Intel EtherExpress Pro/100+ WOL ?
Fra : izy

Dato : 23-04-01 15:55

Dav..

Jeg har lige bestilt et Intel EtherExpress Pro/100+ WOL netværkskort. Jeg
skal lige spørge om det var et godt køb hvis jeg skal bruge det til LAN
parties og masser af spil og ADSL. En masse file transfering ;)

Er det et godt kort jeg har har bestilt ellre er det ikke de 400,- værd ?

Takker for hjælpen..

--
izy
izy@city.dk

Fra : Eivind Olsen

Dato : 23-04-01 16:04

fint kort

Eivind

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-04-01 19:26

Efter min mening, er det ikke specielt godt - så hellere give de penge
(vidst omkring 100 kr) ekstra, og så få et 3com 10/100 PCI.

Jeppe Vestergaard

Fra : izy

Dato : 23-04-01 21:25

"Jeppe Vestergaard" <Jeppev@hotmail.com> wrote in message

> Efter min mening, er det ikke specielt godt - så hellere give de penge
> (vidst omkring 100 kr) ekstra, og så få et 3com 10/100 PCI.

Hmm.. præcis hvilken model foreslår du og har du et link til den ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Martin Lund Hansen

Dato : 23-04-01 21:29

> Hmm.. præcis hvilken model foreslår du og har du et link til den ?
>
> --

Hvis det skal være 3Com er 905C ( også kaldet Fast Etherlink XL ) et
udemærket kort....koster vist omkring 4-500.- kr

MVH
Martin

Fra : izy

Dato : 23-04-01 21:57

"Martin Lund Hansen" <mulleman@worldonline.dk> wrote in message

> Hvis det skal være 3Com er 905C ( også kaldet Fast Etherlink XL ) et
> udemærket kort....koster vist omkring 4-500.- kr

Okay.. har bestilt et 3C905C-TX-M

Det blev 500,- med efterkrav og levering. 36,- dyre end Intel kortet.

Så nu må jeg jo stole på dig når du siger at det er et godt kort ;))

--
izy
izy@city.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-01 13:29

On Mon, 23 Apr 2001 20:26:25 +0200, "Jeppe Vestergaard"
<Jeppev@hotmail.com> wrote:

> Efter min mening, er det ikke specielt godt - så hellere give de penge
> (vidst omkring 100 kr) ekstra, og så få et 3com 10/100 PCI.

Hvad bygger du det på?

-A

Fra : TheHarvester

Dato : 25-04-01 15:10

"Jeppe Vestergaard" <Jeppev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Efter min mening, er det ikke specielt godt - så hellere give de penge
> (vidst omkring 100 kr) ekstra, og så få et 3com 10/100 PCI.

Hold dig langt væk fra 3com's 905 serie, De har haft en hel del bøvl med
drivere hvis du kører med span-tree enabled på switchene (fx cisco)

Men det Intelkort du har er MAX...

--
Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk

Webmaster at www.TeamHM.dk
soon also www.HøstMode.com

Fra : Martin Lund Hansen

Dato : 23-04-01 21:23

Min mening:

OK kort....ville foretrække det frem for 3Com

MVH
Martin

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-04-01 21:54

izy wrote:

> Jeg har lige bestilt et Intel EtherExpress Pro/100+ WOL netværkskort. Jeg
> skal lige spørge om det var et godt køb hvis jeg skal bruge det til LAN
> parties og masser af spil og ADSL. En masse file transfering ;)

Primært ud fra hvad jeg har læst her i gruppen, ville jeg foretrække Intel
frem for et 3Com kort. Alternativt ville jeg kigge efter en billig mærkevare
som f.eks. D-Link eller Kingston.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-04-01 22:24

Hej Jonathan Stein <jstein@image.dk>

> Primært ud fra hvad jeg har læst her i gruppen, ville jeg foretrække Intel
>frem for et 3Com kort. Alternativt ville jeg kigge efter en billig mærkevare
>som f.eks. D-Link eller Kingston.

