Problem med S55 og e-mail via GPRS :(
Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-01-04 16:06

Jeg har et problem med min S55 og e-mail via GPRS.

Jeg har sat GPRS op og fået WAP GPRS til at virke.

Så har jeg sat en e-mail bruger op og konfiguret en TDC EMAIL GPRS
profil hvor APN står til 'internet' i stedet for 'wap'. Denne Operatør
har jeg så valgt at min e-mail adgangsprofil skal bruge og jeg har
gemt. Brugernavn og adgangskode er tomt, som beskrevet på TDC's side.

Når jeg forsøger at Aktivere min e-mail adgangsprofil, så får jeg med
det samme at vide at "Kontodata er ikke indstillet!" - inden den
overhovedet forsøger at forbinde. Lidt ligesom om at den mener at jeg
ikke har udfyldt alle de nødvendige felter. Det er jeg nu ret sikker
på at jeg har gjort:
* I Brugeropsætning er der værdier i alle felter
* I Mail-opsætning er der værdier i alle felter, på nær POP3-server
feltet.

(da jeg har valgt at den skal bruge IMAP4 og ikke POP3, er der vel
ingen grund til at udfylde POP3-server feltet?).

Hvis i har oplevet noget lignende og har en løsning, vil jeg meget
gerne have den :)

På forhånd tak for jeres forslag
Mvh.
Flemming

Fra : Dennis Risvad Nielse~

Dato : 21-01-04 17:49

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> (da jeg har valgt at den skal bruge IMAP4 og ikke POP3, er der vel
> ingen grund til at udfylde POP3-server feltet?).

Jeg havde samme problem indtil jeg også skrev servernavnet ind i
POP3-serverfeltet. Det virker ikke logisk, men så virker det!

-Dennis

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-01-04 19:25

"Dennis Risvad Nielsen" <bambi@get2net.dk> wrote in

> Jeg havde samme problem indtil jeg også skrev servernavnet ind i
> POP3-serverfeltet. Det virker ikke logisk, men så virker det!

Hæ!
du har ret - nu kører det.... hmm, har mails i min indbakke der er over 1
år gamle. Skal den absolut hente dem alle? Kan man ikke sige til telefonen
at den kun må hente ulæste, eller kun hente 50 mailheaders nogen steder?

Mvh.
Flemming

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 21-01-04 22:45

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> writes:
> [...]
>telefonen
>at den kun må hente ulæste, eller kun hente 50 mailheaders nogen steder?

Nej, desværre ikke. S55'eren henter desuden ikke mails, der er "for
store", hvad det så end betyder - disse fremgår heller ikke med
header-info, desværre.

Mange hilsner

Kasper Hyllested