Adapter eller mellemled mellem to netkable~
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 07-02-04 17:24

Hej i gruppen

Kan man købe et lille stik - eller en adapter - hvorved det bliver muligt at
sætte to
netkabler sammen?

I mit lille lokale netværk er der blevet længere mellem de to maskiner end
tidligere.
I stedet for at skulle anskaffe et nyt - længere kabel - kunne det være
hensigtsmæssigt at
anvende de kabler, der nu engang findes her på stedet.

Såfremt en sådan adaptér kan skaffes, hvad kaldes den så i fagsproget - hos
forhandleren.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-04 17:30

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> wrote in message
> [...]
> anvende de kabler, der nu engang findes her på stedet.
>
> Såfremt en sådan adaptér kan skaffes, hvad kaldes den så i fagsproget -

man bruger ikke samleled i fagsprog. Der laver man en kabling beregnet fra a
til B uden samleled.

men ellers heder det vel bare cat5 samleled

Men det er nok billigere at købe et patchkabel i passende længde

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-02-04 21:14

> at

Dagens fuskede forslag:
Jeg loder bare netkablerne sammen, virker fint!

Fra : Cubus

Dato : 07-02-04 21:44

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev

> Kan man købe et lille stik - eller en adapter - hvorved det bliver muligt at
> sætte to
> netkabler sammen?

Det kan fx hedde et RJ45 sammenkoblingsled:

http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=501-66

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : VIP

Dato : 07-02-04 22:45

RJ45 samlestykke
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70470&type=

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-04 23:46

On Sat, 7 Feb 2004 22:44:31 +0100, "VIP"
<netbroker@detteskalfjernesmail.dk> wrote:

>RJ45 samlestykke
>http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70470&type=

Som viser en pris på kr. 16,- incl. moms

On Sat, 7 Feb 2004 21:44:18 +0100, "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:
>Det kan fx hedde et RJ45 sammenkoblingsled:
>http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=501-66

Som viser en pris på kr. 99,-

Noget af en prisforskel må man sige.

Hos Zitech koster de kr. 120,- for 10 stk. incl. moms
Hos brinck.dk kr. 25,- / stk. incl. moms

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-04 00:05

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Noget af en prisforskel må man sige.

Der er jo helt sikkert meget forskel på dem.. hvis det skal være nogen af
"de rigtige" skal det være til cat5e mange sælger sikkert bare de bleg-gule
samlere til telefoni. ingenting koster.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 08-02-04 02:02

> [...]

> Der er jo helt sikkert meget forskel på dem.. hvis det skal være nogen af
> "de rigtige" skal det være til cat5e mange sælger sikkert bare de

Alle I, der har svaret på mit spørgsmål, skal have mange tak for de gode bud
og råd.
Nu ved jeg, hvilken betegnelse et sådant samleled - eller en adapter -
sælges under.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-02-04 21:19

On Sun, 8 Feb 2004 00:04:44 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>"de rigtige" skal det være til cat5e mange sælger sikkert bare de bleg-gule

Er det noget du tror eller noget du ved?

Jeg mener: Jeg kan godt se, at Sandbergs viser et billede, hvor der
står Cat5E på (selv om de ikke skriver noget om det), og at de andre
ikke opgiver noget overhovedet.

Og jeg er også enig i, at hvis man skal bygge et certificeret netværk,
så skal man naturligvis også anvende de korrekte samleled.

Men det er jo formentlig ikke ikke det vi taler om i dette tilfælde,
så her er det afgørende vel kun, om der er en væsentlig forskel på
*relle* parametre som dæmpning, impedans (standbølgeforhold) osv.

Hvis det ene fx dæmper 0,4 dB og det andet 0,6 dB og der i øvrigt ikke
er andre påviselige problemer, så ville jeg klart købe de billigste.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj