Trådløst og ledningsnetværk samlet
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 07-02-04 16:54

Hej

Jeg vil gerne have én computer med trådløst netværk til at snakke sammen med
mit ledningsnetværk.
Jeg prøvede at kigge på edbpriser.dk men det er jo lidt overvældende med
alle de produkter derinde.
Hvilken metode er nemmest og billigst når det kun drejer sig om én PC?
Hvad hvis jeg skulle have 2 på?

På forhånd tak
Morten Lundstrøm

Fra : Tommy Larsen

Dato : 07-02-04 16:54

Morten Lundstrøm wrote:
> [...]
> alle de produkter derinde.
> Hvilken metode er nemmest og billigst når det kun drejer sig om én PC?

Jeg har sat en del Linksys op, og de spiller ganske glimrende efter min
mening :) Der er vist en øvre grænse på et par hundrede tilslutninger
til de fleste trådløse Access Points, så 2 er ikke noget problem.

HUSK at sætte WEP og evt. MAC filtrering på, når du engang får fat i noget!

Mvh. Tommy Larsen

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 07-02-04 17:29

> Jeg har sat en del Linksys op, og de spiller ganske glimrende efter min
> mening :) Der er vist en øvre grænse på et par hundrede tilslutninger
> til de fleste trådløse Access Points, så 2 er ikke noget problem.
Er der uplink eller andet gøgl til at tilslutte ledningsnetværk på
allesammen, eller er der nogle specielle jeg skal kigge efter?

/Morten

Fra : Tommy Larsen

Dato : 07-02-04 23:03

Morten Lundstrøm wrote:

> Er der uplink eller andet gøgl til at tilslutte ledningsnetværk på
> allesammen, eller er der nogle specielle jeg skal kigge efter?

Jeg vil da umiddelbart tro at der er uplink /ethernetstik på alle -
ellers er der jo ikke meget at bruge dem til ;) Jeg har selv en Linksys
WAP54G, og det kører som det skal :)

Mvh. Tommy