Efterhånden har jeg vel set lige så mange Intel kort som jeg har set
3Com. Subjektivt har jeg set flere (mystiske) fejl med 3Com end med
Intel, driverne er bedre (hvem har ikke haft sjov med 3Com's skiftende
hw-revisioner) og de performer (marginalt) bedre.

Dermed ikke sagt at 3Com er noget skidt, vi har trods alt haft (og har
fortsat) et stort antal af dem, og de fleste fungerer skam fint.
Rimeligvis skal også siges at jeg kun har prøvet 3Com's 'desktop'
nics, dvs. 3x905 og 3c905.

Det eneste problem jeg har haft med Intel er at de første
driver-versioner af nic teaming (ether-channel etc.) var ustabile og
at drivere til de embeddede kort (på mainboards) ikke var kompatible
med Intel Pro (hvilket jo ikke er en fejl, men stadig generende hvis
man forventer andet).

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-01 13:29

On Mon, 23 Apr 2001 16:54:31 +0200, "izy" <izy@city.dk> wrote:

> Jeg har lige bestilt et Intel EtherExpress Pro/100+ WOL netværkskort. Jeg
> skal lige spørge om det var et godt køb hvis jeg skal bruge det til LAN
> parties og masser af spil og ADSL. En masse file transfering ;)

Jeg har flere (dårlige) erfaringer med (dårlige) NICs end jeg kan
lige at tænke på. 3Com og diverse no-name ting står for langt de
fleste af dem. (Retfærdigvis skal det siges, at 3Com har været
meget ringere end de er nu).

Intel PRO/100 er IMO langt det bedste client NIC på markedet.

-A

Fra : izy

Dato : 24-04-01 15:08

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
> meget ringere end de er nu).
>
> Intel PRO/100 er IMO langt det bedste client NIC på markedet.

Har du prøvet præcis denne model: 3C905C-TX-M ?

Kig her for dens specs:

http://www.3com.com/products/html/detail.html?tab=features&sku=3C905C-TX-M&p
athtype=support

Det er vel et ok kort ik?

Eller vil du påstår at Intel yder 500% gange bedre ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-01 15:23

On Tue, 24 Apr 2001 16:07:50 +0200, in dk.edb.netvaerk you wrote:

> Har du prøvet præcis denne model: 3C905C-TX-M ?

Ja. Både 905B og 905C er markant bedre end 905. (Men 905 var dog
også IMO fuldstændig ubrugeligt). 905C er såmænd sikkert et ud-
mærket kort.

> Det er vel et ok kort ik?

Ja, hvis man ikke har noget imod 3Coms ret dårlige track record.
Personligt er jeg færdig med 3Com.

> Eller vil du påstår at Intel yder 500% gange bedre ?

Nej. Jeg har aldrig sagt, at Intel skulle yde 500% bedre. Men det
skal nok passe, at jeg har oplevet mindst 500% flere problemer
med 3Com NICs end med Intel NICs.

Når man får dem til at køre, fungerer de udmærket.

-A

Fra : izy

Dato : 24-04-01 15:30

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

[Snip]

> Når man får dem til at køre, fungerer de udmærket.

Okay.. nu vil jeg da så prøve mig med det 3Com kort.. og hvis jeg kun får
dårlige oplevelser. Ja.. så må jeg jo prøve Intel.

Nogen der er flinke og forklare hvad det der Management halløj på kortet er
for noget?

Takker..

--
izy
izy@city.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-04-01 15:21

Hej "izy" <izy@city.dk>

>Har du prøvet præcis denne model: 3C905C-TX-M ?

Jeg har prøvet det.

>Det er vel et ok kort ik?

Bestemt.

>Eller vil du påstår at Intel yder 500% gange bedre ?

Næ, men det er bedre - og det koster vel stort set det samme. Køb dog
det kort som du synes bedst om, uanset om du køber et enkelt 3Com
eller Intel er sandsynligheden for at du får problemer marginal.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : TheHarvester

Dato : 25-04-01 15:11

> On Mon, 23 Apr 2001 16:54:31 +0200, "izy" <izy@city.dk> wrote:

> Intel PRO/100 er IMO langt det bedste client NIC på markedet.

ENIG!

--
Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk