LG G5400
Fra : Kasper Lind

Dato : 26-01-04 12:09

Er der nogen der har erfaringer med LG G5400?

Med Venlig Hilsen
Kasper

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 26-01-04 21:15

"Kasper Lind" <lind_kasper@hotmail.com> skrev i melding
> Er der nogen der har erfaringer med LG G5400?
>
> Med Venlig Hilsen
> Kasper

LG G5400 er en av de beste telefonene man kan få til rundt 2500 kr. Det er
ca det den koster i norske butikker.

Den er også et meget godt kjøp, fordi det i esken medfølger bærbar
handsfree, en liten håndleddsbærerem, CD med software, ringetoner og bilder,
og datakabel.

Jeg kjøpte telefonen forrige uke, og er veldig godt fornøyd med dem.
Anbefales på det varmeste. Her er noen linker:

http://www.mobile-review.com/review/lg-g5400-en.shtml
http://www.dinside.no/php/art.php?id=97951&f=katnav
http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=5097&side=1

Dersom telefonen mottar negativ kritikk, går det mye på den utvendige
antennen og minnet. Dessuten kan den kun bruke java-programmer som er
sertifisert av LG.
Jeg kan utmerket godt leve med antennen. Telefonen måler jo mindre enn 9 cm
uten antenne. Dessuten er radiofølsomheten meget god. Den har ca 1mb ledig
minne. Med en telefon som ikke har kamera er det greit, men ikke noe hav av
plass å snakke om.

Telefonen minner mye om Samsung. LG er på full fart inn på mobilmarkedet nå.
Med modellene G5300i, G5400 og G7100 er LG for alvor blitt et merke å regne
med. Flere spennende modeller kommer.

LG lager telefoner av høy kvalitet, og ofte med et stilig design. Man
trenger ikke skamme seg over å ha med G5400 på byen.

Menyene er enkle og stort sett intuitive. Tastaturet er lett å betjene, og
det har en meget tradisjonell utforming, i positiv forstand.
Navigasjonsknappen er 5-veis. Vesnte er snarvei til profiler. Opp/ned er
snarvei til telefonboken. Høyre er snarvei til SMS/MMS og kalender. Den
midtre knappen er for å velge. Dersom man imidlertid holder den nede,
startes WAP-leseren.

Displayet er meget bra, og av typen UFB (Ultra Fine & Bright). Ikke fullt å
så bra som TFT, men det bruker mindre strøm, og det er mye bedre enn
STN-teknikken.

På siden av telefonen finnes en volumknapp. Når telefonen er lukket, brukes
denne til å tenne lyset i det utvendige lcd-displayet, samt å vise dato (det
utvendige displayet viser standard tid.) En annen knapp brukes til å starte
den innebyggede diktafonen. Med lukket deksel brukes den til å tende/slukke
for lydløs modus. Lyset i det utvendige displayet blinker hvert 10. sekund.
Man kan velge mellom 7 farger, eller at det ikke lyser.

Wapleseren er hurtig, og lett å betjene. Dessverre kan man ikke bruke
volumknappene til å scrolle hele sider med, men det er jo til å leve med.

Batteriet har ok kapasitet, maks 230t stand-by.

Kalenderen er ok. Den viser månedsvisning, og i motsetning til Samsung, kan
avtaler repeteres. Men det kan kun legges inn 20 oppføringer, noe som er
altfor lite for de som bruker kalenderen mye. Dog vil det for mange brukere
være tilstrekkelig, bare man passer på å slette gamle avtaler.

En funksjon jeg ikke har sett før: Hver gang man åpner telefonen, vil det i
displayet vise en linje med kalenderoppføringer den dagen. Dermed minnes man
på dette hele dagen, og ikke kun når alarmen lyder. Linjen forsvinner dersom
man trykker på "legg-på"-tasten.

På CD-en finnes blant annet PC-programvaren. Den er mye bedre enn
tilsvarende fra Samsung, men ikke så bra som Nokia, SE eller Siemens.
Programmene kan lastes ned fra LG også, men jeg fikk det til å fungere bedre
med programvaren på DC'en (gjelder programmet for kalender, kontakter og
memos).

Telefonen har 32-toners polyfoni, og kraftige ringetoner.
Vibrasjonsvarslingen er også kraftig.

Les mer om telefonen i testene! Du kan også besøke LGs nordiske side
www.lgenordic.com Hjemmesiden er godt utbygget, til å være en såpass
eksotisk produsent som LG tross alt er på våre kanter, i allfall her i
Norge. Har du flere spørsmål, kan du kontakte meg på mail. Da skal du bare
fjerne det som åpenbart skal fjernes fra min e-postadresse. Så skal jeg nok
forsøke å hjelpe deg.

LG - Life's Good.

Mvh

Thorolv Valentinsen