Dum infarød modtager i anlæg
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-01-04 01:12

Hey,

jeg har lige fået mig et nyt Pioneeranlæg, men der er en ting der
driller: jeg skal næsten op at stå, for at fjernbetjeningen virker. Det
gamle anlæg havde modtageren placeret længere nede (i forhold til
anlægget selv) og var åbenbart nemmere at ramme derfor. Der skulle jeg
bare pege på en væg modsat og voila! Det nye anlæg* er næsten umuligt at
få kontakt med, med mindre jeg har en uafbrudt fugleflugtslinie.

Anlægget står i min stue, som er aflang. Det er placeret i ca. 1,6
meters højde midt på den ene langside(C). Min sofa er placeret under
selvsamme langside(C) og den korte ende af sofaen op ad den nærmeste
korte væg(D). Jeg har desuden en stol placeret for enden af sofaens
korte ende(D).

B C

Det er sgu træls med et nyt dyrt anlæg - kan jeg ikke gøre noget for at
forbedre modtagerens forhold? Evt. placere et prisme over den, så jeg
kan udvide spektret af fungerende indfaldsvinkler for modtageren?

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-01-04 02:25

"Trygleren [9000]" <kaiser@mobulu.nospam> skrev i en meddelelse news:401309cc$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> forbedre modtagerens forhold? Evt. placere et prisme over den, så jeg
> kan udvide spektret af fungerende indfaldsvinkler for modtageren?

Har du prøvet med et spejl?

Mvh
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-04 11:05

Trygleren [9000] skrev:

>jeg har lige fået mig et nyt Pioneeranlæg, men der er en ting der
>driller: jeg skal næsten op at stå, for at fjernbetjeningen virker.

Underligt. Jeg har et NAD anlæg der vel er 5 år gammelt. Mine
fire rum er ca. 3*4 m alle sammen. Hvis jeg sidder ved
computeren, kan jeg fjernstyre min receiver som sidder i rummet
ved siden af på den væg der vener ind mod computerrummet. Jeg
skal blot pege hen mod døren.

Opsætning (brug fast font):

-----------
| |