MS Windows
briani 27239
FAT32 til NTFS
Fra : Claus G.

Dato : 07-02-04 14:17

Hej
Kan man og hvordan ændre en HD der kører FAT32 til NTFS, og indbærer det tab
af data?
WinXP.
Mvh Claus G.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-02-04 14:45

Claus G. <gabriel@xxxdesign-text.dk> wrote:
> Hej
> Kan man og hvordan ændre en HD der kører FAT32 til NTFS, og indbærer
> det tab af data?

I Windows 2000 er det beskrevet således i hjælpen:
"Sådan konverteres en diskenhed til NTFS fra kommandoprompten

Åbn et vindue med en kommandoprompt.
Skriv følgende i vinduet med kommandoprompten:
convert drev_bogstav: /fs:ntfs

Bemærk!

Hvis du vil åbne et kommandopromptvindue, skal du klikke på Start, pege
på Programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Kommandoprompt.
Med denne kommando kan du konvertere diskenheder, der er formateret til
FAT eller FAT32, til NTFS. "

Du mister ikke data (forudsat maskinen ikke "tilter")

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 14:39

Claus G. skriblede:
> Hej
> Kan man og hvordan ændre en HD der kører FAT32 til NTFS, og indbærer
> det tab af data?
> WinXP.

En simpel søgning på http://groups.google.dk
fortæller at spg. er besvaret 1000 gange før

http://makeashorterlink.com/?Z59161557

--
/Gevaldi

Fra : Claus G.

Dato : 07-02-04 15:42

Det er da Gevaldit, hvis du ikke gider svare så lad være, og tak til Søren
Nielsen for et godt og brugbart svar!
Claus G

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-02-04 16:01

On Sat, 07 Feb 2004 15:42:15 +0100, Claus G. wrote:

> Det er da Gevaldit, hvis du ikke gider svare så lad være, og tak til Søren
> Nielsen for et godt og brugbart svar!

Faktisk fik du et brugbart svar fra Gevaldi, men det gik nok tabt i
fråden eller?

Der var det sørme igen

Husk at søg efter om et emne har været bragt før.

Fortsat GOD weekend

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 16:43

Claus G. skriblede:
> Det er da Gevaldit, hvis du ikke gider svare så lad være,

Jamen så må du da undskylde, men hvis
du *gad* gøre bare lidt arbejde selv, så
var der faktisk flere timers læsning i det
link jeg sendte som kun omhandlede dit
problem.

Gå du nu ned i kiosken og køb Komputer
For Alle, der er masser af fine billeder i, for
det er nok på det plan du er på nu.

Du kan lige få et link mere at læse:

Fut etiketten

--
/Gevaldi

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-02-04 16:57

"Claus G." <gabriel@xxxdesign-text.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da Gevaldit, hvis du ikke gider svare så lad være, og tak til Søren
> Nielsen for et godt og brugbart svar!
> Claus G

Man behøver ikke gå langt tilbage for at finde de svar man søger, det er det
Gevaldi gør opmærksom på.
Som sagt så mange gange før...
Brug Google til at søge på _inden_ der stilles et spørgsmål...

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-04 11:46

In article <c02tga$fgc$1@news.cybercity.dk>, gabriel@xxxdesign-text.dk
says...

> Det er da Gevaldit, hvis du ikke gider svare så lad være, og tak til Søren

Nå, det er med den på?

Du gider ikke selv, men skal have alt serveret på et sølvfad. Tja, jeg
kommer ikke med gode råd til dig fremover, for jeg kommer slet ikke til
at se dine indlæg.

Auf nemer wiedersehen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-02-04 17:01

Laziter [9440] skrev:

> Brug Google til at søge på _inden_ der stilles et spørgsmål...

En god forklaring på, hvorfor det er en god idé, kan læses her:
<http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html>.

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 07-02-04 18:29

> Kan man og hvordan ændre en HD der kører FAT32 > til NTFS, og indbærer
det tab af data?

Nemt og enkelt:

Gå til XP's dosprompt under "Tilbehør" og skriv:

convert c: /fs:ntfs /v

Den spørger så hvad dit drev hedder og det se du i stifinder: måske XP
eller spil etc.

Herefter drøner den derud af uden problemer.

\Olsen