Så blev Telmore altså solgt ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-01-04 09:53

Hej alle,

Så lige denne notits i JydskeVestkysten - er der andre som har hørt det ?
http://www.jv.dk/article.asp?id=1075193076460&u1=indland

Det som bekymrer mig mest, er at Frank Rasmussen forlader selskabet....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JK

Dato : 27-01-04 09:59

Hej

Ja TDC har også sendt en pressemeddelelse ud om det. Så den er god nok.

JK

Fra : Fischer

Dato : 27-01-04 10:09

Negativt, fordi jeg godt kunne lide at være kunde i et lille uafhængigt
selskab.

Negativt, fordi det nok lægger en dæmper på konkurrencen.

Negativt, fordi ånden i firmaet måske ændrer sig ved at skifte fra at være
den lille til at blive en underafdeling af den store.

Men jeg bliver ikke grebet af panik.
Tiden vil vise om Telmore vil være nok på dupperne til også fremover at være
mit primære mobilselskab. Ellers må man jo bare finde en anden mark at
græsse på !!!

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-01-04 10:22

> [...]
være
> mit primære mobilselskab. Ellers må man jo bare finde en anden mark at

Fra Telmore's hjemmeside:
"TELMOREs priser vil også i fremtiden være attraktive for kunderne. Men
TELMORE er meget mere end lave priser - det er også det danske teleselskab,
der har de mest tilfredse kunder. De ting glæder jeg mig til at bygge videre
på, siger Allan Christiansen, ny administrerende direktør i TELMORE."
Så er det jo spændende om TDC kan leve op til dette. Så oplever jeg at blive
TDC kunde efter en pause på 3 dejlige år.

Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-04 13:07

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Men jeg bliver ikke grebet af panik.
> Tiden vil vise om Telmore vil være nok på dupperne til også
> fremover at være mit primære mobilselskab. Ellers må man jo bare
> finde en anden mark at græsse på !!!

Hvis flere tænkte sådan ville det hele være nemmere :)
Jeg fatter ikke den panik der opstår.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-01-04 13:37

> Hvis flere tænkte sådan ville det hele være nemmere :)
> Jeg fatter ikke den panik der opstår.

Brændt barn lugter ilde! - eller hvad det nu er det gamle ordsprog siger...

Grunden til min skepsis grunder i at jeg har prøvet det før.....
Dengang internet blev moderne var jeg kunde hos en lille enthusiastisk
internetprovider ved navn Image Scandinavia - skabt og drevet af Frank
Rasmussen såmænd
Derefter solgte han butikken til nogle italienere, og Firmaet blev til
WorldOnline ...... Noget senere blev navnet ændret til Tiscali.
Jeg behøver vel ikke at sige hvad der skete med enthusiasmen og
serviceniveauet under denne proces.......:o|

Jeg håber bestemt at min skepsis bliver gjort til skamme - men inderst inde
sidder der altså en lille nagende frygt

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-01-04 13:47

On Tue, 27 Jan 2004 13:37:10 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg behøver vel ikke at sige hvad der skete med enthusiasmen og
>serviceniveauet under denne proces.......:o|

Bare lige til oplysning. Image Scandinavia blev solgt til nogen
hollændere og ikke italienere. Meget kan man kalde en hollænder, men
tror de bliver fornærmet når man kalder dem italienere.

--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-01-04 13:57

> Bare lige til oplysning. Image Scandinavia blev solgt til nogen
> hollændere og ikke italienere. Meget kan man kalde en hollænder, men
> tror de bliver fornærmet når man kalder dem italienere.

Det er rigtigt, ja - jeg glemte den hollandske mellemperiode - det var først
da italienerne købte af hollænderne, af det gik rigtigt ned ad bakke med
firmaet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JK

Dato : 27-01-04 14:01

Hej

Jeg husker nu mere tydeligt TeleFONA blive opkøbt af TDC. Efter et år blev
TeleFONA lukket og slukket og man havde valget mellem at betale mere hos
TDC eller opsige. Så ta ikke fejl af TDC de er kolde når det handler om
penge. Men det skal jo blive spændende at se hvad der sker med Mixit.

JK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-04 14:32

JK skrev:

>Jeg husker nu mere tydeligt TeleFONA blive opkøbt af TDC. Efter et år blev
>TeleFONA lukket og slukket og man havde valget mellem at betale mere hos
>TDC eller opsige.

TeleFona blev aldrig rigtig den succes man havde håbet på - derfor var
det helt logisk at det gik som det gjorde. Telmore er af en helt anden
kaliber, og det vil være dumt af TDC at "aflive" Telmore.

>Så ta ikke fejl af TDC de er kolde når det handler om
>penge.

TDC er et firma, hvor det handler om at tjene penge - ligesom de
fleste andre firmaer. Det kommer forhåbentlig ikke bag på nogen.

>Men det skal jo blive spændende at se hvad der sker med Mixit.

