unlock kode fra sonofon
Fra : Michael Frandsen

Dato : 20-01-04 14:27

jeg er den lykkelige ejer at 2 Sony Ericsson T68i telefoner (en til hver i
husstanden) og nu kunne jeg godt tænke mig at høre om jeg er den eneste som
har Problemer med at få min Unlock kode fra Sonofon.
den 24/10/2003 sendte jeg en mail til Sonofons kundeservice for da var mine
telefoner lige blevet 6 mdr. og de skulle derfor låses op den 1/11 får jeg
flg svar pr mail
Tak for din e-mail.

Vi har desværre ikke din kode i databasen. Jeg har derfor bestilt den til
dig og du vil modtage den på mail en af de nærmeste dage.

den 18/11 sender jeg endnu en mail for at rykke for min e koder og får flg
svar (jeg havde selvfølgelig vedhæftet første mail

tak for din e-mail.

SONOFON KundeService har nu modtaget din e-mail. Vi vil behandle din
henvendelse hurtigst muligt

og siden har jeg intet hørt.

mon ikke de skulle lukke deres kundeserevice da de jo åbenbart ikke ved hvad
ordet service mener.

jeg begynder i hverttilfælde mere og mere at tænke i andre selskaber

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 14:30

Hejsa!

Har du prøvet at ringe til 80295050 og taste IMEI!?

Helmut Lotti

Fra : Michael Frandsen

Dato : 20-01-04 15:43

det har jeg ikke for det nummer har jeg aldrig haft altså 80 nummeret

Fra : Michael Frandsen

Dato : 20-01-04 15:50

det tog jo ca 2 minutter og hvorfor skal man så alt det bøvl igennem hos
Sonofon hvergang man skal låse en telefon op, de kunne jo bare opgive
nummeret, evt på kontrakten som man jo skal underskrive

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 15:49

> [...]
> Sonofon hvergang man skal låse en telefon op, de kunne jo bare opgive
> nummeret, evt på kontrakten som man jo skal underskrive

Det er vel et spørgsmål om at beholde kunden i eget netværk så længe som
muligt!

Helmut Lotti

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:47

> det tog jo ca 2 minutter og hvorfor skal man så alt det bøvl igennem hos
> Sonofon hvergang man skal låse en telefon op, de kunne jo bare opgive
> nummeret, evt på kontrakten som man jo skal underskrive

Gør det nu ikke værre end det er. Jeg siger ikke, at der ikke er sket en
fejl fra SONOFON's side eller lignende - men i opsigelsesbrevet bliver der
jo netop oplyst, at du kan ringe på det nummer og få koden til din telefon.

Jeg ved så desværre også, at der har været problemer med koder til nogen
SonyEricsson-telefoner (pga. fejl fra SE's side vel at mærke), hvorfor SE
har været nød til at sende dem med post til SONOFON, som så igen har været
nød til at sende koden med post til kunden. Dette tager normalt en uge - men
tilsyneladende er noget glippet ved din bestilling af koden.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Mr.unlock Aså 9340

Dato : 20-01-04 18:05

Jeppe.... der er efterhånden utrolig MANGE sonofanden kunder der har
problemer, uvis af hvilken grund, måske fordi sonofanden IKKE ofrer det der
skal til for at både få en ordentlig dækning ...også udenfor byerne, samt
kundeservicen kan der efterhånden ikke længere klages over, for der er
ingen.
EL.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 18:19

> [...]
> skal til for at både få en ordentlig dækning ...også udenfor byerne, samt
> kundeservicen kan der efterhånden ikke længere klages over, for der er

Har du da ringet til kundeservicen for nyligt? Tror efterhånden det er en af
Danmark's bedste kundeservices, specielt angående ventetid.

Nu vil jeg ikke afvise, at jeg måske let virker lidt "farvet", eftersom jeg
arbejder hos SONOFON, men forsøger så vidt muligt altid at være objektiv når
jeg skriver eller hjælper folk her i gruppen. Jeg må nok sige, at næsten
alle der ringer til vores kundeservice med problemer er selvforskyldte
problemer (oftest betaling). Dermed ikke sagt, at der aldrig sker fejl - det
gør der i ethvert selskab - men jeg tror ikke, at SONOFON procentmæssigt
ligger højere end sine konkurrenter på dette punkt.

