Mobil-spam
Fra : Bo M. Havmand

Dato : 18-01-04 09:59

Hej i gruppen!

Jeg har et STORT problem.
På min telefon modtager jeg ca. 40 SMS'er om dagen.
En af de mange beskeder lyder som følger.
"F:<mobil@stofanet.dk> S. - (DJ)"
Afsenderen er 1010

Det kunne godt minde om noget SMS-Forward, men det er jeg IKKE
tilkoblet!

En anden version er.
"F:<Mobil@stofanet.dk> S. - Undelivered message to
hwpzpbh@america.comMessage follows:(DJ)"

Er der en venlig sjæl (eller flere), som kunne hjælpe mig med, hvad det
er, hvem der sender dem og hvordan fanden jeg får det stoppet?

Ps. Jeg har ingen intention om at skifte nummer!

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 11:57

> [...]
>
> Er der en venlig sjæl (eller flere), som kunne hjælpe mig med, hvad det
> er, hvem der sender dem og hvordan fanden jeg får det stoppet?

Umiddelbart lyder det noget mystisk. Det er ikke muligt at blokere for
indkommende beskeder fra ét bestemt telefonnummer. 1010-nummeret tilhører
Telia (hvis ikke jeg husker meget galt), og bliver brugt til deres services.
Prøv at kontakte dem - kan være det er et problem i deres system.

Hvilken udbyder har du?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 11:58

> [...]
>
> Er der en venlig sjæl (eller flere), som kunne hjælpe mig med, hvad det
> er, hvem der sender dem og hvordan fanden jeg får det stoppet?

Fandt lige dette her:
http://mobistar.dk/tipsogtricks.asp
Ser ud til at det er noget i den retning der eventuelt kan være galt.

Fra : Agemam

Dato : 18-01-04 12:14

Hej Jeppe

Det jeg vil spørge om, har intet med dette emne at gøre. Jeg prøvede det
link du havde returneret til Bo M. Havmand og spændt gik jeg jo ind på
siden. Der fandt jeg nogle oplysninger for at kunne sende til mobiltelefoner
via Email og omvendt. Men jeg kan ike helt få det til at virke.

Jeg har en N6610 og CBB mobil abonnement, og jeg mener helt bestemt at CBB
kører på Sonofon's net ! Jeg brugte derfor den beskrivelse, hvis man nu
anvendet Sonofon, men jeg fik en mail tilbage med ukendt Host
(note.sonofon.dk)

Mit spørgsmål er så, bruger CBB Sonofon, ved du det eller andre ??

Mvh

Agemam

Fra : Jensb

Dato : 18-01-04 12:28

"Agemam" <agemam_nospam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mobiltelefoner
> via Email og omvendt. Men jeg kan ike helt få det til at virke.

Man kan ikke længere sende E-mail til mobiltelefoner, udbyderne har lukket
denne service for lang tid siden (kan ikke huske om der stadig er en enkelt
af udbyderne hvor det stadig er muligt... Men alle de andre har ihvertfald
lukket)

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 12:40

> [...]
enkelt
> af udbyderne hvor det stadig er muligt... Men alle de andre har ihvertfald

Alle udbyderne lukkede servicen i fællesskab, da den var for dyr at have
rent driftsmæssigt. Det var i den forbindelse, at jeg tænkte, at der måske
er gået noget galt mht. Bo's telefonnummer. Evt. en person der har forsøgt
at sende en mail til hans mobilnummer, og mailen er så er blevet hængene i
systemet - eller den anden vej rundt, at Bo har forsøgt at maile fra hans
telefon, og nu bliver han ved med at modtage beskeder om, at den ikke kan
afleveres - da systemet er lukket ned.

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-01-04 13:01

"Agemam" <agemam_nospam@ofir.dk> wrote:

> Mit spørgsmål er så, bruger CBB Sonofon, ved du det eller andre ??

Kun Telia bruger det endnu.

Desuden har TDC en meget kluntet service ved navn Besked-Robot, hvor
du har mulighed for at opsætte mailforwarding til en bestemt
mobiltelefon. Det kræver et telefonabonnement hos TDC, men ikke
nødvendigvis et TDC-mobilabonnement. Dvs. at man faktisk kan knytte
besked-robot til sit fastnetnummer og derefter få forwardet sine mails
til en mobiltelefon hos en anden udbyder.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Cox

Dato : 18-01-04 13:29

On Sun, 18 Jan 2004 08:59:13 +0000 (UTC), Bo M. Havmand wrote:

> [...]
> "F:<mobil@stofanet.dk> S. - (DJ)"
> Afsenderen er 1010
>
> Det kunne godt minde om noget SMS-Forward, men det er jeg IKKE

Det lyder ganske rigtigt som sms-forward. Hvis det ikke er dig selv der har
tilmeldt dig servicen kunne det måske tænkes at en anden Stofanet-kunde ved
en fejl har indtastet dit nummer i sin email-opsætning. Eller måske har dit
nummer tidligere tilhørt en sådan kunde som så ikke har fået slettet/rettet
sin opsætning ved abonnementets opsigelse.

Prøv at kontakte Stofanets support på 7564 1734 eller support@stofa.dk - de
burde vel kunne kigge nærmere på sagen...

TC

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 18-01-04 21:20

Til alle flinke mennesker, som har brugt tid på at hjælpe mig - samt
andre.

Jeg har TelMore, og har haft nummeret i 3 år. Min Fader har et lignende
problem, men han modtager ikke lige så mange Spams.
Jeg har StofaNet og har tidligere været tilkoblet, men de lukkede
SMS-servicen ned for et lille års tid siden.
Jeg har ikke forsøgt at besvare Spamen pr. telefon, men jeg benyttede en
specielt oprettet JunkMail til forsøg af besvarelse af denne
Spam-"service".
Der var et lille udslag i nogle timer, men det startede herefter igen -
Jeg havde nu heller ikke forventet nogen effekt, men prøves - Det skulle
det!
At kontakte Stofa A/S var ikke nogen dårlig idé - jeg skal alligevel
ha' fat i Dem.
Måske skulle man også lige kaste udbydderen af 1010 en mail eller tage
telefonisk kontakt, og forklare problemet. - De må kunne se, hvad der
forgår (-:
Hvor er det egentligt muligt at finde udbydderen af 1010??? -
MobilStar.dk oplyser, som jeg ser det, den modsatte service.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Cox

Dato : 18-01-04 23:24

On Sun, 18 Jan 2004 20:19:44 +0000 (UTC), Bo M. Havmand wrote:

> [...]
> Hvor er det egentligt muligt at finde udbydderen af 1010??? -
> MobilStar.dk oplyser, som jeg ser det, den modsatte service.

1010 tilhører Telia. Det er i hvert fald det nummer der skal sendes til,
hvis man som Telia-abonnent vil sende sms til en emailadresse.

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 19-01-04 23:16

Tak til alle!

Det ser ud til at problemet har løst sig selv - var nok bare en mail
sendt til min mobil.
Jeg har idag KUN modtaget én besked...

MVH
Havmand