Kæleskabsmagneter
Fra : Vidal

Dato : 22-01-04 15:53

Hvordan bestemmer man polariteten på en køleskabsmagnet?
Jeg ville umiddelbart have troet, de havde syd eller nord på
hæftefladen, men to af slagsen skal ligge helt bestemt for at
hænge sammen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Brian Lund

Dato : 22-01-04 15:59

> Hvordan bestemmer man polariteten på en køleskabsmagnet?
> Jeg ville umiddelbart have troet, de havde syd eller nord på
> hæftefladen, men to af slagsen skal ligge helt bestemt for at
> hænge sammen.

Kommer vel an på så meget, dem vi har kan fint stakkes...

Men evt. kan du bestemme det med et kompas?

Brian

Fra : mofo

Dato : 22-01-04 16:08

....hvad laver man med (i) et kæleskab ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-04 16:39

mofo wrote:

> ...hvad laver man med (i) et kæleskab ?

Man klæber sig til hinanden som magneter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-01-04 16:48

mofo skrev:
> ...hvad laver man med (i) et kæleskab ?

Se fx Woody Allen komme ud af et 'kæleskab' i filmen
"Sleeper" (1973, "Mig og Fremtiden"). Hans tøj er ret
meget i uorden, og han har et saligt udtryk i ansigtet.

--
'rluf

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-01-04 16:40

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:400fe451$2$190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvordan bestemmer man polariteten på en køleskabsmagnet?
> Jeg ville umiddelbart have troet, de havde syd eller nord på
> hæftefladen, men to af slagsen skal ligge helt bestemt for at
> hænge sammen.

Lav et lille kompas af en lille jerntråd.
Magneten kan godt være hesteskomagnet selvom dens
form er anderledes.

Mvh
Martin