S/E T610 "Skrivebord"
Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-04 11:39

Hej alle I experter :)

Jeg købte i går en T610 med Orange abbonement.
I går downloadede jeg Oranges WAP-ting...
På telefonens skrivebord er der nu en ikon i øverste venstre hjørne, der
hedder "Orange" (en internet-ting)

Fik den unlocked i dag, fint nok...
Virker fint med mit TDC-abbonement, men hvordan pokker fjerner jeg den
Orange-ting i hjørnet?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)

Fra : Christian Poulsen

Dato : 05-02-04 15:45

> Virker fint med mit TDC-abbonement, men hvordan pokker fjerner jeg
> den Orange-ting i hjørnet?

Får den software opdateret hos Teleservice eller Tele-Care.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-04 18:34

On Thu, 05 Feb 2004 15:45:26 +0100, Christian Poulsen wrote:

> Får den software opdateret hos Teleservice eller Tele-Care.

Dvs. hvis jeg får min T610 opdateret hos Teleservice, altså en ganske
alm. software opdatering, så forsvinder al det TDC som min mobil er
gennemsyret af?

Jeg spurgte nemlig Teleservice i Odense og det vidste de ikke noget om...
De mente heller ikke den blev hurtigere af det, så ved snart ikke hvad
jeg skal tro.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-02-04 22:43

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Jeg spurgte nemlig Teleservice i Odense og det vidste de ikke noget
> om... De mente heller ikke den blev hurtigere af det, så ved snart

Nej den branding de forskellige teleselskaber foretaager af T610 er
ikke til at komme af med via en software opdatering.

Regards

Fra : Thore

Dato : 05-02-04 23:26

On Thu, 05 Feb 2004 21:43:03 GMT, "J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk>
wrote:

>Nej den branding de forskellige teleselskaber foretaager af T610 er
>ikke til at komme af med via en software opdatering.
>
>Regards

Hvad gør man så?
Er det browseren der sidder deroppe i hjørnet?
Så kan man vel downloade en anden browser..(?)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-04 23:40

On Thu, 05 Feb 2004 23:25:40 +0100, Thore wrote:

> Hvad gør man så?

Det spørger jeg også om

> Er det browseren der sidder deroppe i hjørnet?
> Så kan man vel downloade en anden browser..(?)

Hos mig er det TDC's fine lille menu jeg gerne vil af med. Har hørt den
blandt andet er med til, at sløve telefonen.

Som en Compaq der er proppet med al muligt...

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-02-04 23:53

Thore wrote:

> Hvad gør man så?
> Er det browseren der sidder deroppe i hjørnet?
> Så kan man vel downloade en anden browser..(?)

En software opdatering til en T610 opdaterer ikke hele
telefonen .. den opdaterer de væsentlige ting som knytter
sig til funktionaliteten .. funktioner osv. men den opdaterer
ikke menueren som f.eks. den "browser" du omtaler det
er en del af den branding som de enkelte teleselskaber
får lagt ind på telefonen.

Jeg har tænkt mig en af dagene at gå ind til TDC hvor
jeg købte min telefon uden simlås og forelægge dem
problemet da jeg ikke kan se at jeg skal rende rundt
som reklamesøjle for dem når jeg nu har betalt fuld
pris for en Sony Ericsson produkt der ikke er sim låst
til deres selskab...

Regards

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-04 23:39

On Thu, 05 Feb 2004 21:43:03 +0000, J.K.Arning wrote:

> Nej den branding de forskellige teleselskaber foretaager af T610 er
> ikke til at komme af med via en software opdatering.

Hvad med det der 13 sekunders trick eller hvad det er for noget? Vil den
kunne?

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-02-04 23:48

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad med det der 13 sekunders trick eller hvad det er for noget? Vil
> den kunne?

Jeg ved det faktisk ikke .. har læst lidt rundt omkring
og kan ikke rigtigt blive klog på det men tjek evt.
alt.cellular.ericsson der sidder et par fyre der ved
noget om T610.

Og skriv gerne lige her i gruppen hvis du falder over
noget brugbart.

Regards

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-04 08:49

On Thu, 05 Feb 2004 22:47:43 +0000, J.K.Arning wrote:

> Jeg ved det faktisk ikke .. har læst lidt rundt omkring
> og kan ikke rigtigt blive klog på det men tjek evt.
> alt.cellular.ericsson der sidder et par fyre der ved
> noget om T610.

