Er batteriet "slidt op"?
Fra : Else Holm

Dato : 17-01-04 16:49

Hej

Jeg har en Ericsson T29s, som nu er godt og vel 2 år gammel. Jeg har
et TDC Mixit abonnement.
Tlf. har været tændt, siden jeg fik den, og batteriet har aldrig været
afladet. Nu er den begyndt ikke at kunne ringe op. Når jeg trykker på
en genvejstaste eller et nummer, fortæller den, at den kalder op - så
kommer der et lille klik, og der sker ikke mere, og det lader også
til, at der ikke kan ringes til telefonen - en opringning går over på
MobilSvar.

Er det batteriet, eller kan der være noget andet i vejen med
telefonen?

--
Else

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-04 17:09

On Sat, 17 Jan 2004 16:49:06 +0100, Else Holm wrote:

> [...]
> MobilSvar.
>
> Er det batteriet, eller kan der være noget andet i vejen med

Jeg havde samme problem med min gamle T65 og mit Telmore kort. Så fik min
mor telefonen og smed hendes Orange kort i - aldrig problemer i de 13
måneder hun havde den ca. Så smed jeg lige mit kort i den her den anden
dag - BANG så var problemet der igen. Lige indtil hendes kort kom over i
igen så var den normal.

Det skal lige nævnes, at Telmore kortet virker perfekt i min C55.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 12:44

> [...]
> MobilSvar.
>
> Er det batteriet, eller kan der være noget andet i vejen med

Det kan godt være batteriet - men jeg tror det ikke. Har du prøvet
SIM-kortet i en anden telefon? Lige som en påmindelse skal du huske, at du
ca. en gang om måneden skal aflade dit batteri fuldstændigt (så du slet ikke
kan tænde telefonen), og lade det op med telefonen slukket. Det forøger
levetiden væsentligt.

Prøv følgende:
Sæt dit SIM-kort i en anden telefon.

Sæt et andet SIM-kort i din Ericsson T29s - er problemet det samme, ligger
problemet i telefonen. Så kan du så begynde at undersøge, om det eventuelt
er batteriet, f.eks. ved at ringe op mens den sidder i opladeren, eller
prøve at bytte batteri med en der har tilsvarende telefon.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg