vandfilter
Fra : bamse

Dato : 13-01-04 17:09

Hej

Jeg er på udkig efter et filter til vandhanen i køkkenet. Hvor får man sådan
et henne? Og hvad
kan det frafiltrere? (kun bakterier? eller også farlige metaller?)

Mange tak på forhånd.

---

Fra : Ivar

Dato : 13-01-04 23:27

bamse skrev:

> Jeg er på udkig efter et filter til vandhanen i køkkenet. Hvor får man sådan
> et henne? Og hvad
> kan det frafiltrere? (kun bakterier? eller også farlige metaller?)

Hvad vil du filtere fra?
Der findes ikke et filter, der kan skelne mellem farlig og ufarlige metaller.
Så skulle det jo kunne følge med i medierne

Ivar

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 14-01-04 00:48

bamse wrote:
> [...]
> et henne? Og hvad
> kan det frafiltrere? (kun bakterier? eller også farlige metaller?)

Hvis du ikke ved hvad du vil filtrere fra, er det nok ikke et filter du
skal bruge. Måske du mener metalgitteret for enden? Det er til for at
ilte vandet. En vvs'er er silvan plejer at være gode for sådan noget...

Fra : bamse

Dato : 14-01-04 06:32

Hedder det ikke et "aktivt kulfilter" ?

---

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 14-01-04 14:23

Godaw Bamse

Hm, det er heller ikke noget jeg har forstand på. Et aktivt kulfilter vil
formentligt forholde sig til nogle af de kemiske sider. En google på "active
carbon" giver denne yderst informative side (også om rensning af
drikkevand):

http://www.lenntech.com/adsorption.htm

> Hedder det ikke et "aktivt kulfilter" ?

...... Jeg havde dig for et øjeblik mistænkt for at tale om filtersætning af
en boring

Carsten