Den abbonnerer jeg på, så det vil jeg lige prøve i aften!

> Og skriv gerne lige her i gruppen hvis du falder over
> noget brugbart.

Så gerne

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-02-04 21:46

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Hvad med det der 13 sekunders trick eller hvad det er for noget? Vil den
> kunne?

Nej.

Jeg har brugt 13-sek-tricket på min T610 og den har stadig min Sonofon
"branding"
Men jeg fik da mere hukommelse

--
Adam

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 23:08

On Sun, 15 Feb 2004 21:46:29 +0100, Adam Christensen wrote:

> Nej.

Okay.

> Jeg har brugt 13-sek-tricket på min T610 og den har stadig min Sonofon
> "branding"
> Men jeg fik da mere hukommelse

Hvordan gør man helt præcist, og hvad _helt_ præcist indebærer det af
tabt data på telefonen? (altså hvad forsvinder og hvad gør ikke)

Fra : Adam Christensen

Dato : 18-02-04 21:23

> On Sun, 15 Feb 2004 21:46:29 +0100, Adam Christensen wrote:

[snip - 13-sek-tricket]

> Hvordan gør man helt præcist, og hvad _helt_ præcist indebærer det af
> tabt data på telefonen? (altså hvad forsvinder og hvad gør ikke)

Uden ansvar:

1. Find et stopur eller digitalt køkkenur, og sæt det på 13 sek.
2. Fjern bagpladen på T610'eren, og hold _fast_ på batteriet med fingrene.
3. Gå ind i menuen Opsætning > Nulstil alt og vælg 'Nulstil alt'
4. Hold godt fast i batteriet...
5. Start uret og tryk på 'Ja' samtidigt (jeg kan ikke huske om man skal
taste en sikkerhedskode - det skal man vistnok. Det vigtige er at uret
startes samtidigt med nulstilningen; start evt. med at lave en alm.
nulstilning så du ved hvordan det foregår)
6. Når de 13 sekunder er gået slipper du batteriet så strømmen afbrydes.
7. Isæt batteriet igen (vent 5-10 sekunder) og start telefonen. Det kan godt
tage lidt tid...

Jeg kan ikke lige huske hvor meget jeg mistede, men det var vistnok det hele
(inkl. de indbyggede temaer, lyde, billeder og sms/mms-skabeloner, så tag
backup af dem inden du begynder, eller find dem på www.myt610.net

Jeg har dem liggende hvis det går helt galt

--
Adam

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-04 22:45

On Wed, 18 Feb 2004 21:23:00 +0100, Adam Christensen wrote:

> Uden ansvar:

Jo jeg holder da dig ansvarlig hvis det er ej joke.

> [...]
> 7. Isæt batteriet igen (vent 5-10 sekunder) og start telefonen. Det kan godt

Den skal lige gennemtygges, så gemmer den lige til senere lejlighed

Tak skal du have!

Fra : Adam Christensen

Dato : 19-02-04 15:15

> On Wed, 18 Feb 2004 21:23:00 +0100, Adam Christensen wrote:

[snip - 13-sek-tricket]

> Den skal lige gennemtygges, så gemmer den lige til senere lejlighed
>
> Tak skal du have!

Så lidt. I øvrigt overvejer jeg at resette igen til normalen, for jeg synes
den er blevet lidt sløvere i menuerne efter jeg brugte tricket. Måske det er
indbildning...

--
Adam

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 18:38

On Thu, 19 Feb 2004 15:15:03 +0100, Adam Christensen wrote:

> Så lidt. I øvrigt overvejer jeg at resette igen til normalen, for jeg synes
> den er blevet lidt sløvere i menuerne efter jeg brugte tricket. Måske det er
> indbildning...

Hmm det kan jeg ikke lide. Det skulle netop være pga. hastigheden jeg
ville gøre det..

Fra : Adam Christensen

Dato : 20-02-04 20:52

> Hmm det kan jeg ikke lide. Det skulle netop være pga. hastigheden jeg
> ville gøre det..

Så vil jeg ikke mene du behøver ulejlige dig med det

--
Adam