mysql
Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 15:36

Jeg kan ikke få php til at connecte til mysql, hvad skal jeg gøre?

Ole

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-04-01 15:49

Ole Madsen <olemadsen@image.dk> wrote:

>Jeg kan ikke få php til at connecte til mysql, hvad skal jeg
>gøre?

Hvad har du gjort for at prøve ?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-04-01 15:30

On Mon, 23 Apr 2001 14:48:39 GMT, ttao0nxes7rv001@sneakemail.com
(Christian Jørgensen) wrote:

>Hvad har du gjort for at prøve ?

det ene af de 4 råde han fik i anden gruppe (serverside).

spørg igen når du er klar m. de 3 øvrige tips

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 16:28

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote in message
> On Mon, 23 Apr 2001 14:48:39 GMT, ttao0nxes7rv001@sneakemail.com
> (Christian Jørgensen) wrote:

Jeg kan ikke finde en log fil, hvor skal jeg lede?

Ole

<?

$connection = @mysql_connect ("localhost
", "ole", "olemadsen") or die("Couldn't connect.");

if ($connection) {
$msg = "success!";
}

?>

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>MySQL Connection</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<? echo "$msg"; ?>

</BODY>
</HTML>

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 23-04-01 18:48

Hej

> <?
>
> $connection = @mysql_connect ("localhost
> ", "ole", "olemadsen") or die("Couldn't connect.");

> [...]

Prøv engang uden @, så får du nemlig mysqls eller phps fejlmeddelelse
printet ud, også send den til listen... Eller måske endda kan du selv udlede
hvad der er galt...

Punkt 1 til fejl findingslisten er altid at få udskrevet den fejl som et
givent program kommer med, der ligger de fleste informationer.

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 20:28

Emil Rasmussen <4833o41fj001@sneakemail.com> wrote in message
> [...]
>
> Punkt 1 til fejl findingslisten er altid at få udskrevet den fejl som et
> givent program kommer med, der ligger de fleste informationer.

Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'localhost ' (2)
in e:\program files\apache group\apache\htdocs\dbt.php on line 4
Couldn't connect.

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 23-04-01 20:35

> Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'localhost '
(2)
> in e:\program files\apache group\apache\htdocs\dbt.php on line 4
> Couldn't connect.

Som du nok har gættet så betyder det, at php ikke kan komme i kontakt med
din mysql server.
Mulige fejl, som skal tjekkes og dobbelt tjekkes: Kører mysqld? Er der
tastefejl?

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 20:48

> [...]
> din mysql server.
> Mulige fejl, som skal tjekkes og dobbelt tjekkes: Kører mysqld? Er der

Jeg ved at mysql kører som service, men er det det du mener?

Ole

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 23-04-01 20:53

> Jeg ved at mysql kører som service, men er det det du mener?

Ja. Du skriver du kan logge ind og med mysql -u navn -p og oprette
databaser, hvis du kan det, så er det vel bevis for den kører?

Det kan måske være, at du kan få yderlige info ved køre den her: (fra
http://www.mysql.com/doc/N/T/NT_start.html)
------------
C:\mysql\bin\mysqld --standalone --debug

The last version gives you a debug trace in `C:\mysqld.trace'.
----------

Prøv måske at sende lige af den mysqld.trace fil..

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-04-01 15:04

> C:\mysql\bin\mysqld --standalone --debug
>
> The last version gives you a debug trace in `C:\mysqld.trace'.
> ----------
>
> Prøv måske at sende lige af den mysqld.trace fil..

Det må du lige sige mig hvad det er.

Ole

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-04-01 16:22

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> wrote in
<aCfF6.57573$o4.4880716@news010.worldonline.dk>:

>Det må du lige sige mig hvad det er.

Jeg tror der menes
"Prøv måske at sende lidt af den mysqld.trace fil..."

Altså send den relevante del af den fil.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 24-04-01 16:29

> Det må du lige sige mig hvad det er.

Det står i min post, i det link jeg sendte med og endda det du quotede. Det
er i hvert fald så meget jeg ved om det. Jeg kan \gætte\ mig til at der i
den fil vil står nogle debug informationer.

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 16:21

Christian Jørgensen <ttao0nxes7rv001@sneakemail.com> wrote in message

> Hvad har du gjort for at prøve ?

Jeg har set efter om jeg har lagt alle de filer som jeg skal i de rigtige
bibloteker til apache, om apache og mysql kører som service

med mysql kan jeg gå ind og lave en database, men med mysqld --standalone,
der sker der kun det at jeg ikke kan komme videre

Det der sker når jeg kører den side jeg har lavet, er at den ikke kan
connecte

Ole

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-04-01 16:26

Ole Madsen <olemadsen@image.dk> wrote:

>Det der sker når jeg kører den side jeg har lavet, er at den
>ikke kan connecte

Hvordan konstaterer du det ? nogle fejlmeddelser ?

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 20:27

> Hvordan konstaterer du det ? nogle fejlmeddelser ?

Den meddeler "Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host

Fra : Anders Johannsen

Dato : 24-04-01 09:00

> [...]
> 'localhost ' (2) in e:\program files\apache group\apache\htdocs\dbt.php on

Mon ikke det ville være gavnligt at connective til 'localhost' i stedet for
'localhost ' ?

/A

Fra : Ghashûl

Dato : 23-04-01 16:47

On Mon, 23 Apr 2001 17:21:27 +0200, "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk>
wrote:

>med mysql kan jeg gå ind og lave en database, men med mysqld --standalone,
>der sker der kun det at jeg ikke kan komme videre

Hvorfor skal den tændes med --standalone?

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-04-01 20:21

Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk> wrote in message

mysqld --standalone,

> Hvorfor skal den tændes med --standalone?

Du må ikke spørge mig, jeg er lige startet med en bog om php

Ole

Fra : Ghashûl

Dato : 23-04-01 20:31

On Mon, 23 Apr 2001 21:21:09 +0200, "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk>
wrote:

>Du må ikke spørge mig, jeg er lige startet med en bog om php

Ok, jeg har bare læst artiklerne på webcafe.dk og det virkede fint.
Jeg tænder MySQL med et shortcut til mysqld.exe uden parametre.

Regards Ghashûl
--
http://ghashul.dk/