tele2 mobil abbn
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 20:34

hej gruppe

så blev tellmore solgt til tdc
så nu er der nok ingen fare for at der kommer yderligere prisfald på
mobiltelefoni ved telmore man kan selvfølgelig håbe

men salget har gjort skiftet til tele2 mobil måske lidt mere interessant for
mig nu
jeg har 5 mobilos ved telmore og synes deres abn form har været perfekt til
mig og familien

men jeg kan se at tele2 mobil koster 19 øre sms og 68 øre pr minut mobil
godt nok kan jeg ikke tage mine numre med men det overlever jeg jo nok

er der nogle gode og dårlige ef´rfaringer med dette abbn i vil dele med mig
inden jeg opsiger mine numre ved tellmore

så kom frem med dem

claus v

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 28-01-04 20:57

On Wed, 28 Jan 2004 20:33:40 +0100, claus v <clausekstra1 snabela esenet
punktum dk> wrote:

> er der nogle gode og dårlige ef´rfaringer med dette abbn i vil dele med
> mig
> inden jeg opsiger mine numre ved tellmore

NU er lave priser jo langt fra alt og jeg mener, kvaliteten er jo også
(eller burde være)
en bestemmende faktor for, om man bliver glad for sit abb. Tele2 gør brug
af
Sonofons net og mangel på dækning så er man bare en smule kvalitetsbevidst
så bør man ikke skifte til dem.

Desuden så bryder jeg mig ikke om deres markedesføringsprincipper.
Den annonce der var i MtroXpress onsdag d. 28/1 kunne de godt havde sparet
sig
selv for at trykke. Den var under lavmålet.

Til orintering (hvis ikke du har læst annoncen) kan jeg oplyse dig at det
var en helsidesannonce i farver (hvad det dog ikke har kostet) og at de
brugte
meget spalteplads på, hvad jeg vil karakteriserer som ren tilsvining af
Telmore
i forbindelse med TDCs overtagelse af selskabet. Overskriften lød meget
arrogant
TELnoMORE og det er altså efter min bedste overbevisning brud, af værste
skuffe, på
god markedsføringskik at gå direkte efter andre firmaer i en annonce.
Jo de er ganske rigtigt billigere end Telmore ( vi snakker håndører)
men med sådan nogle arrogante annoncer så er jeg ret sikker på at folk
holder sig væk
hvis de er bare en smule kritiske. Det er ihvertfald sikkert at hvis jeg
har haft
en lille bitte bitte smule til overs for deres mobilafdeling så er det
tabt på gulvet nu med disse holdninger.

Den slags udmeldelser skal ikke komme fra sådan et selskab som har så
store problemer
med tekniske forhold samt så store problemer med interne folk (deres
næsvise sælgere) og
kundepleje (Tele2 er blevet kritiseret for at havde nogle decideret
ubehagelige sælgere
og at havde flyttet folks abb. over til dem selv uden lov fra kunden).
P.g.a. dette og andre problematiske forhold overvejer jeg endog at skifte
mit fastnetabb fra Tele2 til TDC igen.

Bare min holdning til det her.

Steven.

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 21:17

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
newsr2h4c6p03sb6ak@news.tele.dk...

> [...]
> og at havde flyttet folks abb. over til dem selv uden lov fra kunden).
> P.g.a. dette og andre problematiske forhold overvejer jeg endog at skifte

okay det vil jeg selvfølgelig tage til mig
jeg er egentlig ret tilfreds med telmore men jeg er bange for at tdc
falder ind i rollen med altid at være lidt dyrere end de andre
har haft tdc fastnet og mobil næsten altid indtil jeg blev træt af at
de altid lå 10 - 20 procent over med priserne

hvad med cbb det er samme pris som tellmore er der nogen der har erfaringer
med dette abbn
gode som dårlige de vil dele ud af

claus v

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-01-04 21:22

"claus v" <clausekstra1 snabela esenet punktum dk> wrote in message

> hvad med cbb det er samme pris som tellmore er der nogen der har
erfaringer
> med dette abbn
> gode som dårlige de vil dele ud af

Jeg har haft CBB i over et år nu, så vidt jeg husker rigtigt i hvertfald.
Jeg er fuldt ud tilfreds med deres dækning (Sonofon) og bestemt også deres
service. Rigtig flinke folk man enten får i røret eller skriver med.

Dårlige? Det måtte da gerne være endnu billigere
Gode? Der er for meget til at skrive dem her. Et par stykker kan da nævnes.
Gratis GPRS i over et halvt år nu. Gratis tjenester som deres nye
telefonsvarer som de lige har lanceret m.m, god service, god hjemmeside der
er overskuelig og nem at finde ud af.

Mvh
Stig Sørensen
--
// http://mobil.dontdoit.dk \\
// Når du mangler lidt lir til din mobil! \\

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-01-04 21:17

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> wrote in message
newsr2h4c6p03sb6ak@news.tele.dk...
(snip for en sørgelig historie)

> Bare min holdning til det her.

