Overførsel fra PC til T68i???
Fra : Mr. W

Dato : 04-02-04 18:19

Har hentet de nødvendige programmer på SE's hjemmeside, men jeg kan
simpelthen ikke få det til at virke (overfører via infrarød). På
supportsiden står der noget om at hvis man kører XP (det gør jeg) skal man
opdatere modemdriveren når programmet "Dial-up networking wizard" har
genkendt telefonen, men det sker bare ikke. Jeg har selvfølgelig tændt den
infrarøde port på telefonen.
Nogen der kan hjælpe?
PS: Den infrarøde dims som er sat i PC'en kører USB. Har det noget at sige?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-02-04 21:39

"Mr. W" <ole.j@DONTSPAMMEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> infrarøde port på telefonen.
> Nogen der kan hjælpe?
> PS: Den infrarøde dims som er sat i PC'en kører USB. Har det noget at

"De nødvendige programmer" giver dig bl.a. en "ting" i kontrolpanelet; Phone
Monitor-Funktioner".
I den skal du se under fanen "Com-porte" - her gemmer sig nemlig formentligt
dit problem.
Du kan nemlig skifte Com-port på din IR-enhed ! Selvom det er en USB-ting
bruger den sandsynligvis en virtuel Com-port.
Det har drillet mange....
Ellers har du måske en seperat driver til din IR/USB-ting ? I så fald må du
se lidt på opsætningen af den driver - der hele går ud
på at få IR-tingen og S/E-programmet til at enes om hvilken Com-port, de
bruger. Så skulle de gerne ku' tale sammen
Og så længe du bare skal overføre data (ringetoner og billeder + sync'e
mobilen) skal du overhovedet ikke bruge Dial-up.
Det kommer først i brug hvis du vil bruge mobilen som modem.
--
Mvh