Desuden har SONOFON dækning i præcis samme områder af Danmark som f.eks. TDC
har - de eneste steder ikke er optimal dækning er i yderområderne. Dette er
der faktisk ingen operatører der har. Det skyldes, at de lave befolkningstal
i yderområderne simpelthen ikke retfærdiggører opsættelsen af en ny mast -
rent økonomisk.

Fra : Michael Frandsen

Dato : 20-01-04 20:03

nu har jeg jo ikke opsagt mit abn hos sonofon og derfor har jeg heller ikke
fået telefonnummeret hvorved jeg kunne få min unlock kode på. grunden til at
jeg ville have mine telefoner låst op var fordi at mine små nevøer skulle
have haft dem lånt med taletidskort fra en anden udbyder, men det måtte vi
jo droppe da det ikke kunne lade sig gøre at få telefonen låst op. en anden
grund er selfølgelig også at hvis jeg en dag skal af med den, er det nemmere
at sælge en telefon som er låst op.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 20:30

On Tue, 20 Jan 2004 18:18:53 +0100, Jeppe Vestergaard wrote:

> [...]
> i yderområderne simpelthen ikke retfærdiggører opsættelsen af en ny mast -

Har du nogensinde været i Rødding med din sonofon mobilos?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Johnny

Dato : 20-01-04 21:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Har du nogensinde været i Rødding med din sonofon mobilos?

Rødding i Nordjylland eller i Sønderjylland?

I Rødding (Sønderjylland) var der hvertfald god dækning sidst jeg var
der - lige med undtagelse i et lille område nordøst for byen på vejen
mod Skodborg... Der røg forbindelsen lige én km eller to.

Og i Rødding (øst for Skive) er der i hvert fald god dækning i.flg.
SONOFONs dækningskort.

Og når alt dette mudderkastning er forbi, så kan jeg lige indskyde at
SONOFON i år opsætter mere end 300 masterover hele landet. Når året er
omme så vil SONOFONs dækning *mindst* være på højde med TDCs - måske
endda bedre visse steder.

Se evt.
http://www.sonofon.dk/om_sonofon/presse/vis_artikel.asp?ID=1338&area=nyheder&Lang=DK

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 22:13

On Tue, 20 Jan 2004 21:31:42 +0100, Johnny wrote:

> [...]

> der - lige med undtagelse i et lille område nordøst for byen på vejen
> mod Skodborg... Der røg forbindelsen lige én km eller to.

Med Sonofon? Så er der kommet ekstra mast op...

> [...]
> SONOFON i år opsætter mere end 300 masterover hele landet. Når året er
> omme så vil SONOFONs dækning *mindst* være på højde med TDCs - måske

Jeg mudderkaster ikke hvis det er mig du tænker på...

Jeg mener bare, SOnofon har i årevis påstået der var fin fin dækning i
Rødding og det på trods af at ingen af byens beboere kunne få Sonofon
dækning... "Jamen vi kan se på computeren at den er fin!" flot Sonofon
når nu 3000 mennesker oplever den er megaringe så pis da på hvad den
computer siger og få sat den mast op.

Og nej, jeg bor ikke i Rødding, men i Kolding - har bare arbejdet i
Rødding hvor der gang på gang kom klage over Sonofon.

Fra : Johnny

Dato : 20-01-04 23:05

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Og nej, jeg bor ikke i Rødding, men i Kolding - har bare arbejdet i
> Rødding hvor der gang på gang kom klage over Sonofon.

Tja, det kender jeg så ikke så meget til - jeg har bare været en kort
tur i byen. Hvis man ser på SONOFONs dækningskort, så kan man se at der
er en mast lige uden for byen. Check selv - de mest mørke-blå farver
området.

Lige til din kommentar omkring computeren, så er det min erfaring af
SONOFONs "computerkort" er meget nøjagtig. Specielt hvis man har prøvet
at sammenligne Oranges dækning med deres officielle "computerkort". Det
er i hvertfald min erfaring.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 23:22

On Tue, 20 Jan 2004 23:05:25 +0100, Johnny wrote:

> [...]
> tur i byen. Hvis man ser på SONOFONs dækningskort, så kan man se at der
> er en mast lige uden for byen. Check selv - de mest mørke-blå farver

De dækningskort er meget taknemmelige. De viser ikke altid sandheden.