Og så findes der folk der godt kan lide discountbutikker som Aldi, hvor det
hele er lidt billigere end SuperBrugsen men kvaliteten er ikke lige høj :)

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Nicolai

Dato : 29-01-04 14:37

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote in message

> Og så findes der folk der godt kan lide discountbutikker som Aldi, hvor
det
> hele er lidt billigere end SuperBrugsen men kvaliteten er ikke lige høj :)

Test har vist sig, at blandt andet hakket oksekød i Netto er af bedre
kvalitet end tilsvarende kød i Superbrugsen, som samtidig er dyrere end
Netto.
Så det var en dårlig pointe du kom med.

> Mvh
> Stig Sørensen

Nic

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-01-04 14:47

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> wrote in message

> Test har vist sig, at blandt andet hakket oksekød i Netto er af bedre
> kvalitet end tilsvarende kød i Superbrugsen, som samtidig er dyrere end
> Netto.

Intet bevis uden kilde..
Jeg aner ikke hvilken test du snakker om og om testen stadig gælder idag.
Har du også test for alt pålæg, frugt og grønt, hygienje ?

> Så det var en dårlig pointe du kom med.

Nej? Er kvaliteten af en SuperBrugen ikke højere end Aldi?
Kvalitet måles altså ikke kun af oksekød bare til du ved det.

Tsk tsk

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 29-01-04 17:18

Snakker du om kvaliteten af indretningen eller...? Det kan godt være at
indretningen i Aldi er lidt mere simpel, men jeg syntes ofte de har varer af
en fremragende kvalitet, og som oven i købet er de billigeste!

Men nu bliver det vist lidt off topic...

/Morten

Fra : TBC

Dato : 29-01-04 05:20

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
newsr2h4c6p03sb6ak@news.tele.dk...

> Sonofons net og mangel på dækning så er man bare en smule kvalitetsbevidst
> så bør man ikke skifte til dem.

Sludder. Forskellen er marginal og teoretisk. End ikke alle målinger er
samstemmende til en operatørs fordel.

> Jo de er ganske rigtigt billigere end Telmore ( vi snakker håndører)

Det kommer da sandelig an på hvor meget man telefonerer. 20% billigere
samtalepriser er da bestemt værd at tage med imho.

> [...]
> har haft
> en lille bitte bitte smule til overs for deres mobilafdeling så er det

Det udtrykker ellers ganske målrettet hvad mange føler, frygter og tænker.
Mange er opmærksomme på TDC's dominans og tendens til stort set altid at
være unødigt dyrere end andre. Jeg er f.eks meget opmærksom på at
understøtte at vi fortsat har konkurence på markdet, og holder mig generelt
helst væk fra at understøtte at TDC får monopol lignende dominans til skade
for konkurencen. Dovne forbrugere har de ihvertfald nok at, når man tænker
på at man ofte kan spare fra 20 (mobil og ADSL), til 30 (fastnet) procent
ved andre selskaber på de fleste ydelser. Annoncen var ret målrettet imod os
der er opmærksomme på den slags, og frygter for en monopol lignende
tilstand. Fra tidligere kampagner på fastnetområdet er Tele2's erfaringer i
øvrigt også at det er utroligt svært at vække den dovne og slumrende
forbruger. Måske derfor var annoncen så skarp og specifikt målrettet på et
bestemt segment af "mobile" forbrugere?

TBC

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 29-01-04 14:09

Jeg så også deres annonce i Politiken i går... Som Telmore kunde syntes jeg
det er latterligt, at de i deres prissammenligning skriver Telmore/TDC, som
om det er navnet på selskabet eller abonnementet.
Annoncen kan nu ikke lige frem få mig til at fravælge dem. Det kan
tilgengæld at man ikke kan flytte sit nummer over til dem, og at de ikke har
GPRS samt MMS.
Jeg har også tidligere oplevet dårlig service hos deres fastnet og get2net,
men det ved jeg ikke om man kan bruge til noget. Med optankning af mobil via
nettet, burde man i teorien ikke have brug for at ringe til deres
kundeservice (har kun haft tinget til Telmore ganske få gange, i de tre år
jeg har været kunde der)

Venlig hilsen Morten

Fra : TBC

Dato : 29-01-04 15:35

"Morten K. Nielsen" <mkn@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> om det er navnet på selskabet eller abonnementet.

Hvis man analyserer reklamen nærmere giver det såmænd udemærket mening, både
hvad angår den provokerende overskrift (TELnoMORE), og det at de benævner
det Telmore/TDC i prissammenligningen. Hele reklamen har som pointe og
budskab at der ud over prisen, også er en anden god grund til at skifte:
Nemlig at være med til at understøtte konkurenterne (i reklamen naturligvis
specifikt Tele2) og sikre konkurencen, ved at modvirke at TDC får endnu mere
monopol lignende status på telefon markedet.

