Dansker med i Big Bang maskine
Fra : Martin Thoegersen

Dato : 25-01-04 10:24

Trods den populære overskrift på
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=403161
fatter jeg ikke en meter (på trods af at jeg læser fysik). Det lyder som
beskivelsen af hverdagen på en partikkel accelerator.
Så hvad er nyheden i det?
(Kære TV2, giv mig dog lidt links/kilder)
--
Martin Thøgersen

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 25-01-04 10:51

Martin Thoegersen wrote:
> [...]
> beskivelsen af hverdagen på en partikkel accelerator.
> Så hvad er nyheden i det?
> (Kære TV2, giv mig dog lidt links/kilder)

Det er nok nødvendigt med en tur på biblioteket:

<http://www.nbi.dk/~gardhoje/jjgPUB2002.htm>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-04 10:53

"Martin Thoegersen" <martint@blop.dk> wrote in message
> [...]
> beskivelsen af hverdagen på en partikkel accelerator.
> Så hvad er nyheden i det?
> (Kære TV2, giv mig dog lidt links/kilder)

JA, EN FJER GØRES TIL FEM HØNS:
Stol aldrig på videnskabs-reklamerende journalister

Dansker skaber verdens urstof
Dansk forsker har spillet en central rolle i den sensationelle genskabelse
af et stof, der ikke har eksisteret siden selve skabelsesøjeblikket.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=400264

Fra : Pongo

Dato : 25-01-04 13:25

Martin Thoegersen wrote:
> [...]
> som beskivelsen af hverdagen på en partikkel accelerator.
> Så hvad er nyheden i det?
> (Kære TV2, giv mig dog lidt links/kilder)

Ret beset har TV2 jo opgivet deres kilde, nemlig "Berlingske Søndag".
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=400264/

Jeg ved ikke om Berlingske kan tænkes at bygge deres historie på dette:
http://www.iop.org/EJ/abstract/-ffissn=0954-3899/-ff30=all/0954-3899/30/
1/007

/Klaus

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 26-01-04 16:35

Pongo wrote:

> Ret beset har TV2 jo opgivet deres kilde, nemlig "Berlingske Søndag".
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=400264

Takker. Den gav lidt flere detaljer.

> Jeg ved ikke om Berlingske kan tænkes at bygge deres historie på dette:
> http://www.iop.org/EJ/abstract/-ffissn=0954-3899/-ff30=all/0954-3899/30/
> 1/007

Linket var vist forkert. Jeg fandt abstactet her:
http://www.iop.org/EJ/abstract/0954-3899/30/1/007/
--
Martin Thøgersen