trådløs bredbånd ??
Fra : Li Lo

Dato : 07-02-04 17:08

hejsa mine forælder har lige fået adsl, men da deres tlf. stik sider langt
fra deres pcer har de købt en topcom trådløs bredbåndsrouter og et topcom
usb trådløs stik. problemet er bare jeg kan slet ikke få det til at virke,
jeg har fået forbindelse fra routeren til det ubs stikket og kan se de
snakker sammen. men derfra og så få det til at få det til at få intetrnettet
til at virker, det vil det bare ikke.
så jeg har meget brug for HJÆÆLPP

Venlig hilsen Lise Lotte

Fra : Henning

Dato : 07-02-04 18:48

On Sat, 7 Feb 2004 17:08:05 +0100, "Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>snakker sammen. men derfra og så få det til at få det til at få intetrnettet

Du skal konfigurere routeren med et kabel, før du bruger det trådløst.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : ab

Dato : 07-02-04 19:23

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> så jeg har meget brug for HJÆÆLPP

Hvilken udbyder bruger I / fast eller dynamisk IP-adr. / hvilket
styresystem ?

ab

Fra : ANNA BIRGIT LARSEN

Dato : 07-02-04 19:31

"skriver fra mine forælders pcer"

Jeg forstår ikke ???

De har win xp. den har vist fast ip... 192.168.1.1. står der i manualen..
jeg kan gå ind og se at der bliver snakket sammen, men af en eller anden
grund står der at jeg har 2 netvæks kort, og det ene virker fint men gør
intet mens det anden ikke vil virket men er det jeg mener skal virke..

venlig hilsen Lise lotte

Fra : ab

Dato : 08-02-04 00:34

"ANNA BIRGIT LARSEN" <larsenfuglsang@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "skriver fra mine forælders pcer"
>
> Jeg forstår ikke ???

D.v.s. at den virker på en kablet forbindelse til routeren (som er af
hvilket fabrikat) ? For du skriver
fra den PC, hvor problemet er ?

> De har win xp. den har vist fast ip... 192.168.1.1. står der i manualen..

Det. lyder mest som adr. på routeren. Det ser ud til at du bruger Tele2, så
du har sikkert dynamisk IP-adr. og skal så have sat routeren op til
automatisk at hente adr.

> jeg kan gå ind og se at der bliver snakket sammen, men af en eller anden
> grund står der at jeg har 2 netvæks kort, og det ene virker fint men gør
> intet mens det anden ikke vil virket men er det jeg mener skal virke..

Har du indlæst driver og evt. konfigurationsprogram til USB-dimsen ?

Fortæl, fortæl ...

ab (som absolut ikke er nogen ørn til netværk)