Brugsvandsfilter...
Fra : TexasFlood

Dato : 19-01-04 20:39

Hvor kan man købe et filter til at rense brugsvand til husholdning ?
Noen der selv har et eller erfaringer ?

MVH

TF

Fra : Ole Stigaard

Dato : 19-01-04 22:24

On Mon, 19 Jan 2004 20:39:24 +0100, TexasFlood
<stevie@--nospam--tdcadsl.dk> wrote:

> Hvor kan man købe et filter til at rense brugsvand til husholdning ?
> Noen der selv har et eller erfaringer ?

Vi bruger en filterkande med et aktivt kulfilter til vores drikkevand. I
København er vandets smag ikke ligefrem neutral vi foretrækker at filtrere
vandet inden vi drikker det eller bruger det til kaffe, the osv.

Nogle vil sikkert påstå at det er ren religion, at vand smager af... vand.
Men Vi kan nu bedst affinde os med 'Københavnervand' på denne måde..

Vores kande er købt hos bodum, men der er efterhånden mange steder hvor
man kan købe den tyske 'Brita' som har (stortset) samme filtersystem.

Mvh Ole S

Fra : TexasFlood

Dato : 20-01-04 20:30

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
newsr11kdwr22cz500@localhost...
Vores kande er købt hos bodum, men der er efterhånden mange steder hvor
man kan købe den tyske 'Brita' som har (stortset) samme filtersystem.

Mvh Ole S
-----

Hvad hedder den kande hos Bodum ?
Et måske dumt spørgsmål men jeg har aldrig købt aktivt kul til filtrering.
Hvor køber man det henne og i hvilken form får man det i ??

MVH

TF

P.S. Er der et sted på nettet hvor man kan se forureningsniveauet
på den drikkevandsboring man er tilsluttet ?

Fra : Ole Stigaard

Dato : 20-01-04 23:23

On Tue, 20 Jan 2004 20:30:18 +0100, TexasFlood
> [...]

> filtrering.
> Hvor køber man det henne og i hvilken form får man det i ??

Kanden hedder så vidt jeg husker Neptun, og det aktive kul købes også hos
bodum i form af små poser med noget granulat. Det består så vidt jeg kan
se af kulsmulder og noget fyldstof. Jeg mener vi plejer at betale en 20-25
kroner for hver pose. De kan så bruges en måned inden man skifter
granulatet i ens filter ud.

Mvh Ole S

Fra : TexasFlood

Dato : 21-01-04 23:03

[...]