"Gratis" abb. eller taletid uden forpligte~
Fra : Bjørn S

Dato : 24-01-04 12:34

Hej gruppe,
jeg/vi har en hjemmeside hvor en af dem som skal være kontaktperson ønsker
hemmeligt nummer.
D.v.s. det har han ikke i dag, men tanken var at bruge min gamle mobil,
oprette et taletidsabb. eller lignende, opgive dette nummer på hjemmesiden,
og viderestille nummeret til hans privattelefon.
Det jeg har fundet så langt af taletidsabb. og andet tillader ikke
viderestilling til andet nummer.
Ja, da bortsæt fra TDC Mix-it, men her står der "Hvis man ikke taler for
minimum 30 kroner om måneden, bliver ens faktura rundet op til dette."
Det bliver jo så aligevel ikke helt uden abb. da det jo vil koste minimum
kr. 360 pr. år. - dog vil noget af opkaldene være "gratis" .

Der skal siges der ikke forvæntes så stor trafik på nummeret.
Nogle bud ?

--
/Bjørn
www.chookfeet.dk

Fra : Fischer

Dato : 24-01-04 12:58

> [...]
> lignende, opgive dette nummer på hjemmesiden,
> og viderestille nummeret til hans privattelefon.

Hvis der ikke forventes ret meget trafik på nummeret, tror jeg Telmore vil
være billigst. Her er der en mdl. afgift på 7,50 kr. hvis det ikke bruges
ret meget.

Hvis der er lidt mere trafik, ville jeg vælge et CBB nummer hvor I minimum
skal indsætte 100 kr. pr. halve år. Men disse penge kan så bruges til at
viderestille / tale for.

*Fischer

Fra : Bart Simpson

Dato : 24-01-04 14:52

Hej,

Det øjeblik nummeret på hjemmesiden bliver tilringet, vil der ske en
viderestilling mod 'det hemmelig nummer'... korrekt - ik'?

Den viderestilling kommer du/i jo selv til at betale for.... så det er jo
ikke nogen holdbar løsning... det vil komme til at koste jer penge hver
eneste gang der er én der ringer.

Er det et taletidsabonnement vil saldoen hurtig nærme sig et stort rundt
NUL.

mvh Bart

Fra : Bjørn S

Dato : 24-01-04 17:51

"Bart Simpson" <bart@simpson.com> skrev i en meddelelse
> Det øjeblik nummeret på hjemmesiden bliver tilringet, vil der ske en
> viderestilling mod 'det hemmelig nummer'... korrekt - ik'?

Jo, korrekt.

> [...]
> eneste gang der er én der ringer.
>
> Er det et taletidsabonnement vil saldoen hurtig nærme sig et stort rundt

Som jeg skriver, så forvæntes der ikke så stor trafik på telefonen, så
taletidskortet skal jo bruges
En viderestilling koster jo det samme som et opkald til en fastnet-telefon
fra mobilen.

--
/Bjørn
www.chookfeet.dk

Fra : Johnny

Dato : 24-01-04 16:21

Bjørn S wrote:
> [...]
> kr. 360 pr. år. - dog vil noget af opkaldene være "gratis" .
>
> Der skal siges der ikke forvæntes så stor trafik på nummeret.

Jeg syntes lige, at du skal læse denne side - FØR du overvejer taletid!
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4524&sid=1

Må jeg foreslå et SONOFON debilos abonnement til kr. 29,- pr. måned?
Altid "tanket op" og billig at viderestille hvis der skal viderestilles
mere end nogle få minutter hver måned.

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Fischer

Dato : 24-01-04 19:41

> Jeg syntes lige, at du skal læse denne side - FØR du
> overvejer taletid!
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4524&sid=1

FYI: Den artikel passer ikke!
Det koster IKKE ekstra 50 øre hos CBB.
Stort set alle andre steder end Sonofon koster viderestilling til andet end
telefonsvareren normal minuttakst.

> Må jeg foreslå et SONOFON debilos abonnement
> til kr. 29,- pr. måned?
> Altid "tanket op" og billig at viderestille hvis der skal
> viderestilles mere end nogle få minutter hver måned.

Jeg synes du bliver lidt "sneblind" i forsøget på at proppe et Sonofon
abonnement ned i halsen på Bjørn.

"Mere end nogle få minutter hver måned". Tjaaa, Bjørn skriver jo netop at
det ikke skal bruges ret meget.
Men hvad er "nogle få minutter"? 5 minutter? 30 minutter?

Lad os tage en lille regnetime:

5 minutter:
Telmore - 5*0,85 + 7,50 = 11,75 kr. pr. måned.
CBB - 5*0,99 = 4,95 kr. pr. måned. Der skal dog indbetales min. 16,70 kr. i
snit.
Debillos - 5*0,70 + 29 = 32,50 kr. pr. måned.

30 minutter:
Telmore - 30*0,85 = 25,50 kr. pr. måned.
CBB - 30*0,99 = 29,70 kr. pr. måned.
Debillos - 30*0,70 + 29 = 50 kr. pr. måned.

Break even for hvornår Debillos er billigere end Telmore er 193 minutter om
måneden!
(Alt dette er uden opkaldsafgifter).

*Fischer

Fra : Johnny

Dato : 24-01-04 21:14

Fischer wrote:

> [...]
>

> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.

Jeg er skam ikke sneblind, men Bjørn var bare ikke så specifik

Nogle få minutter er for nogle 5 min om måneden for andre 5 minutter om
dagen.

Fra : Per J

Dato : 25-01-04 18:55

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse