MS Windows
briani 27239
ikke tilstrækkelig ledig hukommelse
Fra : gert empacher

Dato : 07-02-04 19:54

Hej Gruppe.
Jeg har winME på c drev og winxp pro på d drev.
Nu er den begyndt at komme med en meddelse når
jeg vil åbne et program,hvor der står:
"Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at køre dette
program."
Dette står i en hvid boks mit på skærmen.
Det eneste jeg så kan gøre er at koldstarte min
pc igen, dette forekommer ikke hvis jeg starter op i Winxp.
Jeg har 640 mb ram i pc'en,mine alm. programmer ligger på
mit f drev dem der bruges i WinME.
Er der en der kan hjælpe mig ?
Hilsen Gert

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-02-04 20:08

"gert empacher" <geem@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc igen, dette forekommer ikke hvis jeg starter op i Winxp.
> Jeg har 640 mb ram i pc'en,mine alm. programmer ligger på

Fjern 128MB RAM, så du kommer ned på 512MB

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-02-04 22:43

gert empacher skrev:

> "Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at køre dette program."
> Dette står i en hvid boks mit på skærmen.

Prøv at læse følgende side:
<http://www.wintip.dk/9x/trimning/ram.htm>

Madsen.

Fra : gert empacher

Dato : 08-02-04 00:12

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> --
>Hej.Tak for linket til wintip det er et par gode tips som jeg vil
kikke på imorgen.
Endnu engang tak for hjælpen,begge to.
Mange hilsener.
Gert

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-02-04 01:04

gert empacher skrev:

> Tak for linket til wintip det er et par gode tips som jeg vil
> kikke på imorgen.

Velbekomme.
Hvis du stadig får fejlmeddelelsen selvom du foretager ændringen i
Win.ini (det der med MaxFileCache), så kan du evt. bruge Msconfig
til at tvinge WinME til kun at se de 512 MB eller mindre. Hvordan
du gør det, er beskrevet her:
<http://support.microsoft.com/?kbid=181966>. Jeg tænker på punktet
ved navn 'Limit Memory to <x> MB:' som muligvis er det samme som det
med MaxPhysPage i System.ini under [386enh] nævnt på Wintip.dk, men
det er efter min mening lettere og hurtigere med Msconfig.

Madsen.