Ser man det i det lys er det ikke længere latterligt, men giver god mening
at få TDC's navn med også i prissammenligningen. Det handler om hvilke
mobilkundesegmenter man satser på, nemlig dem der har en bevidshed, en
mening og ikke mindst en mobilitet på markedet.

Hvis jeg skulle råde Tele2 til noget var det at få ordnet at man kunne
flytte det gamle telefon nummer med, for det holder mange af de mere sloppy
og ligegyldige kunder fra at flytte. GPRS skulle de være på vej med her i
første kvartal af 2004, selv om jeg generelt tror det har mindre betydning
end det om man kan få sit gamle nummer flyttet med. Som det er nu tror jeg
de forspilder en stor chance særligt på den bekostning.

TBC

Fra : TBC

Dato : 29-01-04 15:41

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end det om man kan få sit gamle nummer flyttet med. Som det er nu tror jeg
> de forspilder en stor chance særligt på den bekostning.

Hov, så var det liiige man skulle have last dagens nye tråde før man
besvarer gårsdagens

Nummer portering er nu åbenbart også snart muligt

TBC

Fra : Per Thomsen

Dato : 29-01-04 16:00

> sloppy
>
> Hov, så var det liiige man skulle have last dagens nye tråde før man
> besvarer gårsdagens
>
> Nummer portering er nu åbenbart også snart muligt

Ja, nu mangler de bare GPRS og udland, så er jeg flyttet.

Per

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 29-01-04 17:22

Jeg forstår udemærket reklamen... Det er gået op for mig, at de vil gøre os
nuværende Telmore kunder bange for store uhyggelige TDC! Men tak fordi du
skar det ud i pap ;)

Jeg syntes nu stadig det er latterligt at omtale Telmore som Telmore/TDC.

/Morten

Fra : TBC

Dato : 29-01-04 17:33

"Morten K. Nielsen" <mkn@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes nu stadig det er latterligt at omtale Telmore som Telmore/TDC.

Vel ikke mere end at sige Selvhenter/Sonofon.

Telmore er produktet, TDC er selskabet.

TBC

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-01-04 08:58

Telmore/TDC.

> Vel ikke mere end at sige Selvhenter/Sonofon.
>
> Telmore er produktet, TDC er selskabet.

Det ka' jeg nu heller ikke se.

Per

Fra : TBC

Dato : 29-01-04 04:55

"claus v" <clausekstra1 snabela esenet punktum dk> skrev i en meddelelse

> er der nogle gode og dårlige ef´rfaringer med dette abbn i vil dele med
mig
> inden jeg opsiger mine numre ved tellmore

Jeg skiftede fra Telmore til Tele2mobilonline, efter at jeg havde givet
Telmore en måneds chance til at følge CBB+ og Tele2mobilonline ned i pris.

Jeg har udelukkende gode erfaringer med begge selskaber.

Den eneste forskel man mærker er at Telmore har en veludviklet og
velkonsolideret hjemmeside med mange funktioner (Websvar osv).
Tele2mobilonline er helt baberet ned på den front (det er ikke der man har
prioiteret ressorucer, dem har man brugt mhp hvilke minutpriser man stiller
til rådighed). Indtil videre er det eneste din private side har som funktion
opfyldning af yderligere taletid.

Men når det udelukkende handler om telefoni og sms, med mobiltelefonen ude i
det virkelige liv, så er den eneste forskel i praksis minutprisen.

Tele2mobilonline bruger Sonofons net, hvor Telmore lejede sig ind på TDC's.
Den med kvalitetsforskel er hvis du bor i en normalt befolket område og ikke
i randområder en and, eller i bedste fald en akademisk omgang måle snik
snak, for begge net måler ret ens, forskellen er på papiret yderst marginal,
og i praksis a non issue i langt de fleste steder i landet. Som bruger
oplever man absolut ingen forskel på hvilket net det er, med mindre der er
nogle helt specielle lokale geografiske forhold der gør sig gældende. Det er
f.eks sådan at hvis man befinder sig i et randområde, så kan den lokale
geografi nogle steder gøre at man er bedst tjent med TDC's net og andre
steder bedst tjent med Sonofons net, afhængigt af hvordan man nu helt
geografisk befinder sig i forhold til de givne sendere. Bor du ikke helt
alene på Lars tyndskids yderste vestjyske mark, så er det underordnet.

Er du i tvivl, eller har grund til at mistænke specielle geografiske
forhold, så lån en ven eller bekendts Sim kort og/eller mobiltelefon der
bruger Sonofons's net i det lokal område hvor du bor eller oftest skal bruge
din telefon. Så kan du hurtigt finde ud af hvordan det vil være for dig i
det specielle lokal område. I Danmark som helhed skal du generelt regne med
at være omtrent lige godt stillet med Sonofons net, som med TDC's.
Forskellen er marginal, og nogle målinger er med marginaler til fordel for
det ene net, andre for det andet.

TBC