Det ved _jeg_ så intet om

Fra : Johnny

Dato : 21-01-04 00:17

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det ved _jeg_ så intet om

Nej, men det gør jeg Jeg havde et Orange abonnement (indtil for
nyelig), og jeg havde checket deres dækningskort - alligevel havde jeg
ingen dækning. Og så gik der ligesom lidt hobby-sport i det. Så jeg har
de sidste 2 år checket, sammenlignet og afprøvet i praksis. Altså lavet
mine egne målinger med min telefon kontra den dækning som Orange og
SONOFON viser på deres dækningskort.

Orange og SONOFON har i mit lokalområde stort set GSM sendere i de samme
områder. Alligevel så vises dækningen helt forskelligt på
dækningskortene. Orange overdriver mildest talt deres dækning.

I mit lokalområde er der flere steder hvor SONOFONs kort viser ingen
eller ringe dækning, mens Orange viser god dækning. Men i praksis, så
holder Oranges dækningskort ikke vand. Sendere placeret sammested =
forskellig dækning. Nej vel! Der er helt klart noget galt. Og nej, det
er ikke fordi SONOFON bruger DCS1800 master - der bruges GSM900 master i
området af både Orange og SONOFON.

Oversat til dansk: Sendere placeret samme steder og forskellig angivelse
af dækning på dækningskort. Det giver ingen mening! Når jeg så har
bevæget mig rund i området, så har jeg tit checket min telefon, når jeg
har været i et område, hvor jeg ud fra SONOFONs dækningskort har set, at
dækningen var lav. Orange angiver områderne som dækket, men i praksis så
har de ekstrem dårlig dækning. Ergo SONOFONs dækningskort er meget
præcist og viser er korrekt billed af virkeligheden - det samme kan
bestemt ikke siges om Oranges dækningskort.

Du kan evt. selv checke dækningskortene. I mit område (Holstebro
området) viser Orange at de dækker området nordvest for Holstebro. Sjovt
nok så har de ingen sendere i nærheden, men dækker alligevel området
i.flg. deres dækningskort. Det gør de ikke! SONOFON dækker heller ikke
området særligt godt, hvilket er grunden til at der nu kommer en ny
SONOFON mast op i området. Sjovt nok så er senderne fra SONOFON og
Orange placeret de samme steder og dækningen angives forskelligt.

Feldborg (øst for Holstebro) er i.flg. Orange dækket. Det er byen ikke!
Både SONOFON og Orange har sendere i Haderup (nord for Feldborg). I.flg.
Orange så kan denne sender åbenbart nå Feldborg. I.flg. SONOFON så kan
senderen ikke når Feldborg. Igen er SONOFONs kort præcist. Feldborg er
totalt omgivet af skov, som GSM signalerne ikke kan trænge igennem.

Mine forældres by (som ligger i et hul i landskabet omgivet af skov) er
dækket i.flg. Oranges dækningskort... Igen Nej! SONOFON og Orange har
igen sendere placeret i samme område og SONOFON viser dårlig dækning i
området... Sandhed.

Min dybt uvidenskabelig undersøgelse konkluderer, at Oranges
dækningskort ikke er noget værd; SONOFONs derimod skildre virkeligheden
på godt og ondt. Det virker simpelthen som om, at Oranges kort ikke
tager højde for ændringer i landskab (bakker, træer osv.)

Anyway så er alt dette spørgsmål omkring dækning i mit lokalområde snart
fortid - i hverfald hos SONOFON. Der bliver nemlig opsat en hel del
ekstra sendere i mit område i 2004

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-01-04 08:22

On Wed, 21 Jan 2004 00:16:48 +0100, Johnny wrote:

> Anyway så er alt dette spørgsmål omkring dækning i mit lokalområde snart
> fortid - i hverfald hos SONOFON. Der bliver nemlig opsat en hel del
> ekstra sendere i mit område i 2004

Ja de udvider jo hele tiden, så det kan kun blive bedre, selvom det
allerede _er_ godt.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 20:29

> [...]
> dækning... "Jamen vi kan se på computeren at den er fin!" flot Sonofon
> når nu 3000 mennesker oplever den er megaringe så pis da på hvad den

Må tilstå, at jeg har oplevet dette før. Desværre har vi i kundeservice ikke
mange andre muligheder, end at tjekke vores dækningskort.

Der er faste planer for hvor og hvornår der skal opsættes master - men
desværre er det ikke noget vi har indflydelse på. Det skal gøre dækningen
bedre for ret mange mennesker før der bliver foretaget nye opsætninger af
master - simpelthen på grund af prisen.