Oplad batteri via bluetooth
Fra : Hornbech\(9000\)

Dato : 02-02-04 23:36

Er dette rigtigt.
Jeg mener at have set en webside med noget software så man kan oplade sin
mobil via sin computer og bluetooth.
Kan man det.??
Hvis man kan eller har i andre oplysninger så vil jeg gerne have et link til
siden.

Mvh
René

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 02-02-04 23:40

"Hornbech(9000)" wrote in message
> Jeg mener at have set en webside med noget software så man kan oplade sin
> mobil via sin computer og bluetooth.

Uden at være sikker(!) så er jeg ret overbevist om at det IKKE kan lade sig
gøre! Den dag det bliver muligt at have trådløse apparater der får strøm
gennem luften, bliver vist den dag mennesket går på Pluto (eller noget i den
stil)....

Men der er vist lavet noget, så man kan oplade sin mobil via USB-porten hvis
det var det du tænker på??

Hygge...
Daniel

Fra : JMo.

Dato : 02-02-04 23:44

Daniel Alstrup wrote:

> [...]
> lade sig gøre! Den dag det bliver muligt at have trådløse apparater
> der får strøm gennem luften, bliver vist den dag mennesket går på

Arh, mon dog..

http://shor.ter.dk/911417422

http://shor.ter.dk/36373006

- men det bliver nok lidt besværligt i forbindelse med mobiltelefoner...

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 23:48

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Arh, mon dog..

Sådan en "powertractorbeam", er det noget man fysisk, evt. skulle stille
sig imellem..?

Hr. Bjørn

Fra : JMo.

Dato : 03-02-04 00:20

Bjørn Jørvad wrote:

> Sådan en "powertractorbeam", er det noget man fysisk, evt. skulle stille
> sig imellem..?

Det nok ikke farligere end at stille sig i vejen for en almindelig tractor
beam:

http://shor.ter.dk/893849707

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 00:25

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det nok ikke farligere end at stille sig i vejen for en almindelig
tractor
> beam:

O.k.

Er det så helt ufarligt..?

Hr. Bjørn

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-02-04 11:06

"JMo." wrote in message news:Xns9483F17C5E55AJMoUsenetPost@212.54.64.149...
> Arh, mon dog..
> - men det bliver nok lidt besværligt i forbindelse med mobiltelefoner...

Ja ok, men det er jo sol-energi.... Jeg tænkte mere på det bare at overføre
elektriciteten gennem luften hvorhen man ville... Men skidt pyt, som du
skriver kommer der nok ikke noget til mobiltelefoner lige med det samme

Hygge...
Daniel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-04 14:00

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message

> Arh, mon dog..
>
> http://shor.ter.dk/911417422
>
> http://shor.ter.dk/36373006
>
> - men det bliver nok lidt besværligt i forbindelse med mobiltelefoner...

Nu har jeg ikke lige kigget så meget på linkene.. Men Nokia lavede da et
batteri med solceller til Nokia 1650 eller noget i den stil. kan ikke huske
hvad den hed.. men der var i hvertfald solceller på batteriet. og så kunne
den lades op ved at lægge den i solen.

Fra : Ebbe

Dato : 03-02-04 23:27

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> hvad den hed.. men der var i hvertfald solceller på batteriet. og så kunne

Hvor sejt!
De burde sælge sådanne nogen istedet for rejseoopladere og andet pjank ;D
Jeg gad vildt godt ha' en soloplader til min mobil

Ebbe

Fra : Oros

Dato : 04-02-04 01:05

Ebbe satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
40202045$0$27439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
Som hermed besvares:

> Hvor sejt!
> De burde sælge sådanne nogen istedet for rejseoopladere og andet
> pjank ;D Jeg gad vildt godt ha' en soloplader til min mobil

Der er en grund til at det ikke er standard, eller overhovedet kan fås
direkte på telefonen. Dog kunne jeg forestille mig nogen forsøgte sig med at
lave en sådan plade med ladestik til telefonen. Det kræver jo lidt af et
areal at få nok "guf" på til at det mærkes på mobilen. Men i dagens verden
er det jo sjældent man befinder sig hvor det kunne være aktuelt?
Sirius-patruljen måske? (de har det da garanteret også) Ellers har man jo
stortset altid en bil, båd eller andet transportmiddel med mulighed for 12V,
eller et 220V stik man kan tiltuske sig adgang til. Prøv i øvrigt at tænke
over det, hvor tit befinder din telefon sig så den kunne nyde godt af solens
energi? Med andre ord... udenfor - og ikke tildækket... hmmm...

