HJÆLP, hvordan får jeg "USB-2-IrDa" til ~
Fra : Nielsen

Dato : 20-01-04 23:27

Jeg har købt et "USB-2-IrDa" fra cellshoppen.dk, men kan ikke få det
til at virke.
Jeg har installeret den ved hjælp af "Tilføj ny hartware".
Under filhåndtering står der at det virker, men Pc'en kan ikke finde
mobilen.
Jeg har en Alcatel 735.Jeg har sat mobilen til infrarød.
Der er to lamper på den infrarøde, den ene lyser rød hele tiden den
anden blinker blå, hvis det er til en hjælp.
Håber nogle kan hjælpe mig.

Fra : Johnny

Dato : 21-01-04 08:07

"Nielsen" <lijema3@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt et "USB-2-IrDa" fra cellshoppen.dk, men kan ikke få det
> til at virke.
> Håber nogle kan hjælpe mig.

Prøv denne vejledning fra Cellshoppen's Support.

CellShoppen.dk - USB-IrDAProblemer med USB-IrDa under Windows ?
Vil telefonen ikke holde forbindelsen, når du bruger USB-IrDa'en under
Windows XP / 2000 / 98
Ret følgende !!

Win98/Me
1. Åben kontrol-panel
2. Dobbelt-klik på netværks-ikonet
3. Dobbelt-kilk på USB-IrDA Adapter
4. Klik på fanebladet "advanceret".
5. Marker Infrared Transceiver Type og vælg "En af de typer der er" i din
højre side af vinduet. Det kan
variere fra pc til pc hvilken type den kører bedst med. Hvis den stadig
ikke kør stabilt prøv der at
sænke hastigheden.
6. Tryk OK, og genstart computeren

Win2K/XP
1. Dobblet-klik på ikonet "Sikker fjernelse af hardware"
( Ligger i bunden af dit skærmbillede / desktop ).
2. Klik på SigmaTel USB-IrDA-dongle
3. Klik på knappen for egenskaber
[...]
6. Tryk OK, og genstart computern-

- Installer de nyeste Windows updates her Kun til Win2k:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/critical/q252795/default.asp

http://download.microsoft.com/download/win2000platform/Patch/Q252795/NT5/DA/Q252795_W2k_sp3_x86_da.exe