Ang. løbegård og strøm
Fra : -=Cabbi=-

Dato : 07-02-04 12:22

Hejsa
Jeg skal til og lave en løbegård til min Main Coon så den står klar til
foråret men jeg har et par spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med.
Det første er ang. højden på den hvor højt skal man lave den ??
Og jeg har læst at man kan sætte strøm for oven af nettet men jeg tænkte på
hvor meget stød får katten når den rørt de 2 tråde ??
Og til sidst hvor køber man sådan et strøm anlæg hvis det bliver nødvendig
??

MVH.
Henrik Krog

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-02-04 16:18

"-=Cabbi=-" <cabbi@transport.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Hej!

> Jeg skal til og lave en løbegård til min Main Coon så den står klar til
> foråret men jeg har et par spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med.
> Det første er ang. højden på den hvor højt skal man lave den ??

Ret meget mere end 2meter skulle ikke være nødvendigt

> Og jeg har læst at man kan sætte strøm for oven af nettet men jeg tænkte

> hvor meget stød får katten når den rørt de 2 tråde ??

Det afhænger jo af hvilket "stødhegn"du køber - men det kan ikke slå dyret
ihjel, med mindre det har dårligt hjerte eller du vælger en "elefant-hegn"
:)

> Og til sidst hvor køber man sådan et strøm anlæg hvis det bliver nødvendig

"Harald Nyborg" har vist et par stykker på programmet.

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 08-02-04 16:22

> [...]
> hvor meget stød får katten når den rørt de 2 tråde ??
> Og til sidst hvor køber man sådan et strøm anlæg hvis det bliver nødvendig

Hej Henrik
Vi har indhegnet vores have med tråd og stød i toppen,- højde 180cm, men
det er slet ikke nødvendig med så højt.
Ingen af vores katte har nogensinde prøvet at komme opover, tror de
fornemmer vibrationerne i hegnet uden at røre.
De får jo ikke stød ved selve hegnet, men kun i toppen.
Det eneste du skal være opmærksom på, er ikke at have træer tæt på
hegnet,- da de så bare klatre op i træerne og hopper den vej over.
I toppen af vores hegn går to el tråde,- et hælder udaf og et står op.
Efter vi har fået lavet det sådan, ser vi tit kattene i fuld galop i
haven,- de nyder at have masser af plads.
Matariale kan købes i de forskellige byggemarkeder eller Harald Nyborg.
Held og lykke.
P.S strømmen er svag så kattene dør ikke af det.

Med venlig hilsen
Birgitte Stenskjær
- Tøm kattebakken ved privat svar