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : BG

Dato : 04-02-04 10:19

On Tue, 03 Feb 2004 23:27:18 +0100, Ebbe <ebbe@skummerDOTcom> wrote:

>Hvor sejt!
>De burde sælge sådanne nogen istedet for rejseoopladere og andet pjank ;D
>Jeg gad vildt godt ha' en soloplader til min mobil
>

>Ebbe

Kig då på:

http://www.homessence.com/p16-3240-solar-panel-cell-phone-charger-power-source.html
http://windupradio.com/icp/isun.htm
http://goldengadgets.com/product_info.php?products_id=51
http://www.gosolarpower.com/solarmobilephonecharge
http://21st-century-goods.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=CELL1
http://21st-century-goods.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=SPTcellular
http://www.indonetwork.co.id/PT_LJ_Elektronik/2171
http://www.cetsolar.com/batterycell.htm
http://www.cetsolar.com/isun.htm
http://www.donrowe.com/isun/isun.html
http://www.just-electronics-online.com/directory/Batteries/Solar_Battery_Charger
http://www.gadget-n-gadgets.com/eGadgets-Solar-Charger--for-Nokia-56-and-Motorolartac.asp
http://www.aurorasolar.com
http://www.siliconsolar.com/pda_solar_battery_charger.htm
http://store.sundancesolar.com/mi3sochforno.html
http://www.chinadepot.com/scberlin.html
http://www.eteleplan.com/p19-20352-starttac-timeport-talkabout-battery-charger.html
http://www.perimetersports.com/p35-2020-brunton-solar-power-supply-battery-charger.html
http://www.freecellphonesfast.com/cell-phone-accessories/121/solar-batteries-for-nokia-mobile-phones.html
http://www.survivalunlimited.com/solar_misc/isun.htm
http://www.oksolar.com/computers/notebook_solar_battery_charger.htm

--
====================================== phone pages
http://osbymikro.tk

Fra : Hornbech\(9000\)

Dato : 02-02-04 23:54

Ja det var nok den til usb-porten jeg havde set, jeg tvivlede også på om det
kunne lade sig gøre med det andet. er der nogen der ved hvor man kan få
sådan en til usb-porten og til en T610

Mvh
René

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-02-04 08:20

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er vist lavet noget, så man kan oplade sin mobil via USB-porten hvis
> det var det du tænker på??

Det fås hos Computercity www.computercity.dk for kr. 79,-.

-cb

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 02:05

> [...]
> gøre! Den dag det bliver muligt at have trådløse apparater der får strøm
> gennem luften, bliver vist den dag mennesket går på Pluto (eller noget i

Hmmmm Nu ikke så skråsikker... Måske har jeg ikke gået på Pluto.. men
jeg har da fået hans efterladenskaber under skoen...

Sorry... jeg kunne IKKE lade være

--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.BirbaSkiver.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-02-04 18:51

Søren H. Wind - 8723 griflede i
> Hmmmm Nu ikke så skråsikker... Måske har jeg ikke gået på Pluto..
> men jeg har da fået hans efterladenskaber under skoen...

Hehe....

> Sorry... jeg kunne IKKE lade være

Helt ok, det behøver jo ikke være alvorligt alt sammen

--
Hygge...
Daniel

Fra : JMo.

Dato : 02-02-04 23:40

Hornbech(9000) wrote:

> Jeg mener at have set en webside med noget software så man kan oplade
> sin mobil via sin computer og bluetooth.
> Kan man det.??

Nej.