller petroleum kan gøre det. Jeg kan ikke huske om
> sprit kan.

Og undersøg så også lige om tøjets farve har godt af det, nu du er igang :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-04 03:17

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Og undersøg så også lige om tøjets farve har godt af det, nu du er igang
:)

Selv med det stærkste nævnte opløsnings-middel, cellulosefortynder, vil
moderne industri-tekstil-farvestoffer være så stærkt bundet til tøjfibrene
via krom-bejdsning at der ikke sker afblegning. Men hvis det er dyrt tøj så
bør man prøve på et afsides hjørne af tøjet først. - altså ikke "nu du er
igang" men INDEN. Tilbagemeld her, hvis tøjet bleges.

Hæld restn af fortynder eller acetone på FLAMINGOSKUM og se det skrumpe ind
til tyvendedel størrelse - flot undervisningsforsøg som hjalp mig til god
pædagogikum-udtalelse, for de garvede gymnasielærere kendte det ikke.

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-01-04 11:23

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> writes:

> Er der nogle af jer kloge hoveder der ved hvad der kan opløse harpiks på
> tøj?

Andre har allerede sagt sprit og terpentin hver for sig, men
Forbrugerinformationens pletguide siger en en til en-blanding af
husholdningssprit og minaralsk terpentin.

http://fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/harpiks/

En ganske god liste med råd til alskens slags pletter.

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes