Hjælp! Koordinater
Fra : MD

Dato : 17-01-04 11:22

Hej NG.

Jeg skal mødes med min mærkelige familie - til et familietræf kl. 13.30. Nå,
tænker I sikkert, og hvad så?!

Jeg har kun fået nogle koordinater, og derudfra skal jeg finde stedet vi
skal mødes...

Er der et sted på nettet hvor man kan indtaste koordinater, og så få en
position, eller er der en herinde der kan hjælpe?

Mvh MD

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 11:54

"MD" <dalmose"fjerndette"@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der et sted på nettet hvor man kan indtaste koordinater, og så få en
> position, eller er der en herinde der kan hjælpe?

Er det UTM koordinater? eller grader & minutter?

K.h
Mette

Fra : MD

Dato : 17-01-04 12:05

> Er det UTM koordinater? eller grader & minutter?

Grader og minutter og sekunder.

Mvh MD

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 14:01

> Grader og minutter og sekunder.
>
> Mvh MD

Ok, så kan du ikke bruge denne her:

http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/index.htm?map=dk

men så kan du jo bare kikke i et danmarksatlas.

Jeg håber at du finder ud af det...

K.h.

Mette

Fra : Ingolf

Dato : 18-01-04 20:59

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Ok, så kan du ikke bruge denne her:
>
> http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/index.htm?map=dk
>
> men så kan du jo bare kikke i et danmarksatlas.

Og når du så har fundet området, kan du set et næsten-realtids luftfoto over
området her:
www.kortal.dk
Du skal give lov til at downloade en plugin. Men efter det, kan du bruge
musen til at zomme ind og ud i kortet, helt ned på gadeplan..næsten. Jeg kan
da se min have :)

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 19-01-04 12:20

Ingolf wrote:

> Og når du så har fundet området, kan du set et næsten-realtids luftfoto over
> området her:
> www.kortal.dk

Øv, det virker kun under Windows.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-01-04 12:50

Jeppe Stig Nielsen skrev:

>Øv, det virker kun under Windows.

.... med udvalgte browsere.

--
Bertel

Fra : Ingolf

Dato : 19-01-04 13:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> ... med udvalgte browsere.

Ja, lidt tyndt :(
Med Mettes link var jeg nødt til at installere Java v2.1.4 for at det
virkede, og det fyldte 15mb

....sikken jungle

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-01-04 16:49

Ingolf skrev:

>Med Mettes link var jeg nødt til at installere Java v2.1.4 for at det
>virkede, og det fyldte 15mb

Java - det er da bare noget man har. Det virker ikke i Opera
alligevel.

--
Bertel

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 19-01-04 17:53

> Og når du så har fundet området, kan du set et næsten-realtids luftfoto
over
> området her:

Det jeg fandt over min bopæl er ihvertfald over 1.5 år gammelt da min nabo
ikke har haft den bil i langt tid....:)
Men pyt med det fed side...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm