En lille historie om bestilling af NetExpr~
Fra : boble

Dato : 23-04-01 16:04

Hey

For knap en uge siden fandt jeg ud af på teledanmarks hjemmeside at jeg
kunne få adsl 1. juni.

Så jeg lettede røret og bestilte det hos NetExpress's kundeservice (80808031
var det vist).
Så spurgte damen om jeg ville have konverteret ISDN tilbage samtidig til
analog telefon, og det svarede jeg så ja til (da grunden til isdn var
internet). "Hvad skulle det så koste" spurgte jeg. "ingenting" svarede
damen. Så sagde jeg ja tak til tilbage-konvertering.

I dag ville jeg lige checke om de nu havde gemt min bestilling (for jeg har
nu læst mange gange deres ordrer på mystisk vis bliver borte). Og sørme så
om min ikke også var væk, så jeg bestilte en gang til, og spurgte til
hvordan det kunne gå til min bestilling var væk. Det kunne hun ikke
forklare. Hun spurgte også om jeg ville have konverteret tilbage til analog
telefon, som jeg sagde jatak til. "Det vil koste dig 400 og noget". Nå. Så
fortalte jeg hende ang. min første bestilling hvor det var gratis. "Det
koster altså" snakkede hun om og nævnte at teknikeren skulle ned på
centralen og lave noget.

OK, men det var så det (jeg beholder ISDN), jeg fik bestilt mit adsl igen,
og forventer et brev fra teledanmark i løbet af 3 uger, og hvis alt går vel
med at de tester min telefonlinie er OK (til adsl) skulle jeg få brev ca 2
uger efter igen ang teknikerbesøg.

mvh boble

PS. Jeg checker lige igen næste uge om min ordre er væk

Fra : boble

Dato : 23-04-01 16:07

hov den skulle have havnet i ris+ros gruppen

Fra : Andreas Warberg

Dato : 23-04-01 16:16

"boble" <smileyco@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fortalte jeg hende ang. min første bestilling hvor det var gratis. "Det
> koster altså" snakkede hun om og nævnte at teknikeren skulle ned på

Hej Boble,

Det er vist noget med, at TDC ikke lægger ordrer fra tlf numre, hvis
centraler endnu ikke er klar endnu, i "køen" før den virkelig er klar. Har
oplevet noget lignende.
Snakkede med en TDC dame der sagde, at man normalt slet ikke kunne bestille
adsl hvis ikke ens central allerede var adsl klar.

Mht. datoen for hvornår din central er klar, skal du ikke tage det som den
endegyldige sandhed. Min central (73429179) skulle have været opgraderet d.
1. maj, men det er nu udskudt til 1. september... go figure! Lad derfor være
med at få ændret alt for meget på din nuværende opsætning, før du er sikker.

Det var det hele!
Mvh. Andreas Warberg

Fra : Michael Andersen

Dato : 25-04-01 09:59

<rå-snippet

> Snakkede med en TDC dame der sagde, at man normalt slet ikke kunne
bestille
> adsl hvis ikke ens central allerede var adsl klar.

<snip>

Dertil kan jeg kun sakse den besked ind, som TDC selv giver, når man laver
et central check :

Der kommer ADSL på Centralen
Der vil komme ADSL til dit lokalområde ca. den 10. måned 2001.
Vi kan tage imod din ordre 3 måneder før denne dato

Med venlig hilsen
Michael Clay Andersen

--
Real Cars ?
check out http://www.roadrebel.dk

Fra : Andreas Warberg

Dato : 25-04-01 18:57

"Michael Andersen" <m_c_a@hotmail.com> wrote in message
> bestille
> Dertil kan jeg kun sakse den besked ind, som TDC selv giver, når man laver
> et central check :
<snip>
> Vi kan tage imod din ordre 3 måneder før denne dato

Ja, jeg har set det. De er vist ikke helt enige derinde ;)

Hilsen Andreas

Fra : Mads Berg

Dato : 28-04-01 22:27

Det samme sket for mig. Jeg har kun dårlige erfaringer med Netexpress og
ISDN.

Fra : tan

Dato : 28-04-01 23:55

Det lyder trist!
Jeg har idag fået på skrift fra Tele Danmark, at hvis jeg oprettede bredbånd
samtidigt, så ville det koste mig 0,- kr at konvertere fra ISDN til PSTN.

Fra : Berg Hansen

Dato : 29-04-01 12:13

Det har jeg også fået, men først efter at jeg ringede rundt til 117 folk hos
TDC.