Ja, den har jeg også tænkt på. De to produkter (Telmore og Mixit) er
jo stort set identiske, så jeg kunne sagtens forstille mig en "fusion"
her. Hvis TDC er smarte, så vælger de Telmore som brand/mærke - det er
det der er brændt mest ind på danskernes nethinde.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Fischer

Dato : 27-01-04 14:41

> [...]
> her. Hvis TDC er smarte, så vælger de Telmore som brand/mærke
> - det er det der er brændt mest ind på danskernes nethinde.

Jeg synes nu nok der er en del forskelle mellem Mixit produkterne og
Telmore.
Mixit har jo automatisk udlandstelefoni, Mixit Regning betales bagud og
Mixit Kontant er jo nærmest et ægte taletidskort.

Men det kunne da være at Mixit blev flyttet, så vi får: Telmore Free,
Telmore Regning og Telmore Kontant.

*Fischer

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-04 17:51

On Tue, 27 Jan 2004 14:40:45 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Mixit Kontant er jo nærmest et ægte taletidskort.
>
>Men det kunne da være at Mixit blev flyttet, så vi får: Telmore Free,

Og dermed ryger en af grundene til jeg og mange andre valgte telmore:
gennemskueligheden. Gider ikke et selskab med 50 forskellige abb.typer!!

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 18:42

> Og dermed ryger en af grundene til jeg og mange andre valgte telmore:
> gennemskueligheden. Gider ikke et selskab med 50 forskellige abb.typer!!

Vent nu og se, istedet for at gå fuldstændigt i panik over at et selskab er
blevet solgt. Jeg er 99,9% sikker på, at du ikke vil opleve nogen
forandringer ved det. Både Telmore selv og TDC har også meldt ud, at det
fortsætter som hidtil - og hvorfor skulle de det, hvis de i virkeligheden
havde helt andre planer?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Per H

Dato : 27-01-04 19:24

On Tue, 27 Jan 2004 18:41:32 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev:

> [...]
>fortsætter som hidtil - og hvorfor skulle de det, hvis de i virkeligheden

der var vel også den mulighed at Frank havde stillet betingelser, ved
salget.
Men ellers må jeg sige at han er en driftig mand, der desværre har
skuffet mig en del gange ved hans salg..

Vh Per

icq 8212837

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-04 23:31

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in

> [...]
> salget.
> Men ellers må jeg sige at han er en driftig mand, der desværre
> har skuffet mig en del gange ved hans salg..

Manden er iværksætter, det han laver er at starte selskaber for så at
sælge dem. Det har da aldrig været nogen hemmelighed at Telmore
skulle sælges en dag - at det blev TDC der købte er vel blot fordi de
bød højest.

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-01-04 09:02

> der var vel også den mulighed at Frank havde stillet betingelser, ved
> salget.
> Men ellers må jeg sige at han er en driftig mand, der desværre har
> skuffet mig en del gange ved hans salg..

Vil du dermed fortælle du er så idealistisk, at du ville sige nej til flere
hundrede millioner?

Per

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-04 20:37

<Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote:

> [...]
>fortsætter som hidtil - og hvorfor skulle de det, hvis de i virkeligheden

Ingen panik her, men Mixit ligner meget Telmore, så de gør jo nok et eller
andet. Jeg håber bare ikke de piller ved telmores gennemskuelighed.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-04 23:30

"JK" <packer@ofir.dk> wrote in

> [...]
> TDC de er kolde når det handler om penge. Men det skal jo blive
> spændende at se hvad der sker med Mixit.

TeleFONA var aldrig nogen success så det er da klart de blev lukket.
Telmore navnet er i sig selv meget mere værd end TeleFONA nogensinde
blev - derfor bliver Telmore ikke lukket.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 27-01-04 23:46

> Det som bekymrer mig mest, er at Frank Rasmussen forlader selskabet.

Så kom der også en e-mail fra Telmore:

Kære kunde!

Sidste år købte TDC Mobile International en del af TELMORE. Nu har TDC
Mobile International købt resten af aktierne i TELMORE, og TELMORE
fortsætter som hidtil, sidestillet med TDC Mobil.

TELMORE vil forblive det TELMORE, du kender i dag, med en kombination af
attraktive priser og mange unikke services. Vi er glade for at knytte
bånd til TDC, hvor vi vil kunne hente spændende nye produkter.

Hele teamet vil være de samme engagerede medarbejdere, og vi vil stadig
være et attraktivt selskab, med branchens bedste kundeservice. TELMOREs
grundlægger Frank Rasmussen har valgt at forlade TELMORE, og Frank vil i
en overgangsfase stå til rådighed for TELMORE og mig.

Vi vil bygge videre på TELMOREs succes. I dag har Telmore branchens mest
tilfredse kunder, og den position vil vi bevare!

Som kunde har du noget at se frem til. TELMORE vil udvikle sig, der vil
komme flere services og du vil opleve os som det dynamiske og kvikke
internetbaserede selskab du allerede kender!

Med venlig hilsen

Allan Christiansen
Adm. direktør
TELMORE A/S