Ombygning af Audi A4 til diesel
Fra : Jan

Dato : 07-02-04 14:41

Er det muligt at ombygge en Audi A4 fra benzin til diesel? Hvis ja,

- er det muligt for en A4 1,6 eller 1.8 fra 1996-98?
- hvad er et godt bud på hvad det vil koste inkl en ny (eller lettere
brugt) dieselmotor (det skal vel foretages af et aut. værksted)

pft. Jan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-02-04 14:45

janbyrgesen@hotmail.com (Jan) skrev :

>Er det muligt at ombygge en Audi A4 fra benzin til diesel? Hvis ja,

Alt kan ombygges - men er sjældent bøvlet værd.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : bo christensen

Dato : 07-02-04 16:02

> - er det muligt for en A4 1,6 eller 1.8 fra 1996-98?
> - hvad er et godt bud på hvad det vil koste inkl en ny (eller lettere
> brugt) dieselmotor (det skal vel foretages af et aut. værksted)
hej,
jeg vil gætte på at told og skat (uden at være sikker) også vil have
del af kagen i dette tilfælde, en ting jeg ved, er at der er afgifstforskel
på benzin og diesel, og det samme med bilerne,
som en anden skriver, jeg tror ikke det er bøvlet værd
mvh bo

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-02-04 16:16

"bo christensen" <bo@bcconsult.com> writes:

> [...]
> på benzin og diesel, og det samme med bilerne,
> som en anden skriver, jeg tror ikke det er bøvlet værd

Jeps, T&S vil IIRC have ekstra afgift (ny registreringsafgift?) hvis du
går fra Benzin -> Diesel, men vist ikke den anden vej (af en eller
anden årsag). Jeg tror også det vil være nemmere og billigere at sælge
bilen og køben en anden der er født med diesel motor.

For at høre præcis hvad staten skal have skal du nok kontakte den
lokale told og skatteregion.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 16:23

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> anden årsag). Jeg tror også det vil være nemmere og billigere at sælge
> bilen og køben en anden der er født med diesel motor.

Niks. Så længe det holder sig under 20 % effektforøgelse er Told&skat næsten
ligeglade - de skal have det at vide, så man kan få lov til at betale
udligningsafgiften, som der er på dieselbiler.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 10:38

meddelelse news:c0300s$d4t$1@sunsite.dk...

> [...]
> ligeglade - de skal have det at vide, så man kan få lov til at betale
> udligningsafgiften, som der er på dieselbiler.

Helt rigtigt, bilen skal blot synes med konstruktive ændringer, og
omregistreres til diesel.

Its as easy as dell.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 10:37

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, det er højeste mode lige for tiden, jeg har været involveret i et
ombygningsprojekt af en Golf IV 1,8T som blev transformeret til en 130hk
TDI.
Der ingik en Golf GTI med 245.000 km på klokken til 145.000 kr. og en
spritny TDI 130 med 7 km på klokken (ophugsbil) til ca. 55000 kr. Den brugte
motor/gearkasse og diverse stumper indbragte ca 12000 kr. ved en hugger.
Værkstedet der assistered med motorskiftet skulle svjh have 8.000, resten
fixede vi selv.
Altså var der en GTI TDI130 på gaden til små 200.000 hvor alt undtagen
karossen var nyt.
Hvad kostede en ny GTI TDI1300, små 350.000. altså godt 150000 sparet.

Det nemmeste er at købe en hel tysker, hvor alt (og jeg mener virkelig alt)
overflyttes til det danske stelnummer.

T&S skal ikke have en rød reje hvis ikke bilen skifter identitet (f.eks
basis -> GTI), hvis bare effektforøgelsen er under 20 pct er de helt
ligeglade. Tager du f.eks en 1,8 (125Hk) og bygger om til TDI-115 går
effekten jo netop ned.

Jo da - en ombygning vil hæve værdien betydeligt, og mens man selv er ejer
af bilen sparer man jo brændstof hvis man har et højt km/tal. Samtidigt har
man jo sparet en del på den bil man ville have jvf. mit regnestykke ovenfor.

> [...]
> anden årsag). Jeg tror også det vil være nemmere og billigere at sælge
> bilen og køben en anden der er født med diesel motor.

Nope, man skal ikke betale noget hvis bilen ikke skifter model identitet.

Jeg har som sagt været involveret i et ombygningsprojekt, og har kendskab
til flere projekter der er forløbet uden det udløste afgift. F,eks en A4 1,8
som blev til en "to år nyere" 130Hk TDI.
Bilen skal blot synes med konstruktive ændringer og omregistreres til en
diesel.
I det ene tilfælde hvor effekten på bilen gik 20Hk ned var synsmanden så
flink at indsætte en bemærkning om at bilen var født med 150Hk således at en
evt senere ombygning ville blive beregnet ud fra 150Hk og ikke 130Hk.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:38

Så har jeg et spørgsmål .......
Har selv en BMW 324 TD , må man ligge en Benzinmortor i den , og skal man
betale nogen form for afgift af dette ?
Mvh

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-02-04 12:20

Dennis H" <dennish"snabel a wrote:
> Så har jeg et spørgsmål .......
> Har selv en BMW 324 TD , må man ligge en Benzinmortor i den , og skal
> man betale nogen form for afgift af dette ?

Ikke, hvis du holder dig under en effektforøgelse på 20 %

--
Mvh. Morten Fruergaard