Kryptisk Ford Escort problem
Fra : Rasmus[2730]

Dato : 07-02-04 23:48

Hej Gruppe.

Her er et problem der indtil videre ikke er nogen der har kunne svare mig
på.

Når vi starter vores Escort 91 1.6i med EFI motor kold så er der aldrig
nogle problemer med den.

Men når så den først har været igang, feks. en tur til butikken og den er
blevet varm - ja så er den gal.

Motoren har ligesom glemt hvordan den skal styre tomgangen, det resulterer i
at den hoster og hakker og ikke vil tage gassen, og den kan sågar finde på
at gå ud.

Lige indtil den har har hostet og hakket nok, så sker der et eller
andet(elektronisk) med den - tomgangen bliver stabil at den suser bare
derudaf igen.

Hvad filen har den gang i, det er blevet foreslået at det måske var
motorstyringen eller lambdasonden den var gal med, men Ford vil have en
tudse bare for at sætte måleapperaturet på.

Er der nogen af jer kloge hoveder der har en ide til hvad jeg skal skifte
ud, eller gøre noget ved.

Jeg har skiftet tændrør og renset tændingsanlægget for snavs.

--
Mvh.
Rasmus

Fra : Tommy og Tove

Dato : 08-02-04 08:55

hej jeg har haft en magentil og den gjorde nogelunde det samme som du
beskriver og det var på min computeren i min (motorstyringrn der gik til
min som jeg fik skiftet også var mit problem væk desvære er en sådan ret
dyr
kan dog ikke llige huske hvad den kostede da det er 4-5 år siden vi
havde
den vi fik af vide at hvis der kom fugt ind til computeren i bilen blev
der
ballade og det var så det der var galt men det kunne vi jo alle regne ud
at
printplader ikke kan tåle fugt.
syntes bare lige du skulle have det at vide det kunne også være din
indsprøjtning men det er lidt mindre mistænksomt.
med venlig hilsen tommy.

Fra : Rasmus[2730]

Dato : 08-02-04 10:35

> printplader ikke kan tåle fugt.
> syntes bare lige du skulle have det at vide det kunne også være din
> indsprøjtning men det er lidt mindre mistænksomt.
> med venlig hilsen tommy.

Det kunne være jeg skulle prøve med en anden styreboks fra en hugger, det
kan